Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار غلامرضا جعفری ظهر امروز اظهار داشت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی مستقر در گمرک شهید رجایی استان با انجام کار گسترده پلیسی و گسترش چتر اطلاعاتی یک شرکت حمل و نقل بین المللی که در وارد کردن وسایل قاچاق فعالیت داشت را شناسایی کردند. 

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد این شرکت با سند سازی و اظهار خلاف واقع موفق شده 3 کانتینر حاوی ۱۲ دستگاه لود آنلود (مخصوص حمل و جابه جایی شیشه) از مبدا گمرک شهید رجایی به مقصد گمرک استان یزد خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار جعفری افزود: مأموران با بهره گیری از شیوه های پلیسی هر 3 دستگاه کانتینر مورد نظر را شناسایی جهت دستگیری عناصر اصلی قاچاق این محموله موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. 

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان اظهار داشت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان پس از تعقیب و مراقبت‌های لازم و با هماهنگی مقام قضائی کانتینرهای حامل کالای قاچاق را متوقف  و در این رابطه 3 متهم دستگیر کردند. 

وی بیان داشت: برابر اعلام کارشناسان ارزش محموله مذکور 75 میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان کشف 12 لیفتراک قاچاق بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان

عباس اسماعیل علی مدیر مرز پرویزخان عراق در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرز پرویزخان در قصرشیرین، گفت : عدم سامان دهی این موارد باعث ایجاد وقفه در انجام مبادلات تجاری و مرزی در این مرز مهم می‌شود و به طور نمونه مشکلاتی برای رانندگان عراقی در این مرز (داخل خاک ایران) وجود دارد که نیاز است مسئولان مرز پرویزخان در طرف ایران آن را برطرف کنند.

وی اظهار کرد: در تمام دوران فعالیت مرز رسمی پرویزخان مشکلات و مواردی وجود داشته که تمام این موارد با تعامل و همکاری ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق برطرف شده و رونق مبادلات تجاری طی سال‌های گذشته گواه این مطلب است.

اسماعیل علی اظهار کرد: به افرادی که خارج از ضوابط قانونی وارد مرز پرویزخان عراق شوند اجازه حضور نخواهیم داد.

مدیرکل گمرک پرویزخان قصرشیرین در این نشست گفت: گمرک مجری سیاست‌های اقتصادی کشور در مرز‌ها و مسوول تشریفات قانونی، گمرکی صادرات و ترانزیت مبادلات تجاری است از این رو ۹۰ درصد کاری که اکنون در مرز رسمی پرویزخان و دیگر مرز‌ها برای خروج کالا و ترانزیت انجام می‌شود بر عهده گمرک است و دیگر نهاد‌ها تعهدی در قبال تشریفات کالا ندارند.

رضا قربانی افزود: بر اساس قانون امور گمرکی، گمرک مدیریت واحد مرز بوده و یک سازمان حاکمیتی است که مسوول اعمال مقررات صادرات و واردات و عبور کالا و احقاق حقوق دولت و نظارت و هماهنگی تمام سازمان‌های مستقر در مرز بوده و وظایف ذاتی خودش را به احدی واگذار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه روان‌سازی ترافیک و تجارت در داخل مرز پرویزخان باید با هماهنگی تمام ادارات در مرز باشد، اظهار کرد: همکاران ما در مجموعه گمرک شبانه روز پای کار هستند و هرچه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این مرز فراهم باشد حجم مبادلات افزایش خواهد یافت.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این مرز رسمی بی نظمی‌هایی دارد و برای ساماندهی آن باید همه دستگاه‌ها شبانه روز پای کار باشند تا شاهد ساماندهی و روان‌سازی تجارت در آن باشیم.

قربانی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت سوخت وارد این مرز می‌شوند و تشریفات آن را مجموعه کارکنان گمرک انجام می‌دهند.

امین حیدریان مدیر پایانه مرزی پرویزخان در این جلسه گفت: بنابر اعلام فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین کوتاهی در ساماندهی مرز از کسی پذیرفته نیست و ما اجازه نخواهیم داد افرادی بخواهند مخل امنیت و ساماندهی مرز شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • کشف محموله قاچاق سوخت در انار
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد 
  • کشف محموله میلیاردی چوب‌ قاچاق در شاهرود