Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به پروژه موفق احیای دریاچه ارومیه درصددیم تا تجربیات موفق آن را به تالاب‌های شادگان و بختگان نیز تعمیم دهیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، احمدرضا لاهیجان زاده در مراسم معارفه دست‌اندرکاران پروژه " بسط و توسعه مدیریت محیط زیست و معیشت‌های پایدار در دریاچه ارومیه و تالاب‌های شادگان و بختگان" در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران استانی در راستای پیشبرد اهداف این پروژه افزود: بر اساس سند همکاری امضا شده فی‌مابین سازمان حفاظت محیط‌زیست و برنامه توسعه ملل متحد با حمایت‌های مالی دولت ژاپن، در راستای پایدارسازی اقدامات انجام‌شده و تعمیم دستاوردها و تجارب موفق سال‌های قبل، این پروژه طی سه سال آتی، علاوه بر حوضه آبریز دریاچه ارومیه، استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، در استان‌های فارس در تالاب بختگان و خوزستان در تالاب شادگان نیز به مرحله اجرا خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مراسم کارشناسان در خصوص افزایش نگرانی از دخالت انسان در مخاطرات زیست‌محیطی و خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها تأکید کردند و از اهمیت راهکارهای آموزشی و پشتیبانی فنی برای کاهش مصرف آب و نهاده‌های شیمیایی و افزایش بهره‌وری اقتصادی در بخش کشاورزی مطالبی بیان کردند.

در پایان این مراسم معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان، مدیرکل دفتر حفاظت و احیا تالاب‌ها و مدیر ملی طرح به همراه مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی و معاون فنی حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی از سد کانی سیب، تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه و مرکز هماهنگی، پایش و آینده‌پژوهی دریاچه ارومیه در رشکان بازدید کردند.

پروژه " الگوسازی مشارکت مردم برای احیای دریاچه ارومیه" اقدام مشترکی است که از سال ۱۳۹۳ با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست و دفتر برنامه توسعه ملل متحد با حمایت مالی دولت ژاپن در دو استان آذربایجان غربی و شرقی آغاز شد و از سال ۱۴۰۰ دو پایلوت تالاب شادگان و تالاب بختگان برای تعمیم دستاوردهای حاصله به آن اضافه شده است.

در این مراسم که با حضور دست‌اندرکاران دولتی و غیردولتی پروژه و با هدف شروع رسمی فرایند عملیاتی شدن پروژه در سایت‌های پایلوت برگزار شد، احمدرضا لاهیجان زاده، معاون محیط‌زیست دریایی و مجری ملی طرح، رؤسا، مدیران استانی و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند.

کد خبر 538372

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست احیای تالاب های کشور کاهش مصرف آب وضعیت تالاب های ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی دریاچه ارومیه تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: با توجه به افزایش سطح بارش های زمستانه در حوزه شهرستان چالدران و با مشارکت و همراهی جوامع محلی حجم آب تالاب های چالدران نسبت به سال آبی پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حجت آذریار در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر میزان سطح آب تالاب های این شهرستان به بیش از ۲۵۰ هزار مترمکعب رسیده است و این امر نتیجه مشارکت مردم در حفظ و احیاء این میراث های طبیعی است. 

وی بیان کرد: بر اساس تعاملات بعمل آمده با کشاورزان حاشیه تالاب های چالدران علاوه بر حق‌آبه تالاب ها، آب مازاد بخش کشاورزی نیز به این تالاب هدایت می‌شود و انتقال این آبها در فصل خارج از کشت، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران و همکاری و تعامل جوامع محلی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • افزایش ۱.۶ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
  • حجم آب دریاچه ارومیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرد
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی