Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، لشکری معاون فنی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: ماموران اجرایی این اداره کل با رصد انجام شده تا کنون بصورت موردی یا کانونی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید

گوشت و تخم مرغ قبل از مصرف کاملا پخته شود

لشکری از مردم خواست در صورت مشاهده پرندگان مبتلا به این بیماری موارد را به ماموران محیط زیست و یا دامپزشکی گزارش تا این نمونه برای آزمایش به آزمایشگاه ار جاع داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خراسان شمالی یکی از زیستگاه‌های غنی حیات وحش در کشور است بطوری که از ۵۳۲گونه پرنده شناسایی شده در کشور حدود ۱۵۰ گونه در خراسان شمالی زیست می‌کنند.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنفولانزای پرندگان محیط زیست خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "خوزستان پاکیزه" در سراسر استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طرح "خوزستان پاکیزه" با توجه به اینکه این استان مقصد گردشگران و مهمان نوروزی بسیاری است آغاز شد که بر اساس این طرح، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سایر ارگان‌هایی که در قانون مدیریت پسماند نقش دارند باید نسبت به پاکیزگی ورودی‌های استان، شهر و روستا و محلات توجه ویژه داشته باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.
به گفته فرهاد قلی نژاد طرح "خوزستان پاکیزه" برای نخستین بار در استان انجام می‌شود و جنبه اجرایی، آموزشی و فرهنگ‌سازی دارد.
در این طرح سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی نیز وارد عمل شدند و در کنار کار اجرایی در پاکسازی محله‌ها و کانون‌ها انباشت پسماند استان، اقدامات آموزشی و فرهنگی را به مردم در نقاط مختلف استان ارایه می‌دهند.
وی افزود: در راستای این طرح ۵۰ هزار کیسه زباله به منظور توزیع میان مردم و مسافران نوروزی آماده شده که در ورودی‌های استان و سایت‌های گردشگری در حال توزیع است.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ۱۳ فروردین به عنوان روز طبیعت گفت: در این روز با توجه به اینکه مردم به دامان طبیعت می‌روند توزیع کیسه زباله و بروشور‌های اطلاع رسانی در مناطق حفاظت شده، جنگل‌ها و طبیعت انجام می‌شود.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به برگزاری کار گروه‌های مدیریت پسماند ادامه داد: در این کارگروه‌ها تاکید شد که در ایام نوروز جمع‌آوری پسماند در سایت‌های گردشگری، شهرها، محلات به صورت مستمر و روزانه انجام شود تا آمادگی کاملی برای حضور گردشگران در سایت‌های گردشگری و مناطق طبیعی وجود داشته باشد.
وی به بازدید‌های روزانه گروه‌های کارشناسی اداره کل محیط زیست خوزستان از سایت‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: گروه‌های ارزیابی این اداره کل هر گونه اشکال و کمبود را به شهرداران و فرمانداران گزارش می‌کنند.
تخریب رویشگاه‌ها و آشیانه پرندگان، آلوده کردن زیستگاه‌ها با ریختن زباله، آلودگی رودخانه‌ها و سواحل و تالاب‌ها را از جمله آسیب‌هایی است که گردشگران در تعطیلات نوروز وارد می‌کنند و ازشهروندان درخواست کرد در زمینه حفظ محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "خوزستان پاکیزه" در سراسر استان
  • رهاسازی زباله‌ها، مهمترین چالش محیط زیست در روز طبیعت + فیلم
  • کشف ۱۶۱ قطعه پرنده چکاوک و سهره در تربت حیدریه
  • هزار و ۲۰۰ گردشگر از تالاب کانی‌برازان مهاباد بازدید کردند
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد
  • زنده گیری یک قلاده گرگ در مشهد
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام