Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده تلویزیون با اشاره به این‌که مخاطب پلتفرم‌های نمایش خانگی یک عده خاص هستند، گفت: بینندگان انتظار سریال‌های فاخر تاریخی از تلویزیون دارد.

«ایرج محمدی»، تهیه‌کننده تلویزیون، که در کارنامه هنری‌اش سریال‌هایی چون «دلدادگان» به کارگردانی منوچهر هادی، «دردسرهای عظیم» به کارگردانی برزو نیک‌زاد، «متهم گریخت» به کارگردانی رضا عطاران، «خوش‌نشین‌ها» به کارگردانی «سعیدآقاخانی» و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دیده می‌شود با خبرنگار برنا در خصوص تفاوت سریال‌های پلتفرم‌ها ورسانه ملی سخن گفته است.

به نظر شما مخاطب  این روزها ترجیح می‌دهد سریال‌های تلویزیونی را دنبال کند یا شبکه نمایش خانگی؟

به نظر من مردم دنبال محتوای خوب می‌گردند و اگر وجود داشته باشد مخاطب مشتاق به دیدن می‌شود. تلویزیون جایگاه خودش را دارد و بسیار پخشش قوی‌تر از پلتفرم‌هاست و مخاطب طبیعتاً بیشتری را دارد، از دورترین روستاها تا مرکزی‌ترین شهرها مخاطب تلویزیون هستند ولی پلتفرم‌ها یک عده خاصی هستند و استفاده کننده‌هایش هم فوقش در حد یک میلیون باشد ولی یک اثر تلویزیونی مخاطبش زیر سی میلیون نیست. 

آیا موافق هستید اگر سریال قوی در تلویزیون تولید شود هنوز رسانه مورد علاقه و اقبال مردم است؟

بله حتما همینطور است. هرچه محتوا قوی، محکم، جذاب و دیدنی‌تر باشد طبیعتاً بیشتر از این مقداری که هست بیننده خواهد داشت.

و سوال دیگر اینکه درحال حاضر سریال سازی در کدام ژانر می‌تواند مخاطب بیشتری برای رسانه‌های مختلف داشته باشد؟

با نگاهی به سابقه چند ساله، ببینده انتظارات زیادی از تلویزیون دارد. هم انتظار کارهای فاخر تاریخی دارد که خیلی هم پر بیننده است مثل «یوسف پیامبر» یا «مختارنامه» و از این قبیل کارها که برای بیننده بسیار جذاب است اما خب تولید کارهای تاریخی سخت و دشوار است و دیر به پخش می‌رسد و حداقل چهار، پنج سالی زمان می‌برد ولی به نظر من تلویزیون باید این بخش را فعال تر کند.

ملودرام‌های اجتماعی و کارهای طنز هم طبیعتاً جز بدنه آثار تلویزیونی است و به این دو معقوله باید خیلی اهمیت داد خصوصا کارهای طنز که هم جامعه به آن نیاز دارد و هم کنداکتور پخش را می‌تواند رنگ و لعاب زیباتری بدهد. این دو، سه ژانر بیننده خوبی دارد تا الان هم کارهایی که پخش شده است، غیر از کارهای مناسبتی که در ماه مبارک رمضان یا عید نوروز پخش می‌شود که کنداکتور ویژه خاص خودش را دارد در بقیه موارد این ژانرها چیزی است که بیننده دنبال می‌کند، به طور مثال سریال «افرا» که اخیرا پخش شده است بیننده‌های زیادی داشت.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دلدادگان ایرج محمدی رضا عطاران منوچهر هادی سعیدآقاخانی سریال های تلویزیونی متهم گریخت خوش نشین ها شبکه نمایش خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟

فیلم اکران‌نشده «کارو» در حالی امروز روی آنتن تلویزیون می‌رود که پیش از این مدیران سیما اعلام کرده بودند در نوروز ۱۴۰۳ برای رعایت چرخه نمایش سینما، فیلم اکران‌نشده از تلویزیون پخش نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، در فهرست فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما برای امروز، هفتم فروردین ماه، نام فیلم سینمایی «کارو» ساخته احمد مرادپور به چشم می‌خورد. این فیلم که در سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر در سال ۹۹ حضور داشت، جزو ۱۶ فیلم منتخب داوران نبود و به همین دلیل در این رویداد به نمایش درنیامد.

«کارو» محصول سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج بعدها با وجود تدوین مجدد برای نمایش عمومی، روی پرده سینماها اکران نشد.

این فیلم حالا در هفت سین سینمایی هفتم فروردین شبکه‌های سیما قرار گرفته و امشب ساعت ۲۳:۴۵ از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت. این در حالی است که در نشست خبری ویژه‌برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان که ۱۶ اسفندماه با حضور معاون و جمعی از مدیران سیما برگزار شد، بر این موضوع تأکید شد که قرار نیست در نوروز ۱۴۰۳ فیلم سینمایی اکران‌نشده ایرانی روی آنتن تلویزیون برود.

محسن برمهانی، معاون سیما در بخشی از این نشست گفته بود: امسال فیلم‌های ایرانی را قبل اکران خریداری نکردیم. این اقدام برای دوران کرونا تجربه خوبی بود ولی امسال تلویزیون به نفع سینما کنار کشید تا فیلم‌ها اولین بار در سینما اکران شوند.

محمدعلی غلامرضایی، مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل سیما نیز تاکید کرده بود: امسال اکران تلویزیونی نداریم تا چرخه اکران سینما رعایت شود و صرفا فیلم‌هایی که به اکران رسیده‌اند، روی آنتن می‌روند.

نمایش فیلم‌های اکران‌نشده در ایام تعطیلات نوروز سال‌های ۱۴۰۰ به بعد، همواره با انتقاداتی از سوی اهالی سینما مواجه بوده است. این اقدام که با نمایش «یدو» و «تک‌تیرانداز» در آن سال آغاز شد، بعدها با «شماره ۱۰»، «های پاور» و «هوک» ادامه یافت و حتی کارگردان «بچه‌های طوفان» از مدیران سیما درخواست کرد این اثر که در فهرست فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۲ قرار گرفته، از تلویزیون پخش نشود تا به اکران آن روی پرده سینما لطمه نخورد.

در میان این فیلم‌های یادشده، پخش آثاری چون «شماره ۱۰» و «تک‌تیرانداز» که واجد ارزش‌هایی برای نمایش سینمایی بودند و پس از اکران تلویزیونی، در سینما فروش کمی داشتند، انتقادهای بیشتری را برانگیخت.

حال روشن نیست با وجود این واکنش‌ها، بر چه اساسی تلویزیون بار دیگر به نمایش فیلم اکران‌نشده روی آورده است. هرچند حاشیه های فیلم اکران نشده «کارو» برای رفتن روی پرده نقره ای و اکران نشدن آن در این چند سال می تواند علت این تصمیم و شاید توافق باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصویر) فریبا نادری، نرگس محمدی و مامک جمشیدی در کانادا
  • نگاهی متفاوت به قسمت چهاردهم «گناه فرشته» که بازتاب‌های بسیاری به همراه داشت
  • عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود همه سلبریتی‌ها مجری شدند!
  • رفتارهای زن و شوهری در یک شوی نمایش خانگی!
  • هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است
  • تلفیقی موفق از ژانر جنگی و درامی عاشقانه در «آمرلی»
  • علی‌اصغر رضایی‌نیک دوبلور تلویزیون درگذشت
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب
  • مردان آهنین و ثبت آمار بالای بیننده در تلوبیون