Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:45:16 GMT

امسال ۱۱۰ میلیون دلار کالا از گلستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۱۲۰۰

امسال ۱۱۰ میلیون دلار کالا از گلستان صادر شد

سیدابراهیم حسینی روز یکشنبه با ارسال گزارشی به نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس اظهار داشت که سیمان، لوله پروفیل، لبنیات، خرما، سیب زمینی، ید و پلی استایرن به ترتیب از مهمترین اقلام صادراتی گلستان در هشت ماه امسال بود که به کشورهای مختلف از جمله قزاقستان، ترکمنستان، عراق، افغانستان، بلغارستان، رومانی، ایتالیا، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و پاکستان صادر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حجم واردات گمرکات گلستان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۸۹۷ تن انواع کالا به ارزش ۳۴ میلیون و ۱۹۶ هزار دلار وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۵۱ درصد بیشتر است.

حسینی اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل استابلایزر، پارچه، واکس مصنوعی و آنتی استاتیک بود که از کشورهای چین، ترکیه، ترکمنستان، لهستان و ویتنام وارد ایران شد.

مدیرکل گمرکات گلستان همچنین حجم کالا، درآمد و ارزش دلاری ناشی از عبور کامیون‌های ترانزیت خارجی از مبادگی گمرکی این استان در هشت ماه امسال را به ترتیب ۶ هزار و ۸۷۲ تن کالا به ارزش ۹ میلیون و ۳۵۹ هزار دلار اعلام کرد.

وی بیان داشت: حجم کالای ترانزیت خارجی از گمرکات گلستان در مدت زمانی یاد شده امسال ۵۵۳ درصد و درآمد و ارزش دلاری آن نیز ۱۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

حسینی، درآمد وصولی گمرکات گلستان در هشت ماه گذشته را ۴۷۴ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال و ۳۲۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

برچسب‌ها گنبدکاووس گمرک جمهوری اسلامی ایران گلستان اینچه برون صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گمرک جمهوری اسلامی ایران گلستان گنبدکاووس گمرک جمهوری اسلامی ایران گلستان اینچه برون صادرات غیر نفتی گمرکات گلستان اینچه برون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالا‌های خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهارکرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات