Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:30:45 GMT

وزیر نیرو وارد البرز شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۰۵۲۱

وزیر نیرو وارد البرز شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گروه مپنا اولین و بزرگترین سازنده تجهیزات نیروگاهی حمل و نقل ریلی و صنایع انرژی در کشور است که بخش عمده ظرفیت نیروگاهی نصب شده کشور را در طول دوران فعالیت خود نصب و راه اندازی کرده است نین بزرگترین سرمایه‌گذار طرح‌های نیروگاهی در کشور است که بخش قابل توجهی از تولید روزانه برق کشور را در نیروگاه‌های خود تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه های نیروگاهی مپنا بخش مهمی از ظرفیت نیروگاهی نصب شده کشور را تشکیل می دهند که چه میزان واحدهای سنکرون شده احداث شده توسط مپنا به حدود ۴۳ هزار مگاوات بالغ می شود.

به دلیل ظرفیت ها و توانمندی های نهادینه شده در گروه مپنا در زمینه تولید تجهیزات کلیدی نیروگاهی در داخل کشورّ توانمندیهای احداث، سرمایه گذاری، بهره برداری و نگهداری از نیروگاه ها هم در حوزه انرژی‌های فسیلی و هم در زمینه انرژی تجدید پذیر و همچنین ظرفیت های صادراتی گروه مپنا در زمینه خدمات فنی و مهندسی، وزیر نیرو به منظور آشنایی از نزدیک و بررسی ظرفیت‌های موجود جهت توسعه طرح های نیروگاهی در حال حاضر و در سال‌های آتی از گروه مپنا بازدید می کند.

در این بازدید ظرفیت های تولیدی و احداث و بهره برداری از نیروگاه های در حال احداث و طرح های آتی توسط مدیر عامل گروه مپنا به علی اکبر محرابیان،وزیر نیرو معرفی خواهد شد تا از توانمندی های موجود جهت توسعه ظرفیت های نیروگاهی کشور و مشارکت مپنا برنامه‌های توسعه وزارتخانه در زمینه تامین انرژی الکتریکی کشور استفاده شود.

این ظرفیت ها که متکی به حداکثر استفاده از ساخت داخل و بهره گیری از پتانسیل های شرکت های ایرانی توسعه یافتن می تواند با اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از امکانات ساخت داخل به رشد و توسعه صنعت نیروگاهی کشور بیشتر از پیش منجر شود.

گروه مپنا علاوه بر صنعت نیروگاهی در صنایع نفت و گاز حمل و نقل تولیدی صنعت آب و صنعت سلامت و نیز بررسی سازی حمل و نقل مشغول به فعالیت است و تاکنون دستاوردهای مهمی را در همه این حوزه ها ارائه کرده است.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر نیرو نیروگاه برق گروه مپنا ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار

وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: پروژه چند منظوره «اومااویا» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اجرایی شد و اکنون آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اکبر محرابیان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور ایران در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها، اظهار کرد: ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان ایرانی است.

وی ادامه داد: اکنون توان فنی و مهندسی کشورمان در حوزه ابزارهای مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سدسازی به ۱۰۰ درصد رسیده است و ایران در بین ۴ کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه یکی از برجسته‌ترین شاخصه‌های دیپلماسی دولت سیزدهم بازاریابی و زمینه‌سازی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالای ایرانی در بازارهای بین‌المللی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ارزآوری از این محل صادرات خدمات فنی مهندسی تا ۲ سال آینده به ۵ میلیارد دلار برسد.

محرابیان خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم، سریلانکا یکی از کشورهای هدف وزارت نیرو محسوب می‌شود و در این زمینه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی و بزرگ‌ترین پروژه آبی این کشور از سوی شرکت‌های ایرانی ساخته و هم اکنون آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه طرح منحصر به فرد و چند منظوره «اومااویا» با تکیه بر توان و دانش مهندسان و متخصصان ایرانی در جنوب شرقی سریلانکا افتتاح می‌شود، گفت: تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک کشور سریلانکا از جمله مزایای این طرح است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه هزینه اجرای پروژه سد اومااویا ۵۳۰ میلیون دلار بود که به صورت نقدی به مجری ایرانی پرداخت شد، گفت: این طرح از جمله بزرگ‌ترین و فنی‌ترین پروژه‌های صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی محسوب می‌شود که صفر تا ۱۰۰ مراحل مطالعاتی و اجرایی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 747395

دیگر خبرها

  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد