Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری اعلام و پیش‌بینی کرد که شرایط جوی مازندران در طی این مدت علاوه بر افزایش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، با وزش باد شدید گرم نیز همراه است که این امر خطر آتش سوزی در جنگل، مراتع و آسیب به سازه‌های کم مقاوم به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه به دستگاه های اجرایی ذیربط و خدمات رسان توصیه کرد که با هدف اقدامات پیشگیرانه نسبت به مقاوم‏‌سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

در این اطلاعیه همچنین علاوه بر توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، از مردم نیز خواسته شده است از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع در طی این مدت خودداری کنند.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که با ورود جریانات گرم جنوبی دمای هوای ساری از ۲۰ درجه سانتی گراد در روز جاری، با هشت درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

طبق این جدول، بیشتیرین میزان افزایش دما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری با ۱۰ درجه مربوط به شهرهای آمل، بابل، سوادکوه و نور است.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان طی امروز و فردا را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، در مناطق ساحلی و جلگه ای با احتمال مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی کرد.

طبق جدول پیش‌بینی دریایی ۱۲ ساعته هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر در روز جاری با باد ملایم و متوسطه همراه با موج کوتاه اعلام شده است.

برچسب‌ها آتش سوزی ساری جنگل ایرنا مازندران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی ساری جنگل آتش سوزی ساری جنگل ایرنا مازندران سازمان هواشناسی هواشناسی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رحمن‌نیا اظهار کرد:‌ در شرایط جوی پیش‌رو انتظار رگبار محلی، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط استان وجود دارد که این وضعیت فردا نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در استان قابل توجه نخواهد بود، یادآور شد: هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان به سبب ماهیت رگباری این بارش‌ها و وقوع رعد و برق صادر شده است.

رحمن‌نیا افزود: بر همین اساس احتمال آبگرفتگی برخی معابر، جاری شدن روان آب‌ها و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها وجود دارد که هم استانی‌ها باید از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده دما با شیب ملایمی کاهش خواهد یافت، گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه خنک‌تر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۶ و ۲۵ درجه، ابهر ۹ و ۲۴، خرمدره ۹ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۰ درجه، قیدار هفت و ۲۱ درجه، سلطانیه چهار و ۲۲ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • باران بهاری در راه مازندران
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • استقرار هوای خنک و بهاری تا چهارشنبه در گیلان
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان