Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرزاد رستمی روز شنبه در نشست خبری مشترک با مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر و مدیرعامل شرکت عمران عالی شهر در خصوص برنامه استان برای اجرای طرح جهش تولید مسکن افزود: برای اجرای این طرح تاکنون ۱۲ هزار و ۵۶۹ واحد زمین تامین شده است.

وی بیان کرد: با احتساب دیگر بخش‌ها اراضی آماده ساخت مسکن درطرح جهش تولید مسکن در استان تا ۴۸ هزار واحد مسکونی امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تنها شهرهایی که مشکل تامین زمین دارند گناوه و جم است که در شهر گناوه تا حدودی مشکل تامین زمین برطرف و تلاش شده زمین بیشتری به این طرح اختصاص یابد و در جم نیز با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تغییر و تحول زمین مورد نیاز تامین می شود.

رستمی اضافه کرد: این طرح شامل مسکن شهری و روستایی، بخش خصوصی و بافت فرسوده است و واجدان شرایط تا ۱۵ آذر ماه فرصت دارند در این طرح نام نویسی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: از ۲۸ مهر ماه تاکنون ۱۵ هزار و ۴۶۲ متقاضی مسکن در استان بوشهر ثبت نام کرده اند و با پایان فرصت ثبت نام کار پالایش متقاضیان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آورده متقاضی در طرح جهش تولید مسکن ۴۰ میلیون تومان تعیین شده که برای برخی دهک‌ها امکان تقسیط آن وجود دارد.

رستمی به پرداخت تسهیلات بانکی در طرح جهش تولید مسکن پرداخت و افزود: برای متقاضیان شرکت در طرح جهش تولید مسکن  ۳۵۰ میلیون تومان، برای سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و برای ساخت مسکن در روستاها نیز ۲۵۰ میلیون تومان  تسهیلات مسکن پیش بینی و پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: براساس مصوبه دولت زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق اجرای طرح‌های جهش تولید مسکن از طرف وزارتخانه‌های نیرو و نفت و خدمات روبنایی نیز با تملک زمین از سوی دستگاه‌های  مسئول ارائه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر زیربنا این واحدهای مسکونی را بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع دانست و بیان کرد: در طرح جهش تولید مسکن در مرکز استان بوشهر، واحدهای مسکونی در شهر جدید عالی‌شهر و یا شهر چغادک در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اولین شرط، متقاضی باید ساکن شهر مورد تقاضا در طی ۵ سال گذشته باشد؛ دوم سابقه استفاده از امکانات دولتی مسکن را نداشته باشند، سوم متاهل یا سرپرست خانوار باشند و چهارم از سال ۸۴ تا امروز براساس استعلامی که از ثبت اسناد به عمل می‌آید بدون سابقه مالکیت شخصی باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه متقاضیان برای ثبت نام به سامانه SAMAN.MRUD.IR مراجعه کنند، گفت: برای خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، بدون شرایط تاهل، امکان ثبت‌نام وجود دارد.

۸۱۰۰ واحد مسکونی در شهرهای جدید عالیشهر و نایبند بوشهر ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است در قالب طرح جهش تولید مسکن ۸هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرهای جدید عالی شهر و نایبند این استان در مدت چهار سال ساخته شود.

علی مقاتلی افزود: از این شمار ۶هزار واحد در عالیشهر و ۲هزار و ۱۰۰ واحد در نایبند احداث می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا تاکنون ۲ هزار واحد زمین در شهر جدید عالی شهر و هزار واحد زمین در نایبند آماده سازی شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مقاتلی اضافه کرد: در زمان حاضر ۶هزار و ۷۰۰ نفر برای شرکت در طرح جهش تولید مسکن در شهر جدید عالی شهر ثبت نام کرده اند که تاکنون کمتر از ۱۰۰ نفر مدارک خود را بارگذاری و تکمیل و ۲۴۰ نفر نیز در عسلویه ثبت نام کرده اند.

مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر بوشهر افزود: بارگذاری و تکمیل اطلاعات برای پالایش افراد ضروری است.

۶۷۴ پروژه جهش تولید مسکن در روستاهای استان بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ۶۷۴ واحد مسکونی در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان بوشهر در حال ساخت است که برخی در مرحله آماده‌سازی و فراهم شدن بستر و برخی هم پیشرفت بین ۲ تا ۴۸ درصدی دارند.

علیرضا مقدم در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی اضافه کرد: با وجود کارهای انجام شده از سال ۸۴ تاکنون ۵۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر مقاوم‌سازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین سهم استان بوشهر از طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در سالجاری  ۲ هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی تعیین شده که تاکنون یک هزار و ۶۷۶ واحد به بانکها معرفی اما تنها ۷۶۴ فقره انعقاد قرارداد شده است .

برچسب‌ها بوشهر طرح اقدام ملی مسکن بنیاد مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر طرح اقدام ملی مسکن بنیاد مسکن بوشهر طرح اقدام ملی مسکن بنیاد مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر طرح جهش تولید مسکن جهش تولید مسکن مسکونی در شهر جدید عالی شهر میلیون تومان واحد مسکونی بوشهر گفت هزار واحد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعارهای مسکنی در حد شعار باقی ماند/ نسخه‌ چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟

زهرا علی‌اکبری- دومین سال فعالیت دولت سیزدهم در حالی به پایان رسید که بحران مسکن در اقتصاد ایران همچنان عرض اندام می‌کند.

دولت سیزدهم یکی از بزرگترین شعارها را در خصوص ساماندهی بازار مسکن داد و برنامه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال را مطرح کرد. برنامه ساخت چهار میلیون مسکن را در چهار سال در شعارهای انتخاباتی رییس دولت سیزدهم اعلام شد. برنامه‌ای که بعدها به ساخت دو میلیون واحد مسکونی تقلیل یافت اما با وجود این پایان دو سال فعالیت دولت نیز سبب نشد این پروژه حداقل به نیمه برسد.

قیمت مسکن در دوران فعالیت دولت رییسی افزایشی چشمگیر را تجربه کرده است. در شهریور ماه سال 1400، وقتی دولت رییسی فعالیت خود را آغاز کرد، قیمت هر متر مربع واحد مسکونی چیزی در حدود 31 میلیون تومان بود اما این رقم در بهمن ماه سال گذشته از 83 میلیون تومان در هر متر مربع در تهران عبور کرد تا روشن شود فاصله قدرت خرید با قیمت مسکن به دره‌ای عمیق و غیرقابل پر کردن تبدیل شده است.

در این میان انچه سبب شد اخبار مسکنی در نیمه دوم سال بر صدر خبرها قرار گیرد، انتشار خبر ورود چینی‌ها به حوزه ساخت و ساز مسکن در ایران بود. خبری که البته با حاشیه‌های فراوانی همراه بود .

سازمان نوسازی شهر تهران نیز در آذرماه سال گذشته اعلام کرد که با هدف‌هایی از قبیل رفع مشکلات و بهبود محیط‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، فراهم کردن زمینه‌ای مناسب برای خروج از رکود ساخت‌وساز و رسیدن به رونق در بخش مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده و جذب مشارکت شرکت‌های معتبر خارجی و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از تجربه و قدرت آن‌ها به منظور ایجاد تحول در فرآیند تولید مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده و مسکن معوق در حال فعالیت است.

همچنین در همان زمان اعلام شد که چینی‌ها در سرمایه‌گذاری و انتقال تجربه و فناوری، مشارکت خواهند داشت و بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نوین ساخته خواهد شد.

بیت‌الله ستاریان، استاد دانشگاه از جمله کسانی است که در این خصوص نظراتی را در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین مطرح کرد و گفت با اینکه با ورود خارجی‌ها تحت عنوان سرمایه‌گذار و منتقل کننده تکنولوژی موافق است اما نسخه کنونی چین برای بازار مسکن را شفادهنده نمی‌داند.

وی گفت: اصلا دلیل خوشحالی دولت و شهرداری از ورود چینی‌ها را نمی‌فهمم. مگر ما انبوه ساز کم داریم؟ آنچه کمبودش در ایران احساس می‌شود، تکنولوژی روز ساخت است و تشکیل شرکت‌هایی که بتوانند این تکنولوژی را به ایران منتقل کنند. البته که در این زمینه کمبود داریم اما از جزییات حضور چینی‌ها هم مطلع نیستیم و بر این عقیده‌ام که اگر قرار باشد تکنولوژی وارد ایران شود، طبیعتا باید منتظر آن باشیم که ثمره ورود این سرمایه گذاران در دو تا سه سال آینده مشخص شود اما من تصورم این است که چنین موضوعی در ذهن مقامات و سیاستگذاران نیست بلکه آنها می‌خوهند به سرعت وارد عرصه ساخت شوند تا امار نشان بدهند و به اعداد افتخار کنند .

وی تاکید کرد: احتمالا پای تسویه حساب با پول نفت در میان است و من هم معتق بازپرداخت پول به نوعی با نفت ارتباط می‌یابد.

او گفت: د ضمن هشدار می‌دهم در ساختار اقتصاد ما بخش خصوصی چین قادر به فعالیت نیست، اقتصاد چین به مراتب بازتر از ایران است، پس من نگرانم که ماجرای ساخت مسکن به این ختم شود که رانتی در اختیار بخشی چینی قرار گیرد و در نهایت دست انبوه ساز و پیمانکار ایرانی خالی بماند.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888952

دیگر خبرها

  • اولویت امسال دولت واگذاری پروژه‌های مسکونی به مردم است
  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • نسخه چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • شعارهای مسکنی در حد شعار باقی ماند/ نسخه‌ چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت