Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در شرایطی که برخی تلاش می‌کنند اعتراضات روز گذشته اصفهان را به کشاورزان مرتبط کنند،‌ به گفته کشاورزان، آنها هیچ نقشی در فعالیت‌های حاشیه‌ای ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، هر چند چهارشنبه صبح صنف کشاورزان در بیانیه‌ای به تجمع 15 روزه خود در بستر زاینده‌رود پایان دادند اما برخی با نادیده گرفتن توافق صورت گرفته و انتشار فراخوان‌های غیر قانونی مردم را دعوت به تجمع اعتراضی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع زمینه آن شد که برخی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کنند که تجمع صورت گرفته از سوی کشاورزان اصفهانی و در اعتراض به جریان زاینده‌رود بود. این در حالی است که پس از پایان یافتن تجمع کشاورزان و مردم اصفهان از بستر رودخانه زاینده‌رود و صدور بیانیه‌ایی که حاصل یک توافق‌نامه بین کشاورزان و مسئولان استانداری بود، اعلام کردند که چادرهای خود را از بستر رودخانه جمع می‌کنند و منتظر عمل مسئولان به تعهدات خود باقی می‌مانند.

کشاورزان و مردم اصفهان که هفته‌های گذشته با تجمع در بستر رودخانه زاینده‌رود خواستار پیگیری مطالبات خودشان و جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود بودند می‌گویند با این شیوه از اعتراض مخالفیم. اکنون آنچه که مهم به نظر می‌رسد این است که مطالبات مردم باید از مسیر قانونی به دور از حاشیه صورت بگیرد تا بهترین نتیجه را در بر داشته باشد.

تاریخ بازگشایی رودخانه منوط به برگزاری نشست بین جهاد کشاورزی و صنف کشاورزی است

حسین وحیدا، عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان با اشاره به پیگیری مطالبات کشاورزان، اظهار داشت: از طریق استانداری این مطالبات را پیگیری می‌شود و استاندار اصفهان یکی از معاونان خود را به صورت ویژه برای پیگیری این موضوع قرار دادند.

وی افزود: خط قرمز شرب  120 میلیون متر مکعب در مصوبات نظر گرفته شده به این صورت که سه ماه اگر هیچ آبی به سد زاینده‌رود وارد نشود شرب مشکلی پیدا نمی‌کند.

عضو صنف کشاورزان با بیان اینکه موضوع آب شرب موضوع بسیار مهمی است، گفت: در حال حاضر 170 میلیون متر مکعب موجودی سد است که 50 میلیون متر مکعب متعلق به حق آبه‌داران بخش کشاورزی است و تاریخ بازگشایی رودخانه منوط به برگزاری نشست بین جهاد کشاورزی و صنف کشاورزی برای اعلام زمان بازگشایی است.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به بارش‌های چند روز گذشته و پیش‌بینی بارش‌های آینده این 50 میلیون متر مکعب حق آبه کشاورزان افزایش پیدا کند که در زمان تقسیم بین کشاورزان مشکلی پیش نیاید.

وحیدا تصریح کرد: 80 درصد از مصوبات مربوط به استان اصفهان است که در چند سال گذشته اجرا نشده و استاندار اصفهان قول پیگیری دادند و امیدواریم هر چه زودتر به اجرا بیاید و مهم‌ترین موضوع تصفیه تکمیلی پساب و تحویل آن به کشاورزان است.

عضو صنف کشاورزان با اشاره به اینکه تصفیه پساب در سال 200 میلیون متر مکعب است، اظهار داشت: این مقدار آب کمی نیست و پایدار هم هست به این صورت که ربطی به بارش ندارد و استاندار قول دادند کلنگ این کار به زودی زده شود و تامین اعتبار آن هم انجام شده است.

وی افزود: رسانه‌ها در این 18 روز اخیر خواسته کشاورزان را به خوبی مطرح کردند کشاورزان می‌خواستند صدایشان به گوش مسئولان پایتخت برسد و خوشبختانه رسید و رئیس جمهور دستور پیگیری به وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی دادند و یکی از معاونان را برای پیگیری موضوع به کار گیری کردند.

وحیدا خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم که مسئولان استانی و ملی در فضای آرام می‌توانند پیگیر مطالبات باشند اگر کارهای حاشیه‌ای به وجود بیاید دیر به نتیجه می‌رسیم و درخواست می‌کنم از وارد حاشیه شدن خودداری کنند تا هر چه زودتر به نتیجه برسیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان: وضعیت ‌اصفهان آرام است/ اغتشاشگران شناسایی شدند/ کشف 7 قبضه سلاح‌گزارش ‌تسنیم از حوادث امروز اصفهان/ موج‌سواری اغتشاشگران در زاینده‌رود بی‌آب/ جمعیتی که هیچ شباهتی به کشاورز نداشتندامام جمعه اصفهان: ‌‌اتفاقات امروز اصفهان کار کشاورزان نیست‌/ ‌ادامه تجمع فرصت را ‌برای منافقان و ضدانقلاب فراهم کرد

اگر قانون اجرا بشود جاری شدن رودخانه زاینده‌رود محقق شدنی است

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در مورد زاینده‌رود، اظهار داشت: زاینده‌رود یک موضوع ملی است چون هم حوضه آب‌ریز آن و هم بستر زاینده‌رود به گونه‌ای است که روی بسیاری از موضوعات اثرگذار است.

عباس مقتدایی افزود:  اگر به درآمد کلی کشور نگاه شود، مشاهده می‌شود که اصفهان در این زمینه اثرگزار است و بود و نبود رودخانه زاینده‌رود بسیار فرق می‌کند، اگر در سطح موضوعات گردشگری به آن نگاه شود جنبه ملی پیدا می‌کند البته بخشی از مردمی که در حاشیه زاینده‌رود از ابتدا تا انتهای این آب هستند بهره‌مند می‌شود ولی واقعیت این است که زاینده‌رود ملی است و به همین دلیل ما به صورت مستمر در جلساتی که در تهران داشتیم بر این نکته تاکید داشتیم.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان با بیان مصوبات 9 گانه آب،گفت: حرف مردم اصفهان این است که چون ما مصوبه داریم به آن عمل شود و تجمعاتی که در بستر رودخانه رخ داد مردم اصفهان بر موضوع قانون‌مداری تاکید می‌کردند، بنده هم در کنار چادرها روی موضوع مفاد مصوبات 9گانه تاکید کردم و با کشاورزان صحبت کردم.

وی ادامه داد: اکنون خواسته همه ما از مسئولان کشور این است که قانون اجرا شود چرا که اگر قانون اجرا شود همه استان‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر مسالمت‌آمیز زندگی کنند و ما قانون توزیع عادلانه آب را داریم و مصوبه ما حق‌آبه را به رسمیت شناخته است.

مقتدایی تصریح کرد: دولت سیزدهم پای کار است و جلسه‌ اخیری که در استانداری برگزار شد جلسه‌ای که در تهران با حضور رئیس جمهور داشتیم بر موضوع ملی نگاه کردن به زاینده‌رود تاکید کردیم و این موضوع با مرزهای سیاسی و جغرافیایی مصوبه وزارت کشور نباید نگاه کنیم طبیعت یک حوضه آبریز مهمی را تعریف کرده و باید به اقلیم عمل کرد و به آن احترام گذاشت.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان با اشاره به گزارش پیگیری‌های زاینده‌رود، اظهار داشت: تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصفهان در جلسه با رئیس جمهور حضور یافتند و محور اساسی صحبت فقط موضوع آب بود و آقای رئیسی هم موضوع کلان ملی به این قضیه داشتند و تاکید کردند که حتما به موضوع رسیدگی شود.

وی افزود: ما به کمتر از جاری شدن زاینده‌رود قانع نیستیم و اگر قانون اجرا بشود این موضوع محقق شدنی است چون طبق منابع تعریف شده زیست محیطی هر بستری که در زاینده‌رود است باید آب داشته باشد و در آن جلسه رئیس جمهور دستور ورود وزیر نیرو به اصفهان و استان‌های مجاور را دادند و موضوع را میدانی پیگیری کنند که در آینده نزدیک نتیجه این سفر به اطلاع خواهد رسید.

مقتدایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استاندار اصفهان تمام قد در مقابل موضوع آب ایستاده، مسئولان استانی هم برای رسیدگی موضوع به خط شدند و وزیر نیرو هم قول دادند شخصا پای این کار ایستادم و برای بهتر پیش بردن این کار یکی از معاونان ارشد خود متولی این امر می‌کنم، رئیس جمهور هم دستورات لازم را دادند و خوشبختانه تا این جای کار خوب است.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان با بیان اینکه عده‌ای گفتند ما نمی‌خواهیم آرامش ایجاد شود و بیانیه دادند، گفت: این موضوع باعث شد فضا، فضای ملتهبی بشود و کشاورزان قانع شده‌اند اگر از این جا به بعد کسی بخواهد شیطنت و ساختار شکنی کند حتما محکوم می‌شود وقتی می‌شود موضوع اجتماعی را با صنف کشاورزی و مطالبه مردم اصفهان دنبال کرد بسیار خوب است و همه استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: از اینجا به عنوان یک محملی برای سوء استفاده ضد انقلاب استفاده کنند هیچ‌کس نمی‌پذیرد و من به عنوان نماینده مجلس تاکید می‌کنم با ساختارشکنان و کسانی که خلاف قانون حرف می‌زنند از ما مردم نیستند و عده‌ای از این داستان سوء استفاده می‌کنند چرا که تجمع کشاورزان خاتمه پیدا کرده اما مطالبه آنها و ما ادامه دارد و نباید حرف آنها روی زمین بماند و باید رودخانه زاینده‌رود جاری شود همه مسئولان کشوری باید بدانند که موضوع فقط موضوع محلی اصفهان نیست و ملی و کشوری است مطالبه چندین میلیون نفر است که بر قوت خود باقیست.

مقتدایی تصریح کرد: حرف مردم اصفهان قانون و رعایت مقررات است و هیچ چیز به غیر از قانون نمی‌خواهیم اگر قانون اجرا شود رودخانه زاینده‌رود جاری خواهد شد.

به گزارش تسنیم، اگرچه مردم اصفهان همچنان اعتقاد دارند که باید رعایت قانون و حقوق آنها صورت بگیرد اما با این حال، بر اساس اعلام کشاورزان و نمایندگان آنها، هیچ نقشی در تجمعات ندارند و بدون شک با حضور دولت سیزدهم، به دنبال حل مشکلات خود هستند.

 انتهای پیام/166/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان رودخانه زاینده رود میلیون متر مکعب اگر قانون اجرا بستر رودخانه مردم اصفهان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد

احمدرضا صادقی در گفت‌وگو یا خبرنگار مهر اظهار داشت: خروجی سد زاینده‌رود با هدف توزیع سومین نوبت آب برای اراضی کشاورزی شرق اصفهان از ساعاتی پیش افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم فردا عصر آب در رودخانه زاینده‌رود شهر اصفهان جاری شود، خاطرنشان کرد: تعداد روز و حجم رهاسازی آب برای اراضی کشاورزی هنوز مشخص نشده و طی جلسات آینده با حضور نمایندگان کشاورزان در استانداری تعیین و تصمیم‌گیری خواهد شد.

سرپرست معاونت بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین ذخیره کنونی سد زاینده رود را ۳۸۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

کد خبر 6080389

دیگر خبرها

  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات
  • افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد
  • افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب
  • خروجی سد زاینده رود با هدف بازگشایی رودخانه افزایش یافت