Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی،معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اتمام پروژه تجهیز و سامان‌دهی سیستم روشنایی موزه باستان‌شناسی جیرفت خبر داد.

مجتبی شفیعی اظهار کرد: با اعتبار تخصیص‌یافته از محل اعتبارات ملی، پروژه تجهیز و سامان‌دهی سیستم روشنایی و همچنین ارتقای سیستم حفاظتی و ایمن‌سازی دوربین‌های مداربسته موزه باستان‌شناسی جیرفت به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان هدف از این اقدام را حفاظت بیشتر از اشیای تاریخی موزه باستان‌شناسی جیرفت عنوان کرد و افزود: هم اکنون در این موزه ۳۸۶ شی و ظروف کنده‌کاری شده تاریخی وجود دارد که قدمت بیشتر آن‌ها به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح و تعدادی نیز به دوره پارت‌ها، اشکانیان و اسلامی بر می‌گردد.

او با اشاره به اینکه اشیای به نمایش در‌آمده در موزه باستان‌شناسی جیرفت از حفاران غیرمجاز و تعدادی نیز از کاوش‌های انجام شده در تپه باستانی کنارصندل این منطقه کشف شده است بیان کرد: اغلب این اشیا از جنس سنگ صابون، سفال و مفرغ است.

شفیعی اظهار کرد: موزه باستان‌شناسی جیرفت همه روزه به غیر از روز‌های دوشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ به صورت یکسره برای بازدید گردشگران و علاقمندان دایر است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی موزه باستان شناسی جیرفت میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اولین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

ایسنا/کرمان سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: اولین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان توسط مجموعه‌دار شخصی در حراجی شهر قم خریداری شد.

محسن موحدی امروز ۲۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش در یک مجموعه شخصی و حراجی در شهر قم مُهر برنجی مربوط به اتاق تجارت کرمان به فروش رسید، که با پیگیری علی بهرامی سردبیر نشریه بیداری کرمان مُهر مذکور خریداری شده و برای پژوهش و تحقیق در اختیار کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

وی افزود: مهر یاد شده دارای ویژگی‌های منحصربفرد از لحاظ حکاکی و تاریخی است. 

موحدی در ادامه گفت: جنس مُهر از فلز برنج، ترکیبی آلیاژی از مس و روی است که صفحه برنجی دیگری که با خط نستعلیق در سال ۱۳۰۳ به امتحان رئیس التجار رسید و ثلث در رفسنجان با تصویر حکاکی شده دو فلش و به مُهر مذکور الحاق شده که ظاهراً یک مُهر موقت تجاری است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی کرمان گفت: این مُهر با مُهر تجاری دیگر که مربوط به شرکت تجار زرتشتی در رفسنجان با متن حکاکی شده روی سنگ با متن خط نستعلیق شرکت مهربان اردشیر و جمشید شهریار سال ۱۳۳۳ خط ثلث رفسنجان که در مجموعه علی بهرامی موجود است، شباهت دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • تقدیر از استادکاران و مرمتگران/آسیب شناسی نشانه ضعف نیست
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل
  • خبر خوش برای علاقمندان به تهرانگردی |‌ سردر باغ ملی بازگشایی می‌ شود
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • کشف اولین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان
  • رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان
  • شماره جدید فصلنامه تخصصی «مطالعات ایلام‌شناسی» منتشر شد