Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@20:12:38 GMT

طب سوزنی چگونه آسم را درمان می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۱۹۲۷

طب سوزنی چگونه آسم را درمان می‌کند؟

یکی از اصلی‌ترین بیماری‌ های ریوی آسم است که باعث تنگی نفس بیمار می‌شود. آسم از بیماری‌های بسیار قدیمی شناخته شده است که در طول زمان درمان‌های مختلف سنتی داشته و در قرون اخیر داروهای شیمیایی جدید برای آن تجویز می‌شود.

به گزارش برنا؛ آسم تا امروز درمان قطعی نداشته و انواع مختلف داروها و روش‌های درمانی برای کنترلش به‌‎کار برده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران باستان نیز برای آسم درمان‌های گیاهی مختلفی پیشنهاد شده است. همچنین طب سوزنی برگرفته از درمان سنتی چینی نیز در برخی گزارش‌های تاریخی برای بهبود وضع تنفسی و کنترل آسم پیشنهاد شده است.

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته تاکنون، طب سوزنی می‌تواند در کنترل دردهای موضعی و برخی مشکلات اثربخش باشد و برای کنترل حملات‌ آسم نیز احتمالا بتواند به‌طور موقت اثرگذار باشد ولی درمان قطعی یا اثربخشی طولانی‌مدت طب سوزنی بر آسم به اثبات نرسیده و نتایج پژوهش‌های مختلف، تاثیر طب سوزنی بر درمان آسم را یک اثر موقت قلمداد نموده که قابل قیاس با درمان‌های نوین و داروهای رایج نبوده و اثربخشی پایینی دارد.

احتمالا با تاثیر بر اعصاب محیطی به‌طور موقت موجب آسودگی (ریلکس‌ شدن) در افراد شود ولی در طولانی‌مدت و نیز در برابر حملات شدید آسم کارآمدی کافی نداشته و نمی‌تواند جایگزین دارودرمانی و پزشکی نوین باشد.

همچنین استفاده از سوزن مشترک و عدم توجه کافی به بحث استریل‌بودن سوزن‌ها در طب سوزنی می‌تواند موجب انتقال عفونت و انواع عوامل بیماری‌زا به بدن فرد بیمار شده و بیماری‌های عفونی خطرناکی از جمله آلودگی با ویروس اچ‌آی‌وی، ویروس هپاتیت و ... را در پی داشته باشد.

در نتیجه توصیه اکید می‌کنیم قبل از انجام هرگونه اقدام در جهت مداوا با طب سوزنی و درمان آسم حتما با پزشک معالج مشورت کرده و از اقدامات خودسرانه و شتاب‌زده در این باره پرهیز کنید

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان ایران طب مشکلات ویروس پزشک بیماری ریه آسم طب سوزنی طب سوزنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت :‌ بسیاری از بیماری های سرطان در کشور ، پیش از آنکه به مرحله غیرقابل درمان برسد میتوان بیماری ها را تشخیص داد و درمان کرد.

وی ادامه داد: برنامه وزارت بهداشت این است که درمان سرطان در کل کشور رایگان شود و مراکز پیشرفته را برای درمان رایگان مردم راه اندازی کنیم.

در پایان دکتر عین اللهی گفت : در پویش ملی سلامت که انشاالله بعد از پویش ملی درمان کودکان اعلان میشود افرادی که مشکوک به سرطان هستند به مراکز درمانی معرفی میشوند و مورد غربالگری قرار میگیرند تا به صورت رایگان درمان شوند.

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد