Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه قضا در رسانه‌ای کردن اخبار اتهامات افراد و پرونده‌های قضایی، ضمن رعایت مر قانون و بی‌طرفی، حیثیت و آبرو افراد را مدنظر دارد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج به تشریح سیاست‌های دستگاه قضا و نقش رسانه در پیشبرد اهداف این سیستم پرداخت و اظهار داشت: دستگاه قضایی به عنوان یکی از سه رکن ارکان حاکمیتی نظام در شرایط کنونی نباید با رسانه بیگانه و غریب باشد کما اینکه این مهم در سه طول سال اخیر مورد توجه ویژه متولیان این حوزه در کشور و استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته گرچه دستگاه قضا یکی از ارکان نظام بوده اما در انتشار اخبار و رسانه‌ای کردن برخی موضوعات و امورات، محدودیت‌های هم دارد که دو رکن دیگر نظام ندارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با تأکید بر اینکه دستگاه قضا باید در رسانه‌ای کردن اتهامات افراد و پرونده‌های قضایی، ضمن رعایت مر قوانین و مقررات و بی‌طرفی، حیثیت و آبرو افراد را مدنظر داشته باشد، تصریح کرد: دستگاه قضا از ظرفیت رسانه به نحو احسن در راستای پیشبرد اهداف و تحقق سند تحول قضایی استفاده خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان: صداقت در رسانه به‌معنی توجه به نیازهای مردم است + فیلمرئیس‌کل دادگستری کردستان از دفتر استانی تسنیم بازدید کرد+ تصاویر

وی با بیان اینکه رسانه می‌تواند در آگاه‌سازی مردم نسبت به حقوق شهروندی، وظایف و تکالیف خود نقش ویژه‌ای داشته باشد، افزود: اصحاب رسانه می‌توانند قوانین و مقررات و مباحث مدنی و کیفری را منعکس کرده تا شهروندان دچار سردرگمی نشوند.

حسینی اظهار کرد: متأسفانه برخی از شهروندان از حقوق و تکالیف خود آگاهی نداشته و این موضوع باعث ایجاد برخی مشکلات شده و اگر هم مطلع باشند، نمی‌دانند که در صورت ضرر و زیان، چگونه پیگیری و حق خود را استیفا کنند.

در ادامه گفت‌وگوی ویدئویی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با خبرنگار تسنیم در این‌باره را ببینید:

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان کردستان دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به استان خوزستان، یک هزار فقره سند مالکیت حدنگاری مربوط به شهرک «بنوار ناظر» شهرستان اندیمشک و روستای «دونه» شهرستان امیدیه را به نمایندگی از مالکین به تعدادی از مردم این مناطق اهدا کرد.

وی در آئین اهدای این اسناد که با حضور رئیس کل دادگستری استان، اعضای شورای اداری شهرستان و تعدادی از مردم این مناطق در شهرستان اندیمشک برگزار شد، با عذرخواهی از مردم این دو منطقه بابت تأخیر در تثبیت مالکیت آن‌ها در سالیان گذشته به دلیل برخی اختلافات مالکیتی و بین دستگاهی گفت: اقدام هماهنگ دستگاه قضائی و ثبت استان، فرمانداری، شورای اداری و نماینده مردم شهرستان در مجلس نمونه یک همکاری خوب بین نمایندگان سه قوه در رفع موانع است و این هم افزایی و حرکت‌های جهادی باید برای ایجاد رضایت‌مندی مردم تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت از همه دستگاه‌های مرتبط با زمین در این شهرستان خواست تا با همکاری دستگاه قضائی و ثبت استان، هرچه زودتر نسبت به صدور اسناد مالکیت تمامی متصرفین شهرک «بنوار ناظر» و اتمام حدنگاری کامل شهرستان اقدام کنند.


دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، امروز مالکیت مردم بر اموالشان با جدیت و به بهترین نحو از سوی سازمان ثبت و دست در سراسر کشور تثبیت و یا در حال انجام است و روز به روز مزایای بهره‌مندی از سند رسمی در حال گسترش است.

در این جلسه همچنین زمانی اصل فرماندار اندیمشک هم، رفع مشکل مالکیتی این شهرک بعد از ۴۶ سال با همت ثبت، دادگستری، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها را اقدام بسیار مهمی در رفع اختلافات و دستیابی مردم به حق و حق و شأن دانست و گفت: جهش در ارائه خدمات ثبتی در چند سال اخیر کاملاً محسوس است.

گفتنی است، با صدور و اهدای این اسناد، تعداد اسناد حد نگار روستایی صادره از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون در استان خوزستان به ۷ هزار و ۵۶۰ فقره سند رسیده است.

کد خبر 6087242

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان