Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تسهیل فعالیت تجار و صادرکنندگان کشور به منظور رونق و توسعه صادرات، گفت: با حضور در تاجیکستان و اجلاس شانگهای بستر مناسبی برای توسعه روابط منطقه‌ای کشور ایجاد شده است.

به گزارش ایران آنلاین، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز یکشنبه در دیدار تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی کشورمان در ترکمنستان، ایجاد تحول در همه حوزه‌ها به ویژه بخش اقتصادی، تجاری و بازرگانی را از اولویت‌های اقتصادی دولت دانست و گفت: لازمه دستیابی به رونق اقتصادی و افزایش صادرات این است که شرایط موجود به خوبی بررسی شده و راهکارهای های مناسبی برای رفع موانع و مشکلات، اتخاذ شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد دولت سیزدهم برای توسعه همکاری با کشورهای همسایه و منطقه گفت: زیر ساخت های اقتصادی و تجاری مناسبی برای توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه و منطقه ای کشورمان وجود دارد و باید با تسهیل فعالیت تجار و صادر کنندگان در این مسیر گام برداریم.
آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: با حضور در تاجیکستان و اجلاس شانگهای بستر مناسبی برای توسعه روابط منطقه‌ای کشور ایجاد شده است و شاهد گشایش های خوبی در زمینه ارتقای سطح روابط تهران و دوشنبه هستیم.
دکتر رئیسی گفت: مشکل جدی و خاصی در توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه وجود ندارد و با پیگیری و تعامل دوسویه و درک متقابل می توان ضمن رفع مشکلات موجود، گام های موثری در مسیر تقویت و تحکیم روابط برداشت.
رئیس جمهور با اشاره به گفت و گو با همتای ترکمنستانی خود در زمینه توسعه روابط دوجانبه در بخش های مختلف از جمله در بخش گاز و ترانزیت، اظهار داشت: امروز با پیگیری های انجام شده، ترکمنستان اطمینان یافته که دولت جمهوری اسلامی ایران برای رفع مشکلات و موانع موجود اراده جدی دارد.
رئیس جمهور تصریح کرد: قرارداد گاز ایران و ترکمنستان حتماً احیا خواهد شد.
دکتر رییسی گفت: کشورهای منطقه و همسایه به خاطر اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی، ترجیح می‌دهند با جمهوری اسلامی ایران همکاری و رابطه داشته باشند و در این زمینه باید موانع فعالیت تجار و صادرکنندگان برطرف شود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بازرگانان و صادرکنندگان کشورمان نباید در مسیر فعالیت های خود با مشکل اداری و بروکراسی، مواجه باشند لذا دولت مصمم است تحولی در ساختارهای اداری کشور ایجاد کند تا تسهیل کننده فعالیت صادرکننده باشد.
رئیس جمهور همچنین بر تلاش برای اجرای موافقتنامه های همکاری سازمان اکو تاکید کرد و گفت: با جدیت موضوع اجرای موافقتنامه های همکاری را پیگیری خواهیم کرد.
رییس‌جمهور با تأکید بر لزوم بازگشت ارز صادراتی به کشور گفت: در این زمینه باید باز نگاهی در روند امور انجام شود تا رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان و تجار، خسارتی برای آنان نداشته باشد.
رئیس جمهور گفت: متاسفانه برخی از مسائل با کشورهای همسایه به خاطر عدم پیگیری به موقع، به مشکل تبدیل شده است و مصمم هستیم ضمن حل این مشکلات، از تکرار چنین مواردی جلوگیری کنیم.
در این دیدار مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در سخنانی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی سفر آیت الله رئیسی به تاجیکستان و دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور این کشور، اظهار داشت: پس از این سفر گشایش های اقتصادی قابل توجهی در مناسبات و همکاری های اقتصادی تهران و دوشنبه ایجاد شده است و ضمن رفع موانع و مشکلاتی که در روابط دو کشور ایجاد شده بود، شاهد ارتقاء حجم تبادلات اقتصادی دو کشور هستیم.
همچنین تعدادی از تجار و بازرگانان کشورمان در سخنانی مشکلات، دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را برای تقویت فعالیت‌های تجاری خود بیان کردند و رییس جمهور دستور داد بلافاصله پس از سفر، مشکلات مطرح شده بررسی و برطرف شود.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مناسبی برای توسعه توسعه روابط رئیس جمهور کشور ایجاد ایجاد شده منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده

بنا به این گزارش، دکتر انسیه خزعلی با سفیر ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار سفیر ازبکستان ضمن تبریک عید سعید فطر، پیام رئیس مجلس سنای ازبکستان در خصوص خرسندی از دیدار دوجانبه در سازمان ملل در سال گذشته را ابلاغ کرد.

 وی همچنین به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی دو کشور اشاره کرد و هر یک از این زمینه‌ها را مبنای بسیار خوبی برای توسعه روابط دو کشور معرفی کرد.

 فریدالدین نصریوف افزود: با سیاست‌گزاری هوشمندانه مسئولین دو کشور، روابط ما به خوبی رو به رشد است، و بطور خاص سفر تاریخی رئیس جمهور ما به کشور ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران آقای رئیسی و سفر ایشان به تاشکند در سال گذشته باعث تقویت روابط دو کشور شده است. این روابط در حوزه زنان و خانواده با حضور شما در تاشکند در سال گذشته در حال رشد و توسعه است و از شما برای همکاری بیشتر و حضور در رویداد زنان آسیایی دعوت به عمل آمده است. 

 معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به عنوان میزبان این دیدار، نسبت به ادامه و تقویت فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده بین دو کشور اظهار امیدواری کردند. ایشان با اشاره به سیاستهای موفق جمعیتی ازبکستان و با تاکید بر قرابت فرهنگی دو کشور در موضوع خانواده از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده و همچنین برای حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی دعوت کرد.

 در ادامه، خزعلی و فریدالدین نصریوف در خصوص همکاری‌های مشترک اقتصادی از جمله ایجاد بازارهای مجازی و تبادل کالا با مدیریت و مشارکت بانوان، حمایت از کارآفرینی و اشتغال زنان و تجارب موفق دو کشور تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی