Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی با ارسال صدها ماهواره به فضا قصد دارد خدمات اینترنت پرسرعت را در تمام نقاط دنیا ارائه کند. اما این اقدام وی با واکنش منفی برخی کشورهای جهان مواجه شده است.

هند تصریح کرده شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک فاقد مجوز فعالیت در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت هند در بیانیه‌ای که اواخر روز جمعه منتشر شد، به استارلینک اعلام کرد از مقررات این کشور پیروی کند و از رزرو/ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در هند به صورت فوری» خودداری کند. استارلینک ارائه خدمات خود در هند را از اول نوامبر آغاز کرده و برای پیش فروش خدمات خود نیز برنامه ریزی کرده بود.

در سال های اخیر تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های فناوری، ماهواره‌های کوچکی را به عنوان بخشی از شبکه‌ خدمات اینترنت خود در مدار زمین قرار داده اند تا خدمات اینترنت پهن باند خود را در سراسر جهان، با تمرکز ویژه بر مناطق دورافتاده، ارائه دهند. اما برخی دولت های جهان این رویه را دخالت در فرایندهای حاکمیتی خود تصور کرده و با آن مخالفت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت هند ماهواره استارلینک ایلان ماسک خدمات اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت نیشابور گفت: هر گونه خرید، فروش و پخش غیر مجاز داروهای رایج در سقط جنین، خارج از سامانه ی ردیابی و رهگیری فرآورده‌های دارویی وزارت بهداشت و یا نگهداری و حمل آن‌ بدون نسخه پزشک جرم محسوب می شود و مستلزم مجازات قانونی است.

دکتر مریم مردانی افزود: در صورتی که فعالیت های غیر مجاز در اماکن و مراکز سقط جنین برابر گزارش قضایی یا بازرسان وزارت بهداشت احراز شود، در چهار چوب مفادماده 114، از ادامه فعالیت این مراکز یاد شده جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: در مواردی که شریک جرم، از صاحبان حرف و مشاغل پزشکی بوده و وسایل سقط جنین را فراهم کرده باشد، علاوه بر در خواست مجازات قانونی، مطابق تبصره 4 ماده 56قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ابطال پروانه‌ ی فعالیت از دادگاه رسیدگی کننده در خواست می شود.

دیگر خبرها

  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور
  • ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان
  • برخورد جدّی با متخلفین تبلیغات فیلم‌های سینمایی در ماهواره