Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه ایران و ازبکستان طی دیداری در حاشیه نشست «اکو» با اشاره به وضعیت افغانستان تاکید کردند که در این کشور یک حکومت با حضور همه اقوام و اقشار تشکیل شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران با «عبدالعزیز کاملوف» وزیر خارجه ازبکستان در حاشیه پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی«اکو» در پایتخت ترکمنستان  درباره افغانستان تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداللهیان و کاملوف تاکید کردند که در افغانستان یک حکومت فراگیر با حضور همه اقوام و اقشار تشکیل شود.

وزیر خارجه ایران در این دیدار درباره اوضاع افغانستان، وضعیت آوارگان افغان، نتایج گفت‌وگوها با وزیران خارجه دیگر کشورها همچنین ایجاد دولت فراگیر با وزیر خارجه ازبکستان تبادل نظر کرد.

عبدالعزیز کاملوف نیز اظهارداشت که دیدگاه کشورش با مواضع ایران در رابطه با افغانستان بسیار نزدیک است.

تأکید وزرای خارجه ایران و ازبکستان بر گسترش روابط دوجانبهطالبان: نقشه راه همکاری‌های افغانستان-ازبکستان ایجاد می‌شودازبکستان: دارایی‌های مسدود شده افغانستان آزاد شوند

چندی پیش تهران میزبان نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان بود. کشورهای شرکت کننده نیز در پایان نشست تهران در مورد افغانستان، بر تشکیل حکومت فراگیر توسط طالبان تاکید کردند.

«احمد الله وثیق» معاون سخنگوی طالبان نیز پیش‌تر از ایران برای نشست تهران و کشورهای همسایه قدردانی کرد و این نشست را به نفع افغانستان دانست.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ازبکستان طالبان اخبار افغانستان ازبکستان طالبان اخبار افغانستان خارجه ایران وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان

وزرای خارجه ایران و ترکیه، آخرین تحولات منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش مشرق، در تماس تلفنی هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این تماس همچنین تحولات غزه و ضرورت آتش بس فوری مورد تأکید وزرای خارجه دو کشور قرار گرفت. وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اظهارات تحریک کننده مقامات رژیم اسرائیل در منطقه، بر اهمیت تلاش جمعی برای پایان دادن به جنگ در غزه و بحران در منطقه تأکید نمود.

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه برضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • گروه ۷: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم
  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • وزیر خارجه ایران راهی نیویورک شد