Web Analytics Made Easy - Statcounter

« فرزاد مخلص الائمه»  روز شنبه در نشستی که با حضور هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی در اراک تشکیل شد، افزود: زنگ پایان ریخت و پاش در واحدهای تولیدی که حقوق معوق دارند زده می‌شود و باید تنها بر رونق تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تمرکز کرد.
وی تاکید کرد: واحدهای صنعتی مشکل‌دار استان به هیچ عنوان اجازه ندارند ریخت و پاش کنند و راهبردهای مدیریت منابع برای این واحدها در استانداری آغاز شده و همه بخش‌ها باید این مهم را به عنوان تکلیف سرلوحه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی اظهار داشت: مباحث کارگری استان مرکزی به‌عنوان قطب صنعتی کشور اهمیت زیادی دارد و این استان درحوزه‌های دیگر نیز ظرفیت‌های مناسبی دارد، اما در برخی مناطق کمبود نیروی کار وجود دارد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: هپکو نماد ناکارآمدی و میراث‌دار خصوصی سازی غلط است  است اما، این ظرفیت منحصر به فرد کشور است و باید مسائل آن با جدیت دنبال شود.
وی بیان کرد:  این استان صنایع بزرگی دارد که مسایل و دغدغه آن‌ها خاص است و می‌طلبد که این موضوعات به صورت ویژه پیگیری شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه در خصوص مشکلات اقتصادی کشور و استان در بازه زمانی تعیین شده تصمیم گیری نمی شود، گفت: با این روند انباشت مشکلات صورت می‌گیرد وپس از مدتی دیگر امکان رفع مشکلات فراهم نیست و کشور در حوزه تحریم داخلی روز به روز معضلات بیشتر را تجربه می‌کند.
مخلص‌الائمه یادآور شد: اگرچه خصوصی‌سازی در کشور سال‌های قبل دچار فساد شده و راه به جایی نبرده اما نباید تاامید و پشیمان بود و بدنه مدیریت کشور راه حل هایی دارد و هنوز هم می‌توان مسایل را ترمیم کرد.
وی افزود:  مجلس شورای اسلامی می‌تواند با یک ماده واحده عرصه و زمین را از خصوصی‌سازی خارج کند و در حوزه کارت بازرگانی نیز مفاسدی که اقتصادی کشور را در برگرفته، با یک نیم خط تصمیم‌گیری در حوزه قانونگذاری و ترسیم مقررات در دولت قابل رفع است.
استاندار مرکزی عنوان کرد: محصولاتی که در استان قابلیت تولید آن‌ها وجود دارد نباید از طریق واردات تامین شود و نیاز است با بهره‌گیری از ابزار قانونی موجود در ماده ۲۳ قانون حمایت از کالای ایرانی چتر حمایتی قوی برای تولید گشود،. 
مخلص الائمه افزود: ممانعت از ورود محصولات مشابه تولید هپکو کلید خورده و باید عزتمندی گذشته را به این صنعت بازگرداند.

وی توضیح داد: شرایط هپکو بهتر از آنچه متصور بود در حرکت است و تنها نیازمند اصلاح مدیریتی و سهامداری و برخورد با رانت‌خواران فاسد است. 
استاندار مرکزی ادامه داد: شرکت هایی همانند ماشین سازی با چهار هزار نفر نیرو فعالیت می‌کردند که اکنون نیروهای این واحد تولیدی به سبب وجود پاره‌ای از مسایل از جمله مشکلات بانکی و تحریم کمتر از ۲ هزار نفر رسیده است. 
مخلص‌الائمه تاکید کرد: رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و کارگری استان مرکزی نیازمند راه حل اقتصادی و مدیریتی است و تاکنون بسیاری از مشکلات این بخش  در شورای تامین مورد رسیدگی قرار گرفته است. 
وی با اشاره به اینکه استقرار واحد آندسازی آلومینیم برای استان در حال پیگیری است ،گفت: موانع موجود در این مسیر از جمله مسایل زیست محیطی و همچنین به صورت احتمالی  دست های پشت پرده برداشته می‌شود و در حوزه صنعت نیز در آینده ای نزدیک، دیپلماسی اقتصادی استان  فعال شده و ساختاری مصوب می‌شود که به واسطه آن، بستر لازم برای توسعه صادرات تولیدات صنعتی استان فراهم شود.

اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) برای بررسی مسایل و مشکلات جامعه کارگری استان مرکزی به اراک سفر کرده و از واحدهای تولیدی آذرآب، آلومینیم ،واگن پارس و هپکو بازدید کردند.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی وجود دارد و دیار آفتاب به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور شناخته شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزارت کشور استانداری مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزارت کشور اراک استان مرکزی وزارت کشور استانداری مرکزی استاندار مرکزی مخلص الائمه استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در شهرستان گلپایگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزاصفهان؛ فرماندار گلپایگان در اولین جلسه شورای اداری این شهرستان که در جوار گلزار شهدای گلپایگان برگزار شد گفت: تمام دستگاه‌ها با سرمایه گذاران همکاری لازم را انجام دهند تا شعار سال در عمل اجرایی شود.
محمدرضا عسگریان تکریم مردم و جلب رضایت آنان را ضروری برشمرد و گفت: پیگیری و حل مشکلات مردم اولویت کاری مسئولان اجرایی شهرستان باشد.
سید مسعود حاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه افزود: موافقت کلی برای تأسیس دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان گرفته شده و اعتبار طرح فاضلاب شهرستان گلپایگان هم جذب، و بانک عامل آن نیز مشخص شده است.
حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه گلپایگان هم افزود: جهش تولید بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست و پیچ وخم‌های اداری موجب فرار سرمایه‌گذار می‌شود بنابراین قانون باید به نفع مردم و سرمایه‌گذار باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در شهرستان گلپایگان
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • بروکراسی اداری، مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور
  • تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
  • کارزارهایی برای ابطال دستمزد ۱۴۰۳ و استیضاح وزیر کار
  • برای تحقق شعار سال ،مجلس وظیفه سنگین برای حل مشکل بروکراسی اداری دارد
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • مردم باید اقدامات مسئولان را در سفره خود لمس کنند