Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در حاشیه بیست و پنجمین نشست وزرای خارجه اکو «رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با «مهدی صفری» معاون وزیر خارجه ایران نیز دیدار و گفت و گو کرد.

طرفین در این دیدار طیف گسترده‌ای از موضوعات مشارکت دوجانبه را در زمینه تعاملات سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی، سوخت و انرژی مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین بر لزوم تشدید بیشتر ارتباطات  در جهت فرهنگی و بشردوستانه تاکید کردند.

مردوف و صفری همچنین به موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی پرداختند.

همچنین وزیر خارجه ترکمنستان دیداری دو جانبه با «عبدالعزیز کامل اف» وزیر خارجه ازبکستان انجام داد.

در این دیدار دیپلمات‌ها تعدادی از موضوعات کلیدی در دستور کار دوجانبه در زمینه‌های سیاسی- دیپلماتیک، تجاری-اقتصادی و فرهنگی- انسانی را مورد بررسی قرار دادند و بر همکاری‌های منطقه ای تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان با «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه که برای شرکت در نشست شورای وزیران اقتصاد وارد ترکمنستان شده دیدار و گفت و گو کرد.

طرفین در این دیدار  بر اهمیت تقویت روابط دو کشور در چارچوب ساختارهای منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

تشدید گفت‌وگوهای ترکمنستان و ترکیه در حوزه‌های سیاسی-دیپلماتیک، تجاری-اقتصادی و فرهنگی- بشردوستانه و همچنین گسترش مشارکت سرمایه‌گذاری ترکمنستان و ترکیه محور دیگر این گفت و گو بود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه وزیر خارجه ازبکستان ترکمنستان منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق