Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرزاد رستمی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر که ۱۶ مهرماه جاری انجام شد، تامین منابع مالی مورد نیاز قطعه‌های پروژه  خط ریلی بوشهر - شیراز  از منابع مختلف در دستور کار قرار گرفت که در این ارتباط ۲۰۰ میلیون دلار برای این پروژه در استان بوشهر و ۲۰۰ میلیون یورو نیز از محل سفر رئیس جمهوری به استان فارس برای این پروژه تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی اضافه کرد: از مجموع ۴۵۰ کیلومتر مسافت پروژه راه آهن بوشهر - شیراز، ۱۴۰ کیلومتر در استان بوشهر و مابقی در استان فارس قرار دارد که در زمان حاضر قطعه ۱۰ این پروژه در بوشهر و یکی از قطعه ها نیز در شیراز در حال کار است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار کرد: بعد از سفر رئیس جمهوری در نشستی که مسئولان استان بوشهر و فارس در دفتر معاون اول رئیس جمهوری برگزار کردند قرار شد ۲۰۵ کیلومتر مسیر اهرم - عسلویه نیز به راه آهن بوشهر - شیراز اضافه شود.

وی اضافه کرد: براساس پیشنهادهای اولیه قرار بر این شد که مسیر پروژه راه آهن از سمت بوشهر به عسلویه از سوی مجموعه وزارت نفت و با همراهی پتروشیمی‌ها احداث شود و مسیر بوشهر - شیراز نیز غیر از سهم تهاتر نفتی؛ سقف تهاتر نفتی، اعتبارات ماده ۵۶ و قانون بودجه برای سال‌های آینده افزایش یابد.

رستمی گفت: در موضوع احداث راه آهن بوشهر-شیراز تامین اعتبار آن از محل تهاتر نفت در دستور کار قرار دارد که تحق این مهم باید با اصلاح قانون بودجه و یا مصوبه سران قوا انجام شود تا امکان تهاتر نفتی برای سال‌های آینده نیز وجود داشته باشد.

وی برآورد کنونی برای راه‌آهن بوشهر - شیراز را ۲۵ هزار میلیارد تومان و برآورد اجرای پروژه راه‌آهن شیراز- بوشهر - عسلویه را ۳۳ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در مدت چهار تا پنج سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گفته رستمی اگر فاینانس و تهاتر نفتی براساس دلار انجام شود چون در بحث دلار تورم نداریم همین رقم ولی در بحث ریالی برآورد ما برای ساخت این پروژه در دوره ساخت چهار تا پنج سال ۵۲ هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد: با پیمانکاران پروژه نیز صحبت‌هایی برای استفاده از تهاتر انجام شده است و در حال گرفتن موافقت پیمانکاران با تهاتر هستیم.

برچسب‌ها بوشهر وزارت راه و شهرسازی سفر استانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شیراز سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم پروندهٔ خبری هفتمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای فارس ششمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر وزارت راه و شهرسازی سفر استانی بوشهر وزارت راه و شهرسازی سفر استانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شیراز دولت سیزدهم راه آهن بوشهر استان بوشهر تهاتر نفتی سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، این شرکت که سومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان است، تاکنون تنها گفته که قیمت خودروی آن کمتر از ۵۰۰,۰۰۰ یوان (۶۹,۱۷۰.۶۴ دلار) خواهد بود. مدل‌هایی که روز دوشنبه در بیش از ۷۰ فروشگاه در سراسر چین رونمایی شد، با مدل‌های اسپورت پورشه تایکان و پانامرا مقایسه شده‌اند.

این رونمایی یک آرزوی مدیرعامل و بنیان‌گذار شیائومی، لی جون را برآورده می‌کند که در سال ۲۰۲۱ ورود شرکت به صنعت EV را اعلام کرد. او قول داد که ۱۰ میلیارد دلار در بخش خودروی شیائومی سرمایه‌گذاری کند و آن را «آخرین پروژه بزرگ کارآفرینی» عمر خود توصیف کرد.

از آن زمان، به‌روزرسانی‌ها در مورد این پروژه، از همکاری تولید آن با شرکت خودروسازی دولتی BAIC گرفته تا نمایش دسامبر سدان SU۷ - کوتاه شده برای Speed Ultra ۷ - در چین با استقبال زیادی روبرو شده‌اند.

تحلیلگران در مورد موفقیت پروژه خودروی شیائومی اختلاف نظر دارند. برخی می‌گویند این کار امتداد طبیعی برای شیائومی است - که پلوپزها، تصفیه‌کننده‌های هوا و دیگر محصولات الکترونیکی آن در خانه‌های چینی همه‌گیر است - و به آن امکان می‌دهد تجربه دیجیتالی یکپارچه‌تری را به کاربران خود ارائه دهد و داده‌های بیشتری جمع‌آوری کند.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | خودروی کیا K4 هشتم فروردین عرضه می‌شود

بیل روسو، مدیرعامل شرکت مشاوره‌ای Automobility مستقر در شانگهای می‌گوید: در بازار خودروی متمرکز بر دیجیتال چین، هیچ شرکتی بهتر از شرکت‌های دستگاه‌های موبایل در درک اینکه چگونه از صفحه‌نمایش‌ها درآمدزایی کنند، وجود ندارد.

اما، در انحراف از تصویر شرکت به عنوان یک برند مقرون به صرفه، لی گفته است که SU۷ "کمی گران" خواهد بود.

برخی از تحلیلگران تخمین زده‌اند که قیمت خودرو بین ۲۰۰,۰۰۰ تا ۳۰۰,۰۰۰ یوان (۲۷,۶۶۸.۲۶ تا ۴۱,۵۰۲.۳۹ دلار) یا بالاتر خواهد بود.

کد خبر 840981 برچسب‌ها شرکت شیائومی خودرو - جهانی باتری خودروی برقی چین خودرو

دیگر خبرها

  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • قیمت دلار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز
  • تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • قیمت ارز دلار سکه طلا یورو در بازار امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو
  • قیمت دلار امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ثبات قیمت انواع ارز در معاملات مرکز مبادله
  • قیمت دلار امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳