Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سعید شهند روز یکشنبه در نشست با سرپرست فرمانداری خلخال با اشاره به زیست گونه‌های جانوری نادر در خلخال افزود: برای حفاظت از منطقه حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان با وسعت نزدیک به ۹۰ هزار هکتار سه پاسگاه محیط‌بانی راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: امسال با تلاش‌های صورت گرفته از سوی محیط‌بانان برای پیشگیری از شکار غیر مجاز در مناطق حفاظت شده و آزاد، ۳۰ قبضه سلاح شکاری قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به سیاست‌های  مراقبتی سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: در دولت جدید بر تلاش سازمان بر ایجاد امنیت غذایی،ارتقای سلامت جامعه ،توسعه طرح‌‍های اقتصادی و زمینه‌سازی برای اشتغال در کنار انجام سایر وظایف سازمانی از جمله افزایش سطح نظارت بر مدیریت پسماند تاکید شده است.

وی گفت: این اداره کل هرگز مخالف توسعه صنعتی استان نیست ولی در عین حال ضمن تلاش برای رفع مشکل واحدهای صنعتی آلاینده در مناطق مختلف، از ادامه فعالیت واحدهای صنعتی آلوده کننده محیط زیست نیز جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: برنامه‌های امسال این اداره کل تلاش برای توسعه اقتصادی و صنعتی این استان با حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی است.

شهند صدور مجوزهای لازم برای ادامه و تسریع عملیات اجرایی پروژه خط آهن اردبیل- میانه، صدور مجوز برای ادامه عملیات اجرایی پروژه دو بانده کردن جاده  ارتباطی اردبیل به سرچم و تلاش برای  اجرا و ادامه عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی مناطق مختلف این استان را از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل روندتوسعه عمرانی این استان اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پنج شاخصه انرژی، بهداشت و سلامت جامعه، کشاورزی و امنیت غذایی، آب و تنوع زیستی در هر طرح تولیدی باید مدنظر قرار گیرد و اگر در تولید به این سمت نرویم شاهد تبعات جبران‌ناپذیر آن در زندگی خودمان خواهیم بود.

در این نشست مسعود یگانه سرپرست فرمانداری خلخال نیز از تخصیص ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای استان به بخش حفاظت از محیط زیست خبر داد و گفت: در صورت نیاز نسبت به افزایش اعتبار اداره حفاظت محیط زیست خلخال کمک خواهیم کرد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست خلخال استان اردبیل سازمان حفاظت محیط زیست خلخال استان اردبیل حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشماری دوزیستان در مریوان انجام شد

اقبال حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سرشماری دوزیستان استان کردستان در شهر مریوان با حضور کارشناسان و محیط بانان استان انجام شد.

وی افزود: سمندر کردستانی یکی از دوزیستانی است که در استان و شهر مریوان زیست می‌کند.

وی اذعان کرد: خوشبختانه در اولین روز سرشماری آمار خوبی از این گونه زیبا در شهرستان مریوان ثبت شد.

مدیرکل محیط زیست کردستان یادآور شد: سمندر کردستان این گونه دوزیست در چشمه‌ساران و جویبارهای مناطق کوهستانی ایران، ترکیه و عراق زیست می‌کند و جمعیت آن در ایران در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی پراکنده است و این گونه جانوری سرچشمه‌ها، جویبارهای کوهستانی، برکه‌ها و حوضچه‌های انسان ساخت با آب جاری را برای زیستن انتخاب می‌کند.

حمیدی بیان کرد: سمندر آبی کردستانی در کنترل بیولوژیکی آفات و حشرات و در زنجیره غذایی جانوارانی مانند خزندگان، پستانداران و پرندگان نقش مهمی دارد.

وی یادآور شد: اندازه این دوزیست ۷۱ میلیمتر است و پوستی سیاه با خال‌های زرد و زیر شکمشان یک خط نارنجی دارد و دست‌های آنها چهار انگشت و پاها پنج انگشت دارد که بیشتر در زیستگاه‌های آبی استان کردستان ازجمله شهرستان مریوان و بانه و سروآباد یافت می‌شود.

حمیدی عنوان کرد: وجود این دوزیست نشان از سالم بودن آب دارد و از آن به‌عنوان یک شاخص کیفی آب هم می‌توان استفاده کرد این گونه امروز در معرض خطر انقراض قرار دارد اما با اقدامات انجام شده توسط اداره محیط زیست تلاش می‌شود از خطر انقراض آن تا حدودی جلوگیری شود.

کد خبر 6082427

دیگر خبرها

  • دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم
  • سرشماری دوزیستان در مریوان انجام شد
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • سرشماری بهاره قرقاول در گلستان آغاز شد
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد