Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، این اخرین جزء از بخش اول دایره المعارف است وشامل تولد نخبگانش بین سالهای 1830 تا 1930 میلادی میباشد که در آن نویسند درباره موضوعات ذیل مطالبی نوشت: زندگینامه اش و آثاری که مترجم روی آنها کار کرد، محیط اجتماعی که در آن زندگی می کرد، آثار فکری، ادبی و هنری که در آنها شرکت داشت، و آثار خلاقانه ای که به فرهنگ عربی اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نویسنده با اشاره به دایره المعارف میگوید: اول: از جناب شیخ سلطان القاسمی حاکم شارقه، برای حمایت از دایره المعارف تشکر و قدردانی می کنم.سپس از وزارت فرهنگ دولت شارقه که دایره المعارف را به این شکل قابل توجه که نه جزء آن شامل زندگی نامه و مسیر یکصد و چهل و شش از نخبگان فلسطینی میباشد را تهیه کرد ، تشکر می کنم .و من کسانی را انتخاب کردم که در همه شاخه های آن اعم از شعر، داستان، رمان، نقد، پژوهش، هنرهای مختلف، روزنامه نگاری و تاریخ نقش برجسته ای داشتند. آنان کسانی هستند که همواره بیداری عربی را که از اواسط قرن نوزدهم شروع شد دنبال کردند، و پل فرهنگی محکم تمام جنبه و سنگ بنای اصلی برای حفظ اصالت میهن فلسطین را تشکیل دادند، و تمامی دستاوردهای خلاقانه ی خود را  پلی برای گذر نسل های بعدی قرار دادند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دایره المعارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد زندگی فانی و باقی

به نقل از آناتولی؛ مسجد بابا سلطان ترکیه با سازه‌ای فولادی ساخته شده که شکل دایره‌ای دارد و برای کسی که از بالا به آن نگاه می‌کند به شکل نقطه کوچکی به نظر می‌رسد. در سقف مسجد نیز چراغی به شکل هلال و ستاره دیده می‌شود. قُطر مسجد به ۲۴ متر می‌رسد و نمادی از تعداد ساعات شبانه روز است. طراحی مسجد توسط علی طارق باکسوی، مهندس معماری انجام شده که می‌گوید مفاهیم خاصی پشت طراحی این مسجد گنجانده شده که مهم‌تر از شکل خارجی و ظاهر مسجد است. باکسوی می‌گوید: مسجد به شکل دایره‌ای طراحی شده و وقتی از بالا به آن نگاه می‌کنیم، به شکل یک نقطه دیده می‌شود و بیانگر آن است که انسان یک ذره کوچک در این هستی است. وی افزود: نیمی از گنبد مسجد بیانگر زندگی در دنیای فانی است و نیم دیگر آن که دارای رنگ طلایی است، نشانه زندگی پس از مرگ است؛ این مسجد دارای ۱۲ پنجره است و جهت سایه داخل مسجد بر اساس موقعیت خورشید تغییر می‌کند. وی در ادامه توضیح داد که فرش‌های مسجد دارای طراحی سه‌ بعدی است و این احساس را به نمازگزاران القا می‌کند که به سمت صفوف اولیه نماز حرکت کنند. باکسوی درباره مناره مسجد نیز گفت: این مسجد دارای یک مناره است که بر روی آن لفظ جلاله «الله» نقش بسته شده که سمبل وحدانیت خداوند متعال است. منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان
  • انتقاد جهاد اسلامی از سکوت عربی در برابر جنایات اسرائیل
  • هشدار جدی رسول جعفریان به مسئولان درباره حجاب و تصمیمات خالص سازان
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • نماد زندگی فانی و باقی
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • دعوت ۳۵ بازیکن و مربی از استان آذربایجان‌غربی به تیم‌های ملی کشور / بیداری دوباره پایتخت والیبال