Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از تداوم آبرسانی به تالاب بین‌المللی «قوری گول» و بازگشت دوباره پرندگان مهاجر به این پهنه آبی خبر داد.

حسن عباس نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انتقال آب از حوضه «صبری چای» به قوری گول همه ساله بعد از نیمه آبان، تا نیمه اردیبهشت سال بعد انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت فعلی تالاب قوری گول، برآیند عوامل طبیعی همچون کاهش محسوس بارندگی در مقایسه با ۷۰ سال اخیر، افزایش ۳۰ درصدی تبخیر در پی افزایش دما با توجه به عمق کم و وسعت تالاب و توسعه بی‌رویه در زمینه‌های صنعت، راه سازی، کشاورزی و ویلاسازی بدون توجه به آمایش سرزمین و ظرفیت توسعه منطقه است. 

عباس نژاد گفت: از ۱۸ آبان ماه امسال آبگیری تالاب آغاز شده و امیدواریم شرایط اقلیمی مناسب به طوری که یخبندان زیادی هم در مسیر انتقال آب وجود نداشته باشد، آبگیری آن به خوبی انجام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی، وی اضافه کرد: نوید مسرت بخش جان گرفتن دوباره این تالاب زیبا با همکاری و تلاش مردم، ساکنین حوزه تالاب ، مسئولین نهادهای ذی‌ربط و کلیه دست اندر کاران میسر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قوری گول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر افزایش مشارکت مردم خوزستان در جهت ارتقاء تولیدات کشاورزی استان، اظهار کرد: امید است با شیوه‌های نوین و تشکل‌های جدید، مردم در راستای دستیابی به اهداف موردنظر بخش کشاورزی کمک شایانی داشته باشند.

مجید نبی‌پور با بیان اینکه استان خوزستان علاوه بر نفت و گاز در بخش کشاورزی از پتانسیل‌های فراوانی برخوردار است، افزود: خوزستان ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و دارای تالاب‌های متعدد از جمله تالاب شادگان با ۵۶۰ هزار هکتار و تالاب هورالعظیم با ۱۲۰ هزار هکتار است.

وی با اشاره به وجود ۱.۳ میلیون هکتار اراضی بیابانی و شن‌زار در خوزستان بیان کرد: این استان ۳۰۰ هزار هکتار شن‌زار، ۲ میلیون هکتار مرتع و یک میلیون هکتار جنگل دارد.

نبی پور عنوان کرد: حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان سال گذشته به کشت محصولات اختصاص یافت و برای کشت تابستانه نیز الگوی کشت برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سد‌های خوزستان وجود دارد که می‌توان از این پتانسیل در کشاورزی استفاده کرد.

نبی‌پور بر لزوم مدیریت زمین، زمان، آب، بکارگیری تحقیقات، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی استان بسیار مطلوب است و امیدواریم بتوانیم به درستی از این تشکل‌ها و نیروی مردمی در تولید استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق شعار سال، ادامه داد: برای استفاده بهینه از نیرو‌ها زراعت و کشت یک میلیون هکتار در نظر گرفته شده و توسعه کشت سویا، نخیلات، گیاهان دارویی، تکمیل گلخانه‌های نیمه‌تمام، تکمیل صنایع تکمیلی و توسعه باغات در اراضی کشاورزی، لایروبی انهار در حوزه آب و خاک، توسعه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی مدنظر است.

دیگر خبرها

  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی