Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ در روزهای اخیر نبود گوشت مرغ و قیمت‌های متفاوت آن در استان و از سوی دیگر بی‌تدبیری مسئولان، موجب آشفته بازاری و نارضایتی مردم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سریال دنباله‌دار کمبود گوشت مرغ بار دیگر از بحث‌های داغ در روزهای اخیر شده و در این آشفته بازار مردم به دنبال مرغ برای سفره‌هایشان می‌گردند و اصناف نیز از ویترین‌های خالی خود ناراضی و گلایه‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود و نبود مرغ گرم در بازار از یک سو و نبود نظارت بر روی قیمت‌ها و نحوه توزیع آن از سوی دیگر صدای مردم استان را درآورده و مسئولان مدعی هستند که هیچ افزایش قیمت نداشته‌ایم، اما سخن مردم و اصناف چیز دیگری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، در این زمینه اظهار داشت: در مهرماه به دلیل بیماری نیوکاسل کاهش 40 درصدی جوجه ریزی در استان رخ داد که سبب عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضا شده است.

بازار مرغ در ارومیه آشفته شد

اکبر کرامتی تصریح کرد: با توجه به جوجه‌ریزی بیش از 4 میلیون قطعه طیور در واحدهای مرغداری سطح آذربایجان‌غربی در آبان ماه، طی این هفته مشکل کاملا مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تامین کالاهای اساسی مردم، گفت: به منظور برخورد با متخلفان باید فرایند تولید مرغ از مرحله جوجه‌ریزی تا عرضه در سطح بازار مصرف و رسیدن به دست مردم بیش از پیش رصد و نظارت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، افزود: طی هفته گذشته به‌ دلیل خودداری تعدادی از واحدهای تولید مرغ گوشتی از فروش مرغ به قیمت مصوب دولتی، تعداد 62 واحد متخلف به مراجع نظارتی جهت برخورد قانونی معرفی شده است.

وی بیان کرد: از صبح شنبه بازرسی‌های نظارتی با همکاری ضابطان قضایی و بسیج مستضعفان در بازار، بر سطح کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه گوشت مرغ تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع مورد بررسی در این زمینه، تامین امنیت غذایی و تداوم تولید و نظارت بر بازار است که در این راستا تولید و بازاررسانی گوشت مرغ در اولویت قرار دارد.

کرامتی گفت: با واحدهای تولیدی که از تحویل گوشت مرغ به کشتارگاه خودداری می‌کنند، برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل گوشت مرغ توزیع در سطح بازار است که از ظرفیت بالقوه بسیج مستضعفان و نیروهای جهادی در این بخش نیز استفاده می‌شود. عرضه گوشت مرغ منجمد تا تثبیت بازار به صورت نامحدود ادامه خواهد داشت.

گوشت مرغ درگیر دلال بازی شده است

یکی از اصناف در سطح شهر ارومیه در خصوص کمبود و افزایش لحظه به لحظه قیمت گوشت مرغ در استان، اظهار داشت: طی چند روز گذشته هیچ مرغی در مغازه‌ها توزیع نشده است، عامل اصلی آشفته بازار مرغ دلال‌بازی است، بیماری نیوکاسل بهانه است.

وی افزود: کشتارگاه‌ها گوشت مرغ را با قیمت گزاف در بین مغازه‌داران توزیع می‌کنند، اگر اصناف با قیمت بالا گوشت مرغ را بخرند مجبور است با قیمت بالا نیز به فروش برساند بنابراین هیچ نظارتی از سوی مسئولان انجام نمی‌گیرد.

این فروشنده عنوان کرد: عملکرد مسئولان طی چند ماه اخیر کاملا ضعیف شده و هیچ ارگان و سازمانی پاسخگوی این آشفته بازار نیست.

نظارت از کشتارگاه تا مغازه بر عهده بر عهده جهاد کشاورزی است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌‌غربی، در خصوص عدم نظارت این سازمان بر قیمت گوشت مرغ در استان، که طی روزهای اخیر موجب سوء استفاده دلالان شده است، بیان داشت: بر اساس دستور صادر شده، از ابتدای هفته جاری، نظارت از کشتارگاه تا عرضه مرغ در بازار بر عهده جهاد کشاورزی بوده و سازمان صمت هیچ دخالتی در آن ندارد.

غلامرضا بابایی عنوان کرد: بازرسان سازمان صمت استان با همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول، کار بازرسی از بقیه کالاها را در بازار استان بر عهده دارند و با تخلفاتی که در این حوزه انجام می‌شود، براساس قانون به جدیت برخورد می‌کنند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا نظارت و افزایش تولید می‌تواند موجب التیام درد مردم باشد یا دلیل دیگری مانع وجود مرغ در بازار است؟!

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار قیمت مرغ آذربایجان غربی بازار قیمت مرغ آذربایجان غربی آذربایجان غربی جهاد کشاورزی آشفته بازار گوشت مرغ بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه عصر پنجشنبه در نشست با مدیرکل استاندارد استان مرکزی به منظور تبریک موفقیت فنی سازمان ملی استاندارد ایران در ارزیابی هم‌ترازی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران، افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی به لحاظ اعمال نظارت، با محدودیت‌هایی مواجه هستند که انتظار می‌رود سازمان ملی استاندارد به این موضوع توجهی نداشته باشد و در انجام وظایف محوله از هیچ کوششی دریغ نکند.

استاندار مرکزی، سازمان ملی استاندارد را از مهمترین سازمان‌های تنظیم گر کشور بیان کرد و گفت: نظارت سازمان ملی استاندارد ایران باید حداکثری باشد تا شرایط بهتری برای زندگی مردم فراهم شود.

وی گفت: بخشی از زندگی شهروندان به شکلی به موضوع استاندارد گره خورده است.

استاندار مرکزی با تقدیر از زحمات کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در دوره مدیریت اسلام پناه، ریاست سازمان ملی استاندارد ایران، موفقیت‌های زیادی کسب شده همچنین مشکلات متعددی در سطح ملی و بین المللی در این حوزه رفع شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: حجم کار عقب افتاده از دولت‌های گذشته به گونه‌ای است که با افزایش ساعات شبانه روز، نمی‌توان کارهای زمین مانده را جبران کرد.

مخلص الائمه اظهار کرد: حق کارکنان سازمان ملی استاندارد و برخی از سازمان‌های مشابه اینکه مسئولیت‌های بسیاری بر عهده دارند، در گذشته به خوبی ادا نشده است که می‌طلبد از طریق تعامل و هم افزایی با دیگر قوا، کمبودها و ابزارهای این ارگان سازمان تأمین شود.

مخلص الائمه تصریح کرد: مشکلات اداره کل استاندارد استان مرکزی مانند کمبود نیروی انسانی و فضای فیزیکی با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6082066

دیگر خبرها

  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست