Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-29@00:51:28 GMT

افزایش ۲۹ درصدی تولید ایران خودرو

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۳۸۴۱

افزایش ۲۹ درصدی تولید ایران خودرو

آمار و اطلاعات تولید در گروه صنعتی ایران خودرو حکایت از افزایش ۲۹ درصدی تولید در آبان ماه نسبت به مهرماه امسال دارد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ایکوپرس- ایران خودرو موفق شد، در آبان ماه امسال ۴۳ هزار و ۳۶۹ دستگاه خودرو به تولید برساند که در هم‌سنجی با تولید مهرماه حکایت از رشد ۲۹ درصدی دارد. تیراژ تولید مهرماه این خودروساز ۳۳ هزار و ۶۰۸ دستگاه خودرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بزرگ ترین خودروساز کشور در آبان‌ماه امسال با تولید پنج هزار و ۸۳۴ دستگاه خودرو بیشتر نسبت به مدت مشابه پارسال نیز رشد بیش از ۱۵ درصدی را رقم زده است. در آبان سال گذشته ایران خودرو ۳۷ هزار و ۵۳۵ دستگاه خودرو تولید و روانه بازار کرده بود.
این خودروساز کشور با سهم ۵۳ درصدی در بازار خودروی سواری کشور در آبان‌ماه امسال، در صدد است تا با حمایت از سوی نهادهای حاکمیتی، روند افزایشی تولید را تا پایان سال ادامه داده و با افزایش عرضه،‌ شرایط ایجاد شده در بازار خودروی کشور و روند نزولی قیمت که در مسیر رضایت مشتریان واقعی است را حفظ کند.
در روزهای اخیر با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، آزادسازی اسناد خودروهای در رهن و عرضه خودروهای مانده در پارکینگ مشتریان به بازار، شرایط را به نفع مشتریان واقعی تغییر داده و یقینا افزایش تیراژ تولید نیز در صورت حمایت های لازم از خودروسازان، سبب بهبود بیشتر در بازار خودرو خواهد شد.
تسریع در برنامه های توسعه‌ای گروه صنعتی ایران خودرو نیز از نتایج پشتیبانی و حمایت از تولید ملی در کشور خواهد بود. این خودروساز پس از عرضه محصول جدید تارا، رونمایی از کراس اوور تمام ایرانی را در دستور کار قرار داده است و مسیر توسعه با حمایت‌های لازم بیش از گذشته هموار خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دستگاه خودرو ایران خودرو آبان ماه ماه امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵ درصدی تردد خودرو در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، جواد حق لطفی گفت: ۴۰ دستگاه ترددشمار نصب شده در سطح مسیرهای ارتباطی آزادراهی، بزرگراه و اصلی نشان می دهند که از ۲۵ اسفنده ماه گذشته تا پایان هشتمین روز از سال جدید، ۱۶ میلیون و سه هزار و ۶۸۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین از راه های ارتباطی استان عبور کرده اند.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تردد خودروها در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ این استان، خاطرنشان کرد: براساس آمارهای موجود، سال گذشته و طی مدت یاد شده ۱۳ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۶۵۷ دستگاه خودرو از مسیرهای ارتباطی این استان عبور کرده بودند.

حق لطفی اضافه کرد: این در حالی است که تردد خودروها در هشتمین روز از سال جدید یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۴۸۵ دستگاه بود که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۵ درصدی روبرو بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه در میانه تعطیلات نوروزی و در موج دوم سفرها قرار داریم به رانندگان توصیه می کنیم تا در طول سفر از هرگونه سرعت و سبقت بی مورد و تغییر مسیرهای ناگهانی خودداری کرده و ضمن اجتناب از صحبت کردن با تلفن همراه و سرنشینان خودرو، فاصله طولی را رعایت و از توقف در حاشیه راه به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید
  • جهش تولید خودروهای تجاری
  • افزایش ۱۵ درصدی تردد خودرو در استان
  • خصوصی‌ها، کم‌کاری دو خودروساز بزرگ را جبران کردند...
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری