Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه ایرنا، «خوئن فرانسیسکو کلوئن» تحلیلگر سیاسی و نویسنده اهل شیلی، در آستانه ازسرگیری هفتمین دور مذاکرات وین که فردا دوشنبه (۲۹ نوامبر/۸ آذر) میان ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس، روسیه، چین، فرانسه و آلمان) با هدف لغو تحریم ها برگزار خواهد شد، درباره محور اصلی این نشست با شبکه هیسپان تی وی به گفت وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس معتقد است با در نظر گرفتن شرایط فعلی، تنها گزینه منطقی برای شروع مجدد مذاکرات هسته ای پایان دادن به تمامی تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران است و تاخیر در روند مذاکرات و تحریکات بیشتر جایز نیست.

کلوئن همچنین تصریح کرد: در گفت وگوهای آتی وین، ایران تنها به دنبال لغو تحریم های آمریکا و تضمین برای تامین حقوق و منافع ایران است و بارها از غرب خواسته جدیت عملی در این زمینه نشان دهد و رویکرد تازه ای به گفت وگوها داشته باشد.

این تحلیل ها در پی اظهارات و رویکرد تند آمریکا و برخی متحدانش در آستانه مذاکرات وین صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، آمریکا و گروهی از متحدان اروپایی اش موسوم به "تروئیکا" هفته گذشته و در آستانه ازسرگیری مذاکرات وین در هشتم آذرماه، توپخانه خود را با شدت هر چه تمام روشن کردند؛ یک گوشه کار را رابرت مالی به نمایندگی از واشنگتن و طرف دیگر را سه کشور اروپایی گرفته اند.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا که قرار است روز جمعه پخش شود، با طرح یک گزاره غلط و انحرافی ایران را تهدید کرد؛ "اگر ایران خیلی به سلاح اتمی نزدیک شود، آمریکا بیکار نخواهد نشست. "

در شرایطی که در آستانه مذاکرات هشتم آذر انتظار می رفت سیگنال ها کمی مثبت تر و ملایم تر شود، بکارگیری لحن تند و تنش زا از سوی جناح غربی برجام سوال برانگیز می نماید، به شکلی که حکایت از نوعی جنگ روانی و عملیات رسانه ای تحت نفوذ رژیم صهیونیستی دارد.

با این حال، مذاکرات پیش رو گرچه به دنبال مذاکرات قبلی انجام می شود اما رویکرد دولت سیزدهم این موضع را کاملا روشن کرده است که رویکرد ایران در این مذاکرات مبتنی بر "حصول نتیجه" است و صرفا برای مذاکره، مذاکره نمی‌کند.

برچسب‌ها برجام تحریم مذاكرات هسته ای ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام تحریم مذاكرات هسته ای برجام تحریم مذاكرات هسته ای ایالات متحده آمریکا مذاکرات وین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصدق ملک طی گفت‌وگویی در شبکه جیو نیوز پاکستان پیرامون مسائل مرتبط با خط لوله گاز ایران و پاکستان اظهار داشت: ما صادقانه در تلاش برای پیشبرد این پروژه هستیم و این تعهد را بار‌ها به برادران ایرانی خود منتقل کرده‌ایم.

وی در واکنش به سنگ اندازی آمریکا در مسیر اجرای پروژه مشترک گازی با ایران گفت: پاکستان قطعا به تماس‌های خود با طرف آمریکایی درخصوص معافیت تحریمی ایران ادامه خواهد داد.

وزیر نفت پاکستان افزود: از آنجایی که عراق، ترکیه و یا جمهوری آذربایجان قادر به بهره‌گیری از معافیت تحریمی هستند پس پاکستان نیز باید بتواند از این امتیاز برای اجرای خط لوله گاز ایران بهره‌مند شود.

وی به زعم خود افزود که تحریم‌های آمریکایی ممکن است با ۵ روش بر پاکستان اعمال شود که شامل تبادل ارز با ایران، همکاری با شرکت‌های اصلی مرتبط با صادرات گاز ایران و اتصال مستقیم به زیرساخت‌های گازی این کشور است لذا ما با طرف‌های ایرانی در ارتباط هستیم که چگونه بدون تاثیر پذیری از تحریم‌ها بتوانیم گاز ایران را وارد پاکستان کنیم.

وزیر نفت پاکستان تاکید کرد: ما قطعا درصدد دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهیم بود و همزمان به کشور برادر خود ایران نیز اطمینان می‌دهیم پاکستان به پروژه گاز متعهد و خواهان سرمایه‌گذاری روی آن است.

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های کشورش در مسیر همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد اعلام کرد که واشنگتن از ادامه اجرای طرح ساخت خط لوله انتقال گاز میان ایران و پاکستان حمایت نمی‌کند.

وی در عین حال تصریح کرد: ما همیشه به همه هشدار می‌دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم‌های آمریکا را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا