Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از وبدا، بهرام عین اللهی در جریان این دیدار، در گفت وگو با پرسنل فرودگاه امام خمینی(ره) در بخش های اداری و همچنین پایگاه مراقبت بهداشت مرزی و حوزه انتظامی، از نزدیک چالش‌های موجود را بررسی و ضمن پیگیری دغدغه های موجود، دستوراتی را در راستای تشدید نظارت‌ها و بهبود فرآیندهای غربالگری مسافران در بدو ورود به کشور صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این دیدار که شب گذشته(شنبه) صورت گرفت، وزیر بهداشت را همراهی می کرد.

به گزارش ایرنا، احتمال ورود سویه جدید کرونا به نام «اومیکرون» به کشور نگرانی ها را تشدید کرده و مسولان حوزه سلامت تدابیری را با هدف جلوگیری از آن در نظر گرفته اند. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجم آذر ماه در یک برنامه تلویزیونی گفت: سویه جدید کرونا در جنوب آفریقا (۱.۱.۵۲۹B.) دارای تعداد زیاد و باورنکردنی جهش است و تعداد زیاد جهش‌های سویه جدید کرونا این احتمال را زیاد می‌کند این سویه هم شدیدتر باشد و هم واکسن روی آن جواب ندهد.

محمد مهدی گویا افزود: اگر سویه جدید ویروس کرونا منتشر شود ممکن است نحوه مقابله و برخورد با آن بسیار سخت باشد و نمی‌توان در زمان کمی این سویه را قضاوت کرد و باید چند هفته از رفتار این ویروس و جهش‌های جدید بگذرد تا بتوان نظر قاطعانه‌تر و کارشناسی تری را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان برای پیشگیری از ابتلا به انواع سویه‌های کرونا توصیه می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر شواهد نشان دهنده این مساله است که این سویه تبعات شدیدتری نسبت به سایر جهش‌های کرونا دارد و به همین دلیل ما نیز تمهیدات متفاوتی را برای مواجهه با این ویروس در نظر گرفته‌ایم.

گویا با بیان اینکه افرادی که قصد مسافرت به کشورهای آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمباوه، لسوتو و اسواتینی دارند مسافرت خود را به تعویق بیندازند، افزود: ما نیز تمام اطلاع رسانی‌های لازم به مسافران را به تمام فرودگاه‌ها و مرزهای زمینی و دریایی کشور ابلاغ کردیم و مسافران بدون آگاهی از کشور خارج نخواهند شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در این مورد نهایت سختگیری را اعمال می‌کنیم تا اتفاقی در کشور رخ ندهد، همچنین با توجه به اینکه ما در کشور پرواز مستقیم از این کشورها نداریم مانع ورود افراد غیر ایرانی از این کشورها به ایران خواهیم شد.

گویا تصریح کرد: همچنین اگر هموطنان ما که در این کشورها حضور داشته و حالا به هر دلیلی قصد بازگشت به ایران را دارند باید در دو نوبت تست پی سی آر آنها منفی شود در غیر این صورت باید در مراکز قرنطینه مرزی ما بمانند و پس از منفی شدن تست شان، وارد کشور شوند.

همچنین حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی روز گشذته گفت: پرواز مستقیمی از قاره آفریقا به ایران نداریم و در صورت نیاز محدودیت‌های پروازی از کشورهایی که سویه جدید در آنها در حال گسترش است، اتخاذ می‌شود.

وی درباره محدودیت‌های احتمالی برای پذیرش مسافر از جنوب آفریقا در فرودگاه امام خمینی(ره) افزود: پرواز مستقیم که منجر به ورود مسافر از آفریقای جنوبی به کشور شود نداریم، اما درباره ورود مسافران پروازهای غیرمستقیم (کانکشن- CONNECTION) در صورت لزوم همان تدابیر قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

خوشخو اظهار داشت: در ستاد ملی کرونا درباره سویه‌های جدید تصمیم‌گیری می شود و مصوبه نهایی درباره محدودیت‌های پروازی به شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی ابلاغ می‌شود،  اکنون نیز تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا هستیم و در صورتی که لازم باشد محدودیت‌های پروازی درباره کشورهایی که سویه جدید در آنها درحال گسترش است اتخاذ می‌شود.

وی خاطرنشان‌ کرد: اکنون هیچ پرواز مستقیمی از آفریقا نداریم اما برای پروازهای غیرمستقیم و کانکشن که بیشترین آنها از دبی و قطر است، در صورت ابلاغ قوانین جدید پذیرش مسافر نخواهیم داشت، اکنون هیچ کشوری در فهرست کشورهای ویژه که با معرفی وزارت بهداشت مسافران از این کشورها حق ورود به کشور را نداشتند،  وجود ندارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: تا یک ماه پیش چندین کشور در فهرست ویژه‌ها قرار داشتند و مسافری پذیرش نمی‌کردیم،  اکنون هیچ کشور ویژه‌ای نداریم اما در صورت تصمیم‌گیری جدید به شرکت‌های داخلی و خارجی اعلام خواهیم کرد که هیچ مسافری را وارد کشور نکنند و کارت واکسن و برگه پی. سی. آر منفی برای همه مسافران ورودی به کشور الزامی است.

 «اومیکرون»، که یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کروا محسوب می‌شود، برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد و از آن زمان در بلژیک، بوتسوانا، اسرائیل و هنگ‌کنگ شناسایی شده است.

علاوه بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا و روسیه، آمریکا و کانادا هم اعلام کرده‌اند که ورود مسافران از کشور آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر جنوب آفریقا را تعلیق می‌کنند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که ایمنی‌شناسان هشدار داده‌اند که احتمالا اقدامات برخی کشورها جهت اعمال محدودیت‌های سفر برای جلوگیری از انتشار جهانی «اومیکرون» خیلی دیر باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بهرام عین اللهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بهرام عین اللهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا بهرام عین اللهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آفریقای جنوبی وزارت بهداشت سویه جدید شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند

قدس آنلاین: احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نور با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که بخش قابل توجهی با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند.

وزیر کشور تأکید کرد: این کلیت موضوع است که در چارچوب قانون عمل می‌شود و البته فراجا نیز نیروهای خود را توجیه کرده که حتما بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر ساختارشکنی دارد، تفاوت قائل باشند.

وی با تأکید بر اینکه اساس هم همین است که با تذکر آن فرد اصلاح شود. غالب افراد هم با تذکر توجه می‌کنند و رعایت می‌کنند از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به اینکه این مساله یک امر قانونی و مهمی در زندگی اجتماعی است، می‌خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که این طرح بر مبنای اختیارات وزارت کشور اجرا می‌شود یا قانون حجاب و عفاف با یادآوری اینکه این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، طبیعتا باید به مرجع قضایی ارجاع دهند، اظهار داشت: قانون عفاف و حجاب، گفت: لایحه حجاب و عفاف هنوز مصوبه نهایی ندارد و در مجلس و شورای نگهبان به مراحل انتهایی و ابلاغ نرسیده است.

رقابت ۴۵ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس گفت: انتخابات در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و در این انتخابات در مرحله دوم ۴۵ نماینده جدید باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند. از این تعداد در ۸ حوزه انتخابات تمام الکترونیکی انجام می‌شود از جمله در تهران و در واقع در حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده در مرحله دوم دارد انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: آموزش های لازم شروع شده از طریق صدا و سیما و سایر امکانات اطلاع رسانی به مردم اعلام می‌شود در دوره قبل هم این کار را در چند حوزه انجام دادیم که خیلی کار موفقی بود. تبلیغات هم مثل دوره قبل از یک هفته قبل آغاز می شود از همین جا می‌خواهم همه رسانه ها دست اندر کار باشند و زمینه خوبی را برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مرحله دوم فراهم کنند

وزیر کشور درباره دیدارهای خود در پاکستان عنوان کرد: جلسات خوبی در معیت ریاست محترم جمهور با مقامات پاکستانی داشتیم گفت‌وگوهایی با مقامات امنیتی این کشور انجام شد و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در زمینه هماهنگی برای برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات و کنترل مرز صورت گرفت. امیدواریم در عمل شاهد نتایج خوبی باشیم.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال