Web Analytics Made Easy - Statcounter

دور جدید مذاکرات برای لغو تحریم‌ها از فردا ۸ آذر در وین میان ایران و ۱+۴ از جمله روسیه، چین، فرانسه، انگلیس به اضافه آلمان، به صورت رسمی آغاز می‌شود.

خبرگزاری میزان - مذاکرات برای لغو تحریم‌ها بناست از فردا ۸ آذر در هتل کوبورگ وین، پایتخت اتریش، میان ایران و ۱+۴ از جمله روسیه، چین، فرانسه، انگلیس به اضافه آلمان، به صورت رسمی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان، ریاست این دور از مذاکرات را برعهده دارد و معاون رئیس کل بانک مرکزی، معاون وزیر اقتصاد در امور اقتصادی، معاون وزیر اقتصاد در امور بین‌الملل، معاون وزیر اقتصاد در امور حقوقی نیز او را در مذاکرات وین همراهی می‌کنند.

هدف ایران از حضور در این دوره از مذاکرات، لغو تحریم‌های غیرقانونی، ظالمانه و یکجانبه علیه ملت ایران است. بنا به گفته مذاکره‌کننده ارشد کشورمان، ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را به صورت کامل و موثر لغو، عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین کرده و ضمانت‌های معتبری برای عدم بدعهدی بیشتر فراهم کند.

به گفته محمدرضا غائبی سرپرست نمایندگی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، تیم مذاکراتی بلند پایه ایران به ریاست علی باقری دیروز و امروز ملاقات‌های دوجانبه و سه‌جانبه‌ای را در سطوح کارشناسی و سطح رؤسای هیئت‌های چین و روسیه و نیز با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا انریکه مورا برگزار خواهد کرد.

 

تغییر محل برگزاری مذاکرات وین/ادعاهای دیپلمات‌های غربی و «رابرت مالی» در آستانه مذاکرات ۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۱:۴۰

همزمان با نزدیک شدن به برگزاری دور جدید مذاکرات وین مواضع و واکنش‎ها درباره این موضوع ادامه دارد.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین و رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه در مذاکرات وین پیرامون برجام، خبر تغییر محل برگزاری دور هفتم مذاکرات وین را تایید کرد.

وی در پیامی توییتری نوشت: محل برگزاری این مذاکرات از «گرند هتل» به هتل «کوبورگ» منتقل شده است.

 

تغییر محل برگزاری مذاکرات وین/ادعاهای دیپلمات‌های غربی و «رابرت مالی» در آستانه مذاکرات

آمادگی عملی طرف مقابل برای لغو تحریم‌ها؛ پیش‌شرط لازم برای موفقیت در مذاکرات وین ۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۱:۳۷

اعضای تیم مذاکره‌کننده نشان می‌دهد ایران با عزم جدی در مذاکرات حاضر خواهد شد؛ بنابراین اگر طرف‌های مقابل نیز قصد دستیابی به توافق را دارند، بهتر است با حسن‌نیت در مذاکرات حاضر شده و گام‌های جدی را برای اثبات این حسن نیت بردارند.

آمادگی عملی طرف مقابل برای لغو تحریم‌ها؛ پیش‌شرط لازم برای موفقیت در مذاکرات وین

 

 

برچسب ها: مذاکرات وین برجام علی باقری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مذاکرات وین برجام علی باقری برای لغو تحریم ها مذاکرات وین مذاکره کننده محل برگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکار‌های مذاکراتی شدند.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل
  • برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • سایه ابطال روی انتخابات سه‌گانه/ وزیر تعلیق می‌کند یا دیوان عدالت