Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوا در استان خبر داد و تصریح کرد: روند افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها از عصر فردا تا چهارشنبه هفته جاری مورد انتظار است.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد دانست و اظهار کرد: رودبار با ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درجه سلسیوس و جیرنده با ۱۴ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه دمای رشت بین هشت تا ۱۹ درجه سلسیوس در نوسان است، افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوا در استان خبر داد و تصریح کرد: روند افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها از عصر فردا تا چهارشنبه هفته جاری مورد انتظار است، اما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد گرم در برخی از نقاط شدید و خیلی شدید پیش بینی می شود.

دادرس با اشاره به احتمال آب به سازه های موقت و سست، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان، ذوب شدن برف در ارتفاعات و گسترش آتش سوزی جنگل ها و مراتع، ادامه داد: طی این مدت در پاره ای از نواحی جلگه ای طی ساعات صبح و شب شرایط برای وقوع پدیده مه مهیاست.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر چهارشنبه با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار به منطقه و شمالی شدن جریانات شرایط برای افزایس ابر، کاهش دما، بارندگی و وزش باد مهیاست، یادآور شد: همچنین بارش برف در ارتفاعات تا اواخر وقت پنجشنبه مورد انتظار است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع حریق در جنگل ها هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما و احتمال وزش باد گرم در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در استان گیلان، از عموم مردم عزیز درخواست می شود از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی و مراتع استان جدا خودداری کنند.

در صورت رویت و یا اطلاع از حریق احتمالی و یا هرگونه دخل و تصرف در عرصه های جنگلی و مرتعی اعم از قاچاق چوب و تصرف اراضی ملی) با شماره های رایگان ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وزش باد گرم حریق جنگلی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوای استان از اواخر هفته جاری به تدریج ۲ تا پنج درجه گرم‌تر می‌شود.

اردلان محمدپور افزود: میزان بارندگی ها هم در ۲۴ ساعت گذشته بین یک تا چهار میلی متر نوسان داشت که بیشترین مقدار در ارومیه با چهار میلی متر بود و این روند تا روز سه شنبه ادامه دارد.

او تصریح کرد: به اینکه بارش های رگباری امروز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه دارد.

او در ادامه گفت: وزش باد هم طبق پیش بینی ها همچنان تداوم دارد و بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر برساعت در اشنویه و نقده گزارش شده است.

از شهروندان درخواست می شود در این ایام از تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

بارندگی ها در مرکز آذربایجان غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی متر است که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه | باران و تگرگ به تهران می رسد
  • استقرار هوای خنک و بهاری تا چهارشنبه در گیلان
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • آسمانِ یزد در انتظار باران
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • روز‌های بارانی و طوفانی در انتظار یزد
  • ورود سامانه بارشی از عصر فردا به گیلان