Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار «محمد زهرایی» روز یکشنبه در کارگروه بسیج سازندگی استان مرکزی در اراک، افزود: این برنامه به‌زودی اجرایی شود و دولت سیزدهم رویکرد خوبی در راستای اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی دارد که قابل تقدیر است.

مسئول بسیج سازندگی کشور ادامه داد: ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی در دولت‌های نهم و دهم و ۴۰ طرح در دولت‌های ۱۱ و ۱۲ ارایه شد اما شمار محدودی از آن‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار زهرایی اظهار داشت: دولت سیزدهم قصد دارد از همه ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعارهایش استفاده کند و جهاد سازندگی را با نگاه ساماندهی به روستاها با مبانی اصولی مطرح کند.

وی عنوان کرد: کارگروه بسیج سازندگی از گروه‌های جهادی که در جغرافیای خود فعالیت دارند، مانند مسجدمحورها، گروه‌هایی که مهاجر هستند و گروه‌های مهمان از نقاط مختلف، حمایت می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی کشور افزود: در قانون به بسیج سازندگی اجازه داده شده تا با سایر دستگاه‌ها و دوایر دولتی قرارداد مستقیم ببندد و یا از طریق سازمان مدیریت استان‌ها موافقت‌نامه‌ مبادله کند.

سردار زهرایی گفت: طرح‌هایی که بسیج سازندگی در آن فعالیت می‌کند غیرانتفاعی است و سود آن‌هادر مسیر استمرار اقدامات  محرومیت‌زدایی هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: جنس طرح‌های بسیج سازندگی کوچک و محرومیت‌زدا است و اگرچه این امور اثربخش هستند اما، جای راهبردها و ماموریت‌های دولت را نمی‌گیرد  و بسیج سازندگی پیمانکار نیست و تنها به‌عنوان بازوی اجرایی برای دستگاه‌های متولی عمل می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی، هر جایی که کاری بر زمین مانده باشد ورود پیدا می‌کند و با روحیه انقلابی و متعهدانه بازوی اجرایی می‌شود.

سردار زهرایی تاکید کرد: اولویت اول بسیج کشور در روستاها، تامین و بهبود آب آشامیدنی بهداشتی، آب کشاورزی، مسکن سازی برای محرومان با اولویت مددجویان نهادهای حمایتی و ایجاد زیرساخت‌های اشتغال است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم در این نشست گفت: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی کارگروه بسیج سازندگی در کشور با راهبری وزیر کشور و در استان‌ها با مدیریت استانداران برگزار می‌شود و با حضور تمام اعضا هر فصل یک نشست با موضوعات خدمت‌رسانی تشکیل می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» افزود: تمرکز عمده بسیج سازندگی در استان مرکزی بر سه حوزه اصلی گروه‌های جهادی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی است.

وی بیان کرد: در مجموع بسیج سازندگی استان مرکزی پنج سال اخیر بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان خدمات در راستای محرومیت زدایی و ارایه خدمت داشته که در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و سایر بخش‌ها صورت گرفته است. 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: بسیج سازندگی متولی هدایت، نظارت و صیانت از گروه‌های جهادی است و در این زمینه اقدامات ارزشمندی برای سازماندهی گروه‌های جهادی در قالب اقشار ۲۲ گانه بسیج صورت داده است. 

سردار سرتیپ دوم کریمی عنوان کرد: اجرای طرح‌های خدمت‌رسانی بسیج با به‌کارگیری گروه‌های جهادی تخصصی و جغرافیامحور بسیج سازندگی به استعداد یک‌هزار و ۲۵۰ گروه جهادی با ۲۵ هزار جهادگر در استان انجام می‌شود به‌نحویکه این گروه‌ها به‌صورت میانگین  بیش از ۱۰۰هزار نفر روز در سال ارایه خدمت صادقانه دارند و گامی استوار  در مسیر خدمت صادقانه برمی دارند.

وی گفت: تشکیل گروه‌های جهادی محله‌محور نیز گام دیگری از اقدامات بسیج سازندگی است که باعث شده است نقش‌آفرینی مردم در اجرای طرح های محرومیت‌زدایی  پررنگ شود. 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: اجرای تمام اقدامات بسیج سازندگی استان همواره بر پایه مشارکت مردم، اهالی روستاها و همت گروه‌های جهادی است و اجرای هر طرح در مناطق محروم بدون نقش‌آفرینی مردم محکوم به شکست است.

سردار کریمی اظهار داشت: پیشبرد کار مردم توسط مردم رویکرد محوری بسیج سازندگی در مناطق محروم است.

وی عنوان کرد: ضرورت توجه  و پشتیبانی گروه‌های جهادی از وظایف محوله به دولت در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و آئین نامه مصوب هیات وزیران است که در سال‌های اخیر این موضوع ابتر مانده بود.

 فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی به‌دنبال تحقق سیاست‌های ۲۴گانه ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در این زمینه بسیج سازندگی در کنار آموزش و توانمندسازی متقاضیان می‌کوشد بعد از افزایش مهارت افراد با ارایه تسهیلات برنامه‌های خود را ارتقا دهد.

سردار کریمی گفت: بسیج سازندگی موفق شده  که یک سال اخیر بیش از  ۹۰۰شغل پایدار در استان ایجاد کند و برای نقش‌دهی بیشتر به آحاد مردم نسبت به ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه مسجدمحور اشتغال‌زا اقدام کرده  و تاکنون ۷۰۰صندوق قرض الحسنه و ۵۰تعاونی در استان مرکزی با هدایت و نظارت تسهیلگران و کارآفرینان جهادگر فعال شده است. 

وی گفت: بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی محرومیت‌زدایی  در مناطق محروم استان مرکزی به ارزش بیش از ۱۴۵میلیارد تومان چهار سال اخیر شامل لایروبی قنوات، اجرای کانال های کشاورزی، خطوط انتقال آب، استخرهای ذخیره آب، راه های بین مزارع، مخازن آب شرب،مسکن، پل و راه های روستایی، تکمیل مساجد و مدارس و خانه‌های عالم عملیاتی شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: در مناطق مستعد اجرای طرح‌های لوله‌گذاری و خطوط انتقال آب نقش پررنگی در امیدآفرینی و ایجاد رضایت‌مندی در بین اهالی مناطق محروم استان داشته است.

سردار کریمی افزود: بسیج سازندگی استان ۲ سال اخیر با تحویل ۷۰۰مسکن محرومان به ارزش بیش از ۱۲۰میلیارد تومان، گام ارزشمندی را در زمینه سرپناه مناسب محرومان، معلولان و اقشار آسیب‌پذیر برداشته است.

وی عنوان کرد: بسیج سازندگی دژ مستحکم جریان انقلاب اسلامی در دفاع اصولی از خط مستضعفان است و باید قدر این ظرفیت الهی را دانست.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در هفته بسیج امسال نیز ۱۳۰ طرح محرومیت‌زدایی شامل مسکن محرومان و معلولان، کانال‌ها و خطوط انتقال آب، پل، جاده و استخر در مناطق محروم استان مرکزی به‌صورت تصویری با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

استان مرکزی با یک‌میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سازمان بسیج سازندگی سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سازمان بسیج سازندگی اراک استان مرکزی سازمان بسیج سازندگی سازمان بسیج مستضعفان فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بسیج سازندگی استان بسیج سازندگی بسیج سازندگی مناطق محروم گروه های جهادی مناطق محروم محرومیت زدایی سال اخیر گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

شهردار شیراز گفت: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی اولویت شورای اسلامی شهر شیراز است و مجموعه مدیریت شهری شیراز نیز بر این موضوع اهتمام ویژه دارد و سال جاری، سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد حسن اسدی امروز _ پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در آئین کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع غیر همسطح شهید استوار - نصر و تقاطع غیر همسطح شهید استوار - خلیج فارس اظهار کرد: بزرگراه شهید استوار طی ۲ ماه گذشته افتتاح شد و امروز در ابتدا و انتهای این بزرگراه، عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیر همسطح خلیج فارس_ شهید استوار و نصر_ شهید استوار با ارزشی بیش از یک هزار میلیارد تومان آغاز شد.

وی افزود: مدت زمان اجرای پروژه ۱۸ ماه تعیین شد اما تلاش خواهیم کرد تا عملیات اجرایی این ۲ تقاطع در مدت ۱۵ ماه اجرا شود تا در تیر ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شهردار شیراز تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی شورای اسلامی و شهرداری شیراز اجرای طرح شیفت شب پروژه‌ها راه‌اندازی شده است و ضرورت دارد تا در این ۲ پروژه نیز اجرای عملیات عمرانی در شیفت شب مدنظر باشد.

اسدی ادامه داد: سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز اقدامات بزرگی انجام داده و این سازمان یک سازمان پویا، فعال و دارای نیروهای باتجربه و زبده و دلسوز و پای کار است.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع سابقه ندارد که مجموعه مدیریت شهری در بازه زمانی همچون فروردین اقدام به کلنگ‌زنی پروژه‌ای کند اما در سال جاری شورای اسلامی شهر شیراز این موضوع را ابلاغ کرد که در سال ۱۴۰۳ اولویت مجموعه شهرداری شیراز در حوزه خدمات شهری باشد و بر اساس این ابلاغ، در پایان سال جاری مردم شاهد تحولات بسیار خوب در حوزه‌های مختلف به ویژه خدمات شهری خواهند بود.

شهردار شیراز تاکید کرد: از سوی شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری برنامه عملیاتی ۱۴۰۴ تعریف شد و بیش از ۵۰ پروژه مهم و تأثیرگذار تعریف و راهبران آن‌ها معرفی شد که در راستای تدوین این برنامه عملیاتی تابلوهای روز شمار پروژه‌های اجرایی در سطح شهر نصب می‌شود تا مردم با کار شورا، شهرداری و اقدامات در حال انجام، آشنا شوند.

اسدی اظهار کرد: در سال جاری تکلیف شورای اسلامی شهر شیراز ۳۱,۶۰۰ میلیارد تومان تکلیف بودجه برای شهرداری شیراز است که باید محقق شود که قریب به ۲۵ هزار میلیارد تومان تنها مربوط به اجرای پروژه‌های حوزه عمرانی است.

وی در تشریح برخی از پروژه‌های اجرایی، افزود: اجرای ۳ خط مترو به صورت هم‌زمان، افتتاح پردیس سینمایی استاد تارخ در کمتر از یک ماه دیگر و باغات خانواده از جمله این پروژه‌ها است.

شهردار شیراز همچنین ادامه داد: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی اولویت شورای اسلامی شهر است و مجموعه مدیریت شهری شیراز نیز بر این موضوع اهتمام ویژه دارد و سال جاری، سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت زدایی خواهد بود.

اسدی ابراز امیدواری کرد: با آغاز عملیات ساخت این دو تقاطع ظرف مدت ۱۵ ماه تلاش خواهیم کرد آن را به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی، شرایط سخت رکود و جنگ اقتصادی است و هر روز مسئله‌ای وجود دارد اما هیچیک از مسائل و موضوعات در اراده مستحکم خانواده بزرگ ۱۳۰۰۰ نفری شهرداری شیراز به جهت خدمت‌رسانی به مردم تأثیری ندارد.

شهردار شیراز خاطر نشان کرد: طی روزهای آتی برنامه‌های عمرانی، بازدید از روند پروژه‌ها و فعالیت شیفت شب و کلنگ‌زنی پروژه‌ها را خواهیم داشت و برای شورا و شهرداری تعطیلی معنایی ندارد.

کد خبر 745831

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • محرومیت زدایی سپاه با بهسازی ۶۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود