Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود شالویی با اشاره به محدودیت و تعطیلی‌های ناشی از انتشار ویروس کرونا که دامن‌گیر اهالی و اماکن فرهنگی‌هنری شد، بیان کرد: با آغاز دولت سیزدهم و شتاب در واکسیناسیون عمومی وضعیت برای همگان بهتر شده است. همین امر باعث شد نحوه برگزاری فعالیت‌های فرهنگی‌هنری مجدداً بازبینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه سالن‌های سینما و نمایش از هفته‌های پیش بازگشایی و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شدند. بحث برگزاری کنسرت هم در ستاد مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفت و وزیر ارشاد هم پیگیری مجدانه برای بازگشایی سالن‌های موسیقی انجام دادند. در نهایت مقرر شد که هنرمندان عرصه موسیقی هم فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سالن‌های موسیقی از یکم آذرماه اجازه بازگشایی و فعالیت داشته‌اند، گفت: در حال حاضر مشکل برگزاری کنسرت از سوی وزارت ارشاد نیست بلکه به عدم توافق‌های مالی بین تهیه‌کننده و مدیران سالن مربوط می‌شود. فقط بحث مجوز در دست ماست که از اول آذرماه به هر تهیه‌کننده واجد شرایط اعطا می‌شود.

شالویی در خصوص افزایش قسمت بلیط کنسرت‌ها توضیح داد: از دوستان تقاضا کردیم که قیمت‌ها و نرخ‌های جدید را مورد بررسی قرار دهند، تا افزایش چشمگیر در این بخش نداشته باشیم. امیدواریم تهیه‌کننده و سالن‌دار به یک توافق برسند، ما دوست نداریم که هیچ کدام از اعضا ضرر مالی متحمل شوند، از طرفی حفظ مخاطب دغدغه اصلی ماست.

وی با اشاره به وضعیت بهره‌گیری از سالن‌ها مطرح کرد: مجوز برگزاری کنسرت برای سالن‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت نیست بلکه همه آن‌ها می‌توانند از ظرفیت کامل سالن‌ها استفاده کنند. قطعا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که توسط وزارت بهداشت تعیین می‌شود، شرط اول برگزاری است.

این مدیر هنری در پاسخ به اینکه آیا کنسرت رضا صادقی در ترکیه دارای مجوز است، بیان کرد: بله مجوز دارد، خوشبختانه هنرمندان اعتنای کامل به قوانین دارند، البته ما دوست داریم حال که شرایط در داخل کشور مهیا شده همینجا هنرشان را عرضه کنند. خود هنرمندان هم چنین خواسته‌ای دارند. ما برای حمایت بیشتر می‌توانیم برای در اختیار قرار دادن سالن‌های تحت حمایت ارشاد، با تهیه‌کنندگان موسیقی صحبت کنیم.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد کنسرت موسیقی برگزاری کنسرت تهیه کننده سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین خواستار توجه بیشتر تلگرام به سوء استفاده گروه‌های تروریستی شد

پس از آنکه برخی رسانه‌ها ادعا کردند تروریست‌هایی که در حمله به سالن کنسرت در حومه مسکو نقش داشته‌اند، از برنامه پیام‌رسان تلگرام برای عضوگیری استفاده کرده‌اند، کرملین از مالک این برنامه خواست که بیشتر مراقب باشد.

به گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید هیچ برنامه‌ای برای مسدود کردن تلگرام ندارد، اما انتظار توجه بیشتری از پاول دوروف دارد. 

گفتنی است، تلگرام اکنون در دبی مستقر است و مالک آن تابعیت دوگانه اماراتی-فرانسوی دارد. نشریه فوربز ثروت دوروف را ۱۵.۵ میلیارد دلار تخمین زده است. 

حمله تروریستی روز جمعه در روسیه تا کنون ۱۴۳ کشته بر جای گذاشته است. مهاجمان طی این حمله به صورت همزمان سالن کنسرت شهر کروکوس در حومه مسکو را آتش زده و شروع به تیراندازی کردند.

سرویس اطلاعات روسیه تعدادی مظنون را در رابطه با این موضوع دستگیر کرده است. روز یکشنبه، چهار نفر از این افراد در دادگاه مسکو حضور یافته و پس از تفهیم اتهام، به جرم خود اعتراف کردند. دادگاه مسکو اعلام کرد این افراد که همگی شهروند تاجیکستان هستند، تا ۲۲ مه در بازداشت موقت نگهداری خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • در کنسرت‌های نوروزی علیرضا طلیسچی چه گذشت؟
  • کرملین خواستار توجه بیشتر تلگرام به سوء استفاده گروه‌های تروریستی شد
  • کنسرت‌های نوروزی طلیسچی تمدید شد
  • افزایش جانباختگان حمله تروریستی مسکو به ۱۴۳ تن
  • کنسرت زنده محسن چاوشی ! | بدل چاوشی با آهنگ سنگ صبور همه را شوکه کرد
  • شمار قربانیان حمله تروریستی مسکو به 140 نفر رسید
  • شمار زخمی‌های حمله تروریستی به حومه مسکو به ۳۶۰ نفر افزایش یافت
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • تتلو، معین، رونالدو، علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • تتلو، معین، رونالدو ،علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد