Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جهاد ارگینای»، سفیر ترکیه در کابل در دیدار با «مولوی عبدالکبیر»، معاون نخست ‌وزیر طالبان تاکید کرد که ترکیه به سرمایه‌گذاری در افغانستان تمایل دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جهاد ارگینای» سفیر ترکیه در کابل در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون نخست‌وزیر طالبان اظهار کرد که روابط دوستی دو کشور ریشه‌های دیرینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارگینای در این دیدار تاکید کرد که کشورش به سرمایه گذاری در افغانستان تمایل دارد و از طریق هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد ترکیه نیز به خانواده‌های نیازمند و پناهندگان در افغانستان کمک می‌کند.

به گزارش آناتولی، سفیر ترکیه همچنین اظهارداشت که دولت آنکارا به بخش کشاورزی افغانستان نیز کمک خواهد کرد و تاکنون بذر گندم نیز در اختیار این کشور قرار داده است.

از سوی دیگر، «مولوی عبدالکبیر» معاون نخست وزیر طالبان نیز در این دیدار از کمک‌های ترکیه و همکاری این کشور در افغانستان استقبال کرد.

چندی پیش «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفته بود که آنکارا عجله‌ای برای برسمیت شناختن طالبان ندارد، اما با دولت جدید افغانستان تعامل تدریجی دارد.

وی اظهارداشت: ما تعامل تدریجی با طالبان، حمایت در مسائل بشردوستانه و دیپلماسی فعال در عرصه بین‌المللی را دنبال می‌کنیم. جامعه جهانی به طور کلی سیاست تعامل تدریجی با طالبان را دنبال می‌کند، ما نیز عجله‌ای نداریم.

اصرار ترکیه برای گرفتن فرودگاه کابلترکیه: آماده همکاری با طالبان هستیماختلاف نظر جریانات و احزاب سیاسی ترکیه درباره افغانستان

در سفر مهرماه سال جاری  وزیر خارجه ترکیه به  افغانستان ، پس از اینکه رایزنی های سیاسی آنکارا با مقامات طالبان برای بدست گرفتن فرودگاه کابل ناکام ماند، جهاد ارگینای در ردیدار با «عبدالحکیم الشرعی» سرپرست وزارت دادگستری طالبان از آمادگی آنکارا برای همکاری با افغانستان خبرداده بود.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت دادگستری طالبان، ارگینای در این دیدار گفته بود که ترکیه با مردم افغانستان روابط دیرینه‌ای دارد و تاکید کرد آنکارا اکنون نیز «آماده همکاری با امارت اسلامی» در افغانستان است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان ترکیه اخبار افغانستان طالبان ترکیه اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار داعش در افغانستان

شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود طالبان گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان