Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه در حال حاضر 28 هزار و 750 نفر به صورت رسمی در حوزه صنایع دستی آموزش دیده و دارای مجوز هستند، اظهار کرد: از این تعداد 22 هزار و 425 نفر یعنی معادل 78 درصد خانم‌ها و 22 درصد آقایان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کردستان افزود:در حال حاضر 16 هزار نفر در استان کردستان در حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تاکنون بالغ بر 59 هزار و 99 دلار محصولات صنایع دستی از داخل استان کردستان به خارج از کشور صادر شده است.

گویلیان به تسهیلات ارائه شده به فعالان این حوزه در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت 271 هزار و 400 طرح اشتغال در حوزه صنایع دستی در استان ایجاد شده که به 74 نفر تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته 3 هزار و 220 مجوز در استان کردستان صادر شده بیان کرد:همچنین 14 فقره پروانه تولید کارگاه و 2 هزار و 846 پروانه تولید انفرادی در کردستان صادر شده است.

وی افزود: امسال همچنین در نیمه اول سال 2 هزار و 650 مجوز و 8 فقره پروانه تولید کارگاه در کردستان صادر شده است.

گویلیان افزود: سال گذشته 70 نفر در استان کردستان اقدام به ایجاد طرح اشتغال کردند که دو هزار و 100 میلیون ریال به آنان تسهیلات بلاعوض پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در پایان به برنامه ها و پروژه های  در دست اجرای معاونت صنایع دستی استان کردستان گریزی زد و افزود: ساماندهی و راه‌اندازی مجتمع تولیدی صنایع دستی تایله(طالقانی) با اشتغالزایی برای بیش از 120 نفر از جمله مهمترین این اقدامات است.

انتهای پیام/2330/79

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان صنایع دستی میراث فرهنگی گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کردستان صنایع دستی استان کردستان حوزه صنایع دستی صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: گرامیداشت ٦ اردیبهشت، به‌عنوان سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

منصور مهرزاد افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل