Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بسیج سازندگی ۲۴۰۰ شغل پایدار در استان مرکزی ایجاد کرد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار محسن کریمی صبح امروز در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های کارگروه اظهار داشت: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی کارگروه بسیج سازندگی در سطح کشور به ریاست وزیر کشور و در استان‌ها به ریاست استاندار با حضور اعضا در راستای تحقق اهداف خدمت‌رسانی تشکیل می‌شود که علاوه‌بر سیاستگذاری برای راهبری هدایت و پیگیری مصوبات جلسات باید فعال باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمرکز بسیج سازندگی استان در 3 حوزه گروه‌های جهادی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی است و در مجموع بسیج سازندگی در 5 سال اخیر بیش از 470 میلیارد تومان خدمات بدون منت در حوزه محرومیت‌زدایی، عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و غیره خدمت کرده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: امروز بسیج سازندگی متولی هدایت، نظارت و صیانت از گروه‌های جهادی محسوب می‌شود که در قالب اقشار 22گانه سامان می‌دهد و اجرای طرح‌های خدمت‌رسانی با به‌کارگیری هزار و 250 گروه‌های جهادی تخصصی و 25 هزار جهادگر در استان انجام می‌شود و در سال به طور میانگین بیش از 100 هزار نفر خدمت صادقانه به ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی می‌کنند.

کریمی تصریح کرد: تشکیل گروه‌های جهادی محله‌محور گام دیگری است که در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند و اقدامات بر پایه مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام می‌شود زیرا معتقد هستیم که اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها در مناطق محروم بدون مشارکت و نقش‌آفرینی مردم محکوم به شکست است به همین سبب رویکرد بسیج سازندگی در اجرای برنامه‌ها رویکرد مردمی و شعار آن "کار مردم توسط مردم" است که گروه‌های جهادی در این زمینه خوش درخشیدند.

وی عنوان کرد: گروه‌های جهادی در حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله، کرونا و غیره با تمام توان بدون منت خدمت کردند به طوری که در شیوع بیماری کرونا در اقدام اولیه 83 کارگاه تولید ماسک فعال شدند و گروه‌های جهادی به میدان آمدند همچنین گروه جهادی طلاب نیز برای غسل اموات وارد صحنه شدند که در کنار مردم سبب امیدآفرینی و خدمات ویژه در بیمارستان‌ها و محله‌ها شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: با وقوع سیل گروه‌های جهادی در 5 استان خدمات ارائه دادند و در خوزستان حدود 40 روز در منطقه شوش مستقر شدند به همین سبب خدمت‌رسانی به محرومان جامعه در دستورکار بسیج سازندگی است که برای تحقق این امر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

کریمی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی بیش از 14 عرصه مشخص شده و حدود 50 هزار نفر در این راستا آموزش دیدند، در 2 سال اخیر 2 هزار و 400 شغل پایدار تولید و تسهیلات ارائه شد، اکنون حدود 710 صندوق با محوریت مردم در استان شکل گرفته و بیش از 50 میلیارد تومان گردش مالی دارند که بر پایه ایجاد اشتغال حدود 50 تعاونی شکل گرفته است.

تاکید فرمانده سپاه استان مرکزی ‌بر نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام زیبا و مبارک شهدا فرمانده سپاه استان مرکزی: 1600 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در استان مرکزی اجرا شد فرمانده سپاه استان مرکزی: باید نهضت تبیین و ترویج ارزش‌های اسلامی در گام دوم انقلاب شکل بگیرد

وی عنوان کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی در 4 سال اخیر بیش از هزار و 300 پروژه عمرانی با اعتبار 105 میلیارد تومان در زمینه لایروبی قنوات با بیش از 45 کیلومتر، خطوط انتقال آب، استخر ذخیره آب، مخازن آب شرب، پل، مدرسه، مسجد و غیره انجام شد و 100 کیلومتر انتقال آب احداث شد که بالغ‌بر 30 درصد از اتلاف آب جلوگیری کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و اتکا به گروه‌های جهادی در 2 سال اخیر بالغ‌بر 700 مسکن محرومان با قیمت 120 میلیارد تومان احداث شد و با همت گروه‌های جهادی در سیستان و بلوچستان با اعتبار بیش از 9 میلیارد تومان اقدامات مختلف برای فراهم‌کردن امکانات، ساخت خانه، احداث درمانگاه در مناطق حاشیه‌نشین، آب و غیره انجام شد همچنین بیش از هزار و 500 جهیزیه تهیه و بیش از 400 هزار سبد معیشتی کمک مومنانه توزیع شد.

کریمی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات در حوزه بهداشتی و درمانی است که 5 بیمارستان صحرایی داشتیم که بیش از 140 هزار نفر در این بیمارستان‌ها مورد معاینه قرار گرفتند و 3 هزار و 500 نفر مداوای مستمر توسط گروه‌های جهادی انجام شد اما اکنون به جای بیمارستان صحرایی طرح شهید رهنمون با هدف محله‌محور بودن مطرح است و پزشکان به صورت مستمر درمان جامعه هدف را دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال در هفته بسیج بیش از 130 پروژه محرومیت‌زدایی مسکن محرومان و معلولان، کانال‌ها و خطوط انتقال آب، پل، جاده و غیره در مناطق محروم استان به صورت تصویری و با حضور معاون اول رئیس جمهور داشتیم.

فرمانده سپاه‌ روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: امروز یک لشکر مخلص از گروه‌های جهادی شکل گرفته که با امکانات خود وارد میدان شدند و خدمت می‌کنند، کادرسازی و تربیت نسل انقلابی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در همه امور پیوست فرهنگی و اجتماعی دنبال می‌شود که اگر همه نهادها و دستگاه‌ها از جمله کمیته امداد، بهزیستی، استانداری و غیره در کنار یکدیگر باشند خدمات بیشتری به مردم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گروه های جهادی محرومیت زدایی بسیج سازندگی سال اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو عهد خدمت و گروه های جهادی شهرستان سروآباد

دریافت 33 MB کد خبر 6084348

دیگر خبرها

  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • اردو عهد خدمت و گروه های جهادی شهرستان سروآباد
  • ایجاد گروه جدید برای تذکر حجاب در خیابان‌ها | فرمانده سپاه تهران از ورودی جدی «سفیران مهر» گفت