Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، زهره عبادی در خصوص علل آلودگی هوای تهران گفت: ۴۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به منابع ساکن و ثابت و حدود ۶۰ درصد از آلودگی هوای پایتخت هم مربوط به منابع متحرک است. کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، پایانه‌ها و واحدهای مسکونی و تجاری منابع ثابت و وسائل نقلیه منابع متحرک آلودگی هوا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط زیست استان تهران با بیان اینکه شاخص آلودگی هوای تهران دیروز (۶ آذر) بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ و برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد، افزود: متأسفانه از ابتدای آبان ماه به علت کاهش دما و وقوع پدیده وارونگی دمایی با این شرایط مواجهیم.  

عبادی با تأکید بر وجود راه‌حل‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رفع آلودگی هوا، گفت: دستگاه‌های مسئول برای حل این معضل باید به تکالیف خود در قانون هوای پاک عمل کنند.  

معاون محیط زیست انسانی، مهمترین عامل آلودگی هوای تهران را بارگذاری‌های بیش از حدّ صنعتی و خدماتی در استان تهران دانست و اظهار کرد: این بارگذاری‌ها باعث افزایش نرخ مهاجرت و زیاد شدن منابع متحرک آلودگی در تهران شده است.

عبادی با بیان اینکه هم اکنون در تهران ۷۰ شهرک و لکه صنعتی مجاز و غیرمجاز داریم، تصریح کرد: توان خودپالایی محیط زیست تهران کم شده است و در فصل سرد سال با افزایش تردد خودروها، آلودگی هوا افزایش می‌یابد. سازمان محیط زیست با بارگذاری‌های جدید در تهران موافق نیست.

معاون محیط زیست استان تهران با اشاره به قانون منع ساخت و ساز کارخانه‌ها در حریمی به شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، گفت: این قانون از سال ۸۶ وجود دارد اما متأسفانه در بسیاری از مواقع نادیده گرفته شده است.

عبادی با رد شایعه تعطیلی تهران در یکی، دو روز آینده به علت آلودگی هوا، بیان کرد: خوشبختانه شاخص آلودگی هوا در حدی نیست که نیاز به تعطیلی اضطراری داشته باشیم، اما اقدامات کنترلی برای جلوگیری از افزایش شاخص آلودگی هوا به اجرا درمی‌آید.  

معاون محیط زیست انسانی، نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی و از رده خارج کردن خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده و آلاینده را برای حل معضل آلودگی هوا ضروری دانست و تأکید کرد: شهرداری تهران ۶هزار دستگاه اتوبوس دارد که بخش‌های زیادی از آنها فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد. از ۸۰ هزار تاکسی تهران بیش از ۴۰ هزار تاکسی فرسوده است.

عبادی با تأکید بر لزوم فراهم شدن مقدمات انجام این تکلیف قانونی توسط شهرداری تهران و پلیس راهور، افزود: امیدواریم تمام دستگاه‌های متولی تکالیف قانونی‌ خود را انجام دهند تا وضعیت رو به بهبودی برود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص طرح استفاده از هواکش‌های مصنوعی برای بهبود کیفی هوای پایتخت هم گفت: شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در حال مطالعه روی این طرح است و باید منتظر نتیجه این مطالعات ماند.  

معاون محیط زیست انسانی با بیان اینکه در مسائل محیط زیستی فرهنگ‌سازی بسیار مهم است، افزود: باید تک‌تک مردم در قبال محیط زیست خود را مسئول بدانند باید در حفظ محیط زیست به دولت کمک کنند.  

کد خبر 639849 برچسب‌ها موتور و موتور سوار آلودگی هوا آب و هوا - آلودگی خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس آلودگی سازمان حفاظت محیط زیست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موتور و موتور سوار آلودگی هوا آب و هوا آلودگی آلودگی سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوای تهران معاون محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از ایجاد و اجرای طرح شاتل سرویس در نقاط پر تردد گردشگری ویژه مهمانان نوروزی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی طی بازدید از محل فعالیت گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: ۱۸ درصد از حمل و نقل عمومی شهر تهران به عهده تاکسیرانان است و ۸۰ هزار تاکسی در شهر تهران مشغول فعالیت هستند.

مالکی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به شهروندان در حوزه حمل و نقل است، گفت: با توجه به تدابیر شهردار تهران حمل و نقل عمومی تهران باید به سمت هوشمندسازی برود و عملکرد تاکسی‌ها باید به طور مستقیم رصد شود و در همین راستا مهم‌ترین اقدام سازمان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۳ ایجاد سیستم‌های تاکسی‌های برخط و ایجاد سرویس‌های شاتل اختصاص یافته است.

وی گفت: سازمان تاکسیرانی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مهمانان نوروزی در سال ۱۴۰۳ با ایجاد هماهنگی‌های لازم با ستاد گردشگری شهرداری تهران و مدیریت اراضی عباس‌آباد نقاط گردشگری پر تردد را در سیستم شاتل راه‌اندازی کرده و شهروندان و مسافران نوروزی با نصب اپلیکیشن «شهرزاد» می‌توانند از سرویس‌های اشتراکی آنلاین، صندلی خود را رزرو و با هزینه کمتر و مناسب‌تر برای دیدن و عزیمت به نقاط گردشگری ترددی آسان را داشته باشند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی مژده بهاری خود را با بیان نوسازی و تحول در سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: با ورود و تولید هزاران تاکسی برقی، ون تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به سیستم حمل و نقل شهر تهران در سال ۱۴۰۳ شهروندان تهرانی شاهد تحولی بی‌نظیر درعرصه حمل و نقل خواهند بود و با این اقدام امیدوار هستیم سال پیشرو مردم عزیز ما در پایتخت ضمن ترددهای روان و با کیفیت با حمل و نقل عمومی هوایی پاک و به دور از آلودگی را تجربه کنند.

بر اساس گزارش سایت شهر، مالکی در پایان اختصاص خودروهای برقی به سرویس‌های اشتراکی در تمام طول سال ۱۴۰۳، ویژه گردشگران و نقاط پرتردد گردشگری را از مهم‌ترین اقدام این سازمان برای تسهیل در امور تردد و حضور گردشگران شهر تهران دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت
  • از هوای تهران چه خبر؟
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در مسیر تفت و مهریز
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳