Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از المنار، اکنون مقدمات مربوط به شروع فرآیند تأمین گازوئیل با قیمت یارانه‌ای فراهم شده و هفته آینده در سراسر کشور آغاز می‌شود.

حزب الله لبنان از چندی پیش برای کمک به حل بحران اقتصادی لبنان واردات سوخت از ایران را در دستور کار خود قرار داده است که به عقیده تحلیلگران این اقدام ضمن تقویت جایگاه حزب الله درسطح داخلی و منطقه ای، دستاوردهای اقتصادی و سیاسی برای ملت لبنان داشته و معادله بازدارندگی در برابر رژیم اسرائیل را بار دیگر تثبیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعزام کشتی های حامل سوخت از ایران به لبنان برای تامین نیازهای ضروری این کشور مرهمی بر رنج و مشکلات روز افزون اقتصادی لبنانی ها به شمار می رود که از بیش از دو سال پیش با بحران اقتصادی و مالی شدیدی روبرو هستند.

تعلل محافل سیاسی لبنان در پایان دادن به بحران سیاسی این کشور درخصوص تشکیل دولت و در دستور کار قرار دادن حل مشکلات اقتصادی و مالی و اصلاحات لازم در این زمینه نیز مزید بر علت شد و در نهایت باعث شد که حزب الله در این شرایط دست به کار شود و با رایزنی با مقامات ایرانی و خریداری فرآوردهای سوختی از طریق تجار لبنانی به کمک مردم بشتابد.

دبیرکل حزب الله لبنان پیش از این گفته بود که اگر حکومت لبنان نتواند به وظیفه خود در تامین سوخت مورد نیاز کشور جامعه عمل بپوشاند، حزب الله وارد عمل شده و برای کاستن از مشکلات مردم و شرایط ناگوار اقتصادی آنها نسبت به تامین سوخت مورد نیاز اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها لبنان حزب الله لبنان گازوئيل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان گازوئيل لبنان حزب الله لبنان گازوئيل حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف با اصلاح یارانه‌های انرژی مبتنی بر نفر محقق می شود

زهرا فلاحی با اشاره نمود شعار سال در جهت جلب مشارکت مردم در حوزه انرژی اظهار کرد: در مدل تخصیص سهمیه انرژی معادل مصرف بهینه برای هر نفر اگر یک خانوار انرژی را تا حد مطلوب مصرف کند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد و اگر مصرف کمتر از سهمیه باشد، به قیمت وارداتی انرژی کمتر مصرف شده، این انرژی را در بازار مبادلات انرژی به فروش خواهند رساند و مردم منفعت اقتصادی کسب خواهند کرد و در عوض اگر مصرف بیش از سهمیه باشد، باید هزینه واقعی و وارداتی انرژی را خریداری و مصرف کنند که با این سازوکار اصلاح شده یارانه انرژی افراد تشویق خواهند شد تا مصرف خود را کاهش دهند و به الگوهای استفاده بهینه پایبند باشند و همچنین هر چه بیشتر کاهش مصرف دهند، منفعت مالی بیشتری کسب خواند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال، هدف اصلی اصلاحات اقتصادی کشور در جهت تحقق مشارکت مردم در راستای رشد تولید و توسعه اقتصادی به عنوان محور اصلی سیاست های کشور برای سال 1403 تعیین شده است. بدون مشارکت معنادار مردم در توسعه اقتصادی، هر گونه رشد اقتصادی به دست آمده تأثیر محدودی بر زندگی شهروندان خواهد داشت. نقش مردم در کمک به رشد اقتصادی کشور به ویژه در بخش انرژی را نمی توان نادیده گرفت. با استفاده از قدرت و سرمایه افراد می توان مکانیسم های جذابی برای توسعه اقتصادی بیشتر در بخش انرژی ایجاد کرد.

فلاحی با اشاره به اهمیت به کارگیری سرمایه مردمی در جهت توسعه میادین مشترک گفت: یکی از حوزه‌های کلیدی که مردم می‌توانند در آن نقش بسزایی داشته باشند، تولید نفت و گاز است. با استفاده از سرمایه های خرد مردم می توان منابع مالی مشترک نفت و گاز را تامین کرد که منجر به افزایش تولید و منافع اقتصادی شد. علاوه بر این، هدایت نقدینگی در جامعه به سمت پروژه های انرژی می تواند منابع جدید تامین مالی را باز کند و سرمایه گذاری در این بخش را ارتقا دهد.

این کارشناس انرژی به دیگر جنبه مشارکت مردم در مصرف بهینه انرژی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از جنبه های مهم که نیازمند توجه ویژه است، کاهش هدر رفت انرژی و ارتقای مصرف بهینه انرژی در بین مردم است. الگوهای مصرف انرژی در خانوارها، مانند گاز برای گرمایش، برق برای لوازم خانگی و بنزین برای حمل و نقل، تأثیر مستقیمی بر مصرف کلی انرژی دارند. برای ایجاد انگیزه در شیوه های مصرف بهینه، ارزیابی مجدد مکانیسم یارانه انرژی در بخش خانگی ضروری است. به جای ارائه قیمت سرکوب شده توسط دولت، یک رویکرد موثرتر تخصیص سهمیه انرژی معادل مصرف بهینه برای هر نفر خواهد بود. در مدل تخصیص سهمیه انرژی معادل مصرف بهینه برای هر نفر اگر یک خانوار انرژی را تا حد مطلوب مصرف کند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد و اگر مصرف کمتر از سهمیه باشد، به قیمت وارداتی انرژی کمتر مصرف شده، این انرژی را در بازار مبادلات انرژی به فروش خواهند رساند و مردم منفعت اقتصادی کسب خواهند کرد و در عوض اگر مصرف بیش از سهمیه باشد، باید هزینه واقعی و وارداتی انرژی را خریداری و مصرف کنند که با این سازوکار اصلاح شده یارانه انرژی افراد تشویق خواهند شد تا مصرف خود را کاهش دهند و به الگوهای استفاده بهینه پایبند باشند و همچنین هر چه بیشتر کاهش مصرف دهند، منفعت مالی بیشتری کسب خواند کرد.

وی گفت: ایجاد مکانیسم‌های جذاب برای بهینه‌سازی مصرف انرژی با اعطای سهمیه‌های انرژی منطبق بر الگوی بهینه مصرف، فرصتی منحصربه‌فرد برای مشارکت مردم در پیشبرد رشد اقتصادی و پایداری انرژی فراهم می‌کند. با ترویج مصرف مسئولانه انرژی، توانمندسازی افراد برای کنترل عادات مصرفی خود و تقویت کارایی، کشور می تواند منافع اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی را باز کند. از طریق اقدامات پیشگیرانه برای ایجاد انگیزه برای مصرف بهینه انرژی، کشور می تواند در جهت آینده انرژی پایدارتر و مرفه برای همه شهروندان خود تلاش کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • کشف ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • ۱۴۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • توزیع بیش از ۷۰ میلیون لیتر  مواد سوختی در روستا‌های کرمانشاه
  • کشف ۱۵ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در سمنان
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف با اصلاح یارانه‌های انرژی مبتنی بر نفر محقق می شود
  • کشف ۱۴۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • کشف ۲۰ میلیارد تومانی سوخت قاچاق در جنوب تهران