Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزیکشنبه روابط عمومی شورای شهر یزد، غلامحسین دشتی در آغاز بیست و هشتمین جلسه این نهاد مدنی، بیانیه شوار را در خصوص آسیب و ویرانی بخشی از خط انتقال آشامیدنی به یزد را قرائت کرد و افزود:  حدود پنجاه بار است که خطوط انتقال آب آشامیدنی به استان در کمال بی اعتنایی افرادی به قانون رسمی و توافق ملی مورد تعرض قرار  گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  یادآور شد: تخریب خسارت بار روزهای گذشته در حالی صورت گرفت که کشاورزان اصفهان با مسئولان کشور و استان خود در رفع مشکل به توافق رسیدند و خبر آن از رسانه ملی منتشر شد، اما در پی آن عده ای بی اعتنا به منطق صحیح برخورد با مشکل کم آبی کشور و منطقه، با رفتاری غیرقانونی ناخواسته زمینه سوء استفاده بدخواهان را فراهم آوردند.

در ادامه بیانیه شورای شهر یزد نوشته شد: انتقال آب آشامیدنی به یزد از گذشته با منطق قانونی و حقوقی برخوردار بود و منبع تامین آب آن استان چهارمحال و بختیاری است که بر اساس توافق رسمی و چارچوب مقررات ملی، سخاوتمندانه بخشی از آب شرب استان یزد را تامین می کند.

به گفته وی بر پایه مبانی شرع مقدس و تصریح قانون اساسی جمهوری اسلامی، وجود برخی مشکل دلیلی برای تعرض و اضرار به حقوق دیگران  اقدامی غیرقانونی است که صرفا از سوی عده ای خاص بر خلاف رضایت عامه صورت می گیرد.

بقیه متن بیانیه ارسالی به این شرح است:

« ضمن تاکید بر حل مشکل کشاورزان و مردم مستقر در مسیر انتقال آب آشامیدنی به یزد، برای چندمین بار درخواست برگرفته از منطق حُسن همجواری و نجابت مردم صبور و متدین استان  از همه مردم متدین و مسئولان امر صورت می گیرد تا ضمن توجه به مسایل ، مشکل ، برنامه ریزی مدبرانه ،درازمدت در حل مشکل کشاورزان شریف ، زحمتکش و مردم منطقه، موجب امنیت خطوط مسیر آب آشامیدنی و نیز آرامش مردم شریف یزد که سالیان متمادی در کنار استان همسایه با دوستی و مسالمت و همزیستی مومنانه ای داشته اند فراهم آید.»

« همدلی، همراهی و هم رزمی در دوران پرشکوه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقابله با دشمنان اسلام عزیز و انقلاب شکوهمند اسلامی را همچنان یک الگو، با عمقی بیشتر تداوم بخشند.»

«  از مسئولان یزد تقاضا داریم با ارتباط صمیمانه با مسئولان اصفهان، ضمن مشارکت در حد توان برای رفع مشکل مردم ساکن در مسیر انتقال، صبوری و گذشت را برای ایجاد آرامش و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده بدخواهان را چون گذشته داشته باشند و ان شاءالله  خداوند متعال همه بندگان مومن و صبور خود را در مشکلات یاری کند.»

پنجشنبه شب هفته گذشته خط انتقال آب شرب استان یزد در شرق اصفهان مورد تعرض و تخریب افرادی قرار گرفت که با تخریب ۲ حوضچه این خط جریان آب انتقالی به یزد قطع شد .

 پنجم آذرماه در این ارتباط استاندار یزد از برگزاری جلسه شورای امنیت کشور پس تخریب تاسیسات خطوط انتقال آب شرب به استان خبرداد و گفت: پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است تا در تصمیمات این شورا، ملاحظات تمامی استان‌ها در نظر گرفته شود.

مهران فاطمی عصر جمعه گذشته در گفت و گو با رسانه های استان عنوان کرد: در خصوص مشکلات آب شرب استان یزد تاکنون هفت بار با آقای احمد وحیدی وزیر کشور در این خصوص رایزنی شد، پس از تخریب تاسیسات این خط نیز از ساعت ۳.۵ بامداد پیگیری های لازم از سوی آقای  وحیدی در خصوص مسایل آب صورت گرفت. 

به گفته وی هر تصمیم ملی که در حوزه آب گرفته می شود باید شرایط و ملاحظات هر چهار استان مرتبط با حوزه زاینده رود و کارون  در آن لحاظ شود و تاکید مسئولان کشوری نیز بر این مهم استوار است.

برچسب‌ها شورای شهر زاینده رود یزد اصفهان آب آشامیدنی شهرداری یزد بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر زاینده رود یزد شورای شهر زاینده رود یزد اصفهان آب آشامیدنی شهرداری یزد بهداشت و سلامت آب آشامیدنی انتقال آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت

الهام آزاد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ارتقا فرمانداری شهرستان نائین به فرمانداری ویژه اظهار کرد: سال گذشته در عید سعید فطر قول فرمانداری ویژه شهرستان نائین به مردم داده شد که با پیگیری‌های ویژه و همراهی هیئت دولت و وزیر کشور به تصویب رسید.

وی ادامه داد: تصویب فرمانداری ویژه نائین یک امتیاز خاص برای این شهرستان است که باعث ارتقا آن در سطح استان و کشور خواهد شد.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر امتیازها و ویژگی‌های فرمانداری ویژه تصریح کرد: این امر باعث می‌شود که فرمانداری فراتر و توانمندتر شود و رؤسای ادارات حائز رتبه و عنوان شوند.

وی افزود: تغییرات در فرمانداری نائین باعث افزایش اختیارات شده و رفت و آمد مردم برای کارهای اداری به شهر اصفهان کاسته می‌شود.

آزاد با قدردانی از همراهی هیئت دولت در به تصویب رسیدن این مصوبه گفت: در دولت سیزدهم همراهی برای این موضوع وجود داشت و وزیر کشور با تغییر فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه موافقت کردند.

کد خبر 6085240

دیگر خبرها

  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه خواهیم داد
  • طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها
  • واکنش مدیر تماشاخانه سنگلج به تخریب ساختمان مجاور
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد