Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@19:41:52 GMT

بیمه اتکایی تهران به زودی پذیره نویسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۳۹۵۹

بیمه اتکایی تهران به زودی پذیره نویسی می‌شود

بیمه اتکائی تهران به عنوان پنجمین شرکت بیمه اتکائی کشور با پذیره نویسی در بورس اوراق بهادار گام‌های تاسیس را پشت سر می‌گذارد. شرکت بیمه اتکائی تهران (سهامی عام در شرف تاسیس) با نماد اتکاتهران از روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۳ همزمان با روز بیمه سهام خود را به روش ثبت سفارش مورد پذیره نویسی عمومی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لازم بذکر است، سرمایه اولیه شرکت در شرف تاسیس اتکائی تهران ۵۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۲۸ درصد سهام پذیره نویسی می‌شود.
اتکائی تهران چرا تاسیس شد؟
با تشدید تحریم‌ها امکان انتقال ریسک به خارج از کشور با چالش روبرو گردید در این راستا صنعت بیمه با ایجاد صندوق تحریم، تاسیس کنسرسیوم‌های بیمه‌ای و اعطا مجوز قبولی اتکائی به شرکت‌های مستقیم تلاش کرد تا بار سنگین تحریم را کاهش دهد.

اما از انجا که این روش‌ها کافی نبود راهکار تاسیس شرکت‌های بیمه اتکائی جدید در سیاست‌های بیمه مرکزی نمود یافت، تا جائی که تعداد بیمه‌های اتکائی کشور از دو شرکت به چهار شرکت افزایش یافت و با تاسیس شرکت بیمه اتکائی تهران ری به عنوان پنجمین شرکت این حلقه تکمیل شد.

گفتنی است تاسیس شرکت‌های تخصصی به خصوص در حوزه اتکائی یکی از راهکار‌های بیمه گیری حرفه‌ای در تمام جهان محسوب می‌شود و صنعت بیمه ایران با تاسیس شرکت‌های اتکائی جدید تلاش کرده در این مسیر گام بردارد.

ار دیگر دلایل تاسیس  شرکت بیمه اتکایی تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایفای نقش مؤثر در بازار بیمه اتکایی و استقرار رقابت حرفه‌ای (راهبری)

ارایه خدمات اتکایی به صنعت بیمه و کمک به توسعه اقتصادی کشور در شرایط تحریم   معرفی اوراق بهادار بیمه و ایفای نقش بعنوان پلی ازسوی  صنعت بیمه به بازار سرمایه کشور   توسعه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه اتکایی ایران و استفاده از پلتفرم‌های اتکایی

توسعه صنعت بیمه اتکایی از طریق نوآوری در محصول و قرارداد‌های نوین اتکایی و ارایه خدمات با استفاده از دانش تئوری ریسک و تحقیق در عملیات (risk assessment)

در فایل زیر می‌توانید اطلاعات کاملا در خصوص نحوه پذیره نویسی شرکت بیمه اتکائی تهران و جزئیات سهامداران ان را ببینید:

/filesInv/pdf/140009061832.pdf

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت بیمه بیمه بیمه سهام سرمایه شرکت بیمه اتکائی بیمه اتکایی پذیره نویسی تاسیس شرکت صنعت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در نیمروز برگزار می‌شود

میلاد یزدان پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  این پویش در ۲ حوزه فرهنگ پایداری و مقاومت اسلامی و تاثیر نقش وحدت مسلمانان در پیشبرد و تقویت بیداری اسلامی برگزار می‌شود و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد و شرکت کنندگان می‌تواند آثار خود را برای دبیرخانه این پویش ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: از برترین داستان‌ها به انتخاب هیات داوران تجلیل و به همه شرکت کنندگان در این پویش گواهی شرکت داده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • ثبت نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر برای نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در نیمروز برگزار می‌شود
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • انتخاب عکس نوجوان سبزواری درسالانه عکاسی از موزه‌های نفت
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟