Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت:یکی از سناریو‌های موجود برای بررسی امتحانات حضوری از رشته‌های دارای دروس عملی است به شکلی که آن واحد‌های درسی که آموزش عملی و کارگاهی داشته اند به صورت حضوری نیز امتحاناتشان برگزار شود. خبرگزاری میزان- برخلاف آنچه که وزارت علوم مبنی بر حضوری شدن امتحانات برخی دانشگاه‌ها مانند  دانشگاه فنی و حرفه ای که عمده دانشجویان آنها بومی هستند، اعلام کرده بود؛  رضا مهدی معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به میزان می‌گوید علی رغم این تصور که دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بومی هستند باید بگوییم که حدود ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه خوابگاهی و غیر بومی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وضعیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بحث بومی گزینی خیلی شبیه به دانشگاه علمی کاربردی و پیام نور نیست با توجه به میزان دانشجویان غیر بومی در این دانشگاه در حال بررسی برخی سناریو‌ها ویژه آموزش و امتحانات هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت:یکی از سناریو‌های مورد نظر ما برای اجرا این است که دروس کارگاهی و عملی که آموزش حضوری داشته اند، امتحاناتشان نیز حضوری باشد و سایر دروس که به شکلی مجازی تدریس شده است امتحانات غیر حضوری داشته باشند.

وی گفت:البته با توجه به وضعیت موجود و خطر شیوع سویه‌های جدید بیماری نیز یک سناریو این است که کلیه دروس اموزش مجازی داشته باشند.

مهدی ادامه داد:در این زمینه با احتیاط و تامل عمل خواهیم کرد و از تجربیات سایر دانشگاه‌ها نیز استفاده خواهیم نمود. اما آنچه مورد تاکید ما است اینکه با کمترین هزینه و آسیب بتوانیم بالاترین کیفیت آموزشی را ایجاد کنیم.


وی در مورد آمار دانشجویان واکسینه شده این دانشگاه گفت:آنچه به اظهار خود دانشجویان در سامانه‌های آموزشی مشاهده شده است نزدیک به ۶۰ درصد از دانشجویان واکسینه شده اند. اما آموزش حضوری، حضور در دانشگاه جهت استفاده از کارگاه‌های اموزشی منوط به انجام واکسیناسیون است.

وی در این رابطه اظهار کرد:ابتدا یک دوز واکسیناسیون را دانشگاه الزام می‌دانست، اما در بخشنامه جدید درخواست کردیم که حضور در دانشگاه و استفاده از خدمات اموزشی حتما باید با ارائه کارت واکسیناسوین دو دز باشد.

مهدی در پایان گفت، آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این موضوع است که از ترم جاری آموزش در دانشگاه بدون ارائه کارت واکسیناسیون ممکن نخواهد بود؛ و دانشجویانی که تا به حال برای دریافت واکسن اقدام نکرده اند هر چه سریعتر برای قطع زنجیره بیماری در کشور اقدام به دریافت واکسن نمایند.   بیشتر بخوانید:
تعارض منافع عامل مخالفت با افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی انتهای پیام/     برچسب ها: دانشگاه فرهنگیان آموزش حضوری واکسیناسیون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان آموزش حضوری واکسیناسیون دانشگاه فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای عمل به اقدامات و اهداف مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی اقدام به برگزاری کلاس‌های دروس ریاضی ۲ و فیزیک ۲ در نیمسال دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شیوه تعاملی و مداخله یادگیری عمیق در واحد تبریز و تعدادی از واحد‌های منتخب کشوری کرده است.

در این راستا از استادان دانشگاه آزاد اسلامی چند نفر انتخاب شدند که مینا اتفاق دانشیار گروه ریاضی و احد اصغری استادیار گروه فیزیک در دوره‌ها و کارگاه‌هایی که توسط معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد شرکت و پس از اخذ گواهی لازم برای تدریس دروس مذکور به روش مداخله یادگیری عمیق اقدام به برگزاری کلاس‌های مذکور به شیوه تعامل و رایج سنتی کرده است.

در این طرح برای هر درس ریاضی ۲ و فیزیک ۲، دو کلاس برای هر یک از استادان مذکور به شیوه تعاملی و شیوه سنتی و با تعداد ۳۵ نفر در هر کلاس در حال برگزاری است که در شیوه تعاملی نحوه تدریس استادان، نحوه برگزاری امتحانات دوره‌ای، ارزیابی دوره‌ای دانشجویان و سایر موارد دارای رویکردی نوین است.

در انتهای نیمسال تحصیلی نتیجه برگزاری این کلاس‌ها در دو حالت سنتی و تعاملی بررسی خواهد شد و برای سال تحصیلی آینده نیز تعداد کلاس‌های بیشتری با رویکرد نوین و مداخله یادگیری عمیق در واحد‌های دانشگاهی و واحد تبریز توسط معاونت علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟