Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از گشایش‌های اقتصادی در اکو منوط به ارتقاء تجارت درون منطقه‌ای است، گفت: ایران آمادگی دارد نقش بیشتری در آزادسازی تجاری در اکو ایفا نماید و آماده‌ایم با اعطای تعرفه‌های ترجیحی مناسب در حصول این هدف مهم سهم داشته باشیم.

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) که در ترکمنستان برگزار شده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اولویت ویژه‌ای برای همکاری و مشارکت اقتصادی با کشورهای آسیایی بخصوص همسایگان خود در آسیای غربی، میانه و قفقاز قائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیاست تعامل حداکثری با همسایگان در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد، گفت: بی تردید تقویت نقش و جایگاه سازمان‌های منطقه‌ای مورد توجه و اهتمام ما است که یکی از نمودهای واضح آن سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو است.

رئیس جمهور ادامه داد: مجموعه اکو علاوه بر بهره مندی از ویژگی‌های مادی قدرت همچون جمعیت نیم میلیاردی، مالکیت یک سوم منابع انرژی جهان و ... در بر دارنده هویتی ممتاز به نام اسلام است. طی سالیان گذشته دستاوردها و پیشرفت های خوبی در اکو به دست آمده اما کماکان فاصله معناداری با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های واقعی سازمان وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور مهم به دنبال ارتقاء سطح همکاری ها در اکو و ترفیع منزلت این سازمان در مناسبات بین المللی است، گفت: بسیاری از گشایش‌های اقتصادی در اکو منوط به ارتقاء تجارت درون منطقه‌ای است؛ ایران آمادگی دارد نقش بیشتری در آزادسازی تجاری در اکو ایفا نماید و آماده‌ایم با اعطای تعرفه‌های ترجیحی مناسبل در چارچوب اکو در حصول این هدف مهم سهم داشته باشیم.

ادامه دارد ...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اجلاس اکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند. - اخبار اقتصادی -

 محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا اظهارداشت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت  یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی های صادراتی در برای شناخت زمینه های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور های آفریقایی  میتوان در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و غیره می توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا  برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می آیند.

وی تصریح کرد:  در مساله زیر ساخت های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از 30 کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است