Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین (هشتم نوامبر) نامه‌ای به کمیته اعمال حقوق تخطی‌ناپذیر مردم فلسطین در سازمان ملل نوشت.

بر اساس گزارش وبگاه لبنانی «النشره»، عون از جامعه بین‌المللی خواست تا در راستای پایان دادن به رنج ملت فلسطین از طریق بازگرداندن حق به صاحبان آن، تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل و طرح صلح عربی و نیز تأمین بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان بر اساس حق بازگشت کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل مصوبه ۱۱/۱۲/۱۹۴۸ بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی و نیز وجوب کار برای کمک به آنها جهت بازگشت تأکید می‌کند همانطور که به حمایت از اماکن مقدسه، قرار دادن قدس تحت نظارت سازمان ملل و تضمین آزادی رسیدن به آن به توجه به ارتباطش با ادیان سه‌گانه آسمانی اشاره می‌کند.

عون در ادامه نامه خود به شرایط نامناسب آوارگان فلسطینی در چندین کشور از جمله لبنان اشاره کرد و گفت، لبنان با چندین بحران بی سابقه روبرو شده که پیامدهای منفی آن بر خانواده‌های آوارگان فلسطینی موجود در لبنان از سال ۱۹۴۸ و نیز آوارگان سوری تأثیر می‌گذارد.

وی تأکید کرد، رنج ملت فلسطین در داخل و خارج بیشتر شده و فلسطینی‌ها نیز هر روز نبردی روزانه با اشغالگر اسرائیلی در کرانه باختری و نوار غزه دارند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطین سازمان ملل میشل عون آوارگان فلسطینی سازمان ملل ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین

منصور در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کرد و در آن گفت که فلسطینی‌ها فقط می‌خواهند زنده بمانند.

او گفت: تمام مردم فلسطین ما، در هر کجا که هستند، می‌خواهند زندگی کنند و به زندگی بچسبند، درست مانند سایر مردمان روی زمین؛ ملتی که آرزوی آزادی، زندگی شایسته دارد و می‌خواهد در صلح زندگی کند. 

منصور همچنین ابراز اطمینان کرد که فلسطینی‌ها از روی زمین محو نخواهند شد - دقیقاً به این دلیل که آنها زندگی را دوست دارند.

همانطور که در تصاویر گرفته شده در این دیدار مشخص است، ونسا فریزر نماینده دائم مالت در سازمان ملل در میانه سخنرانی منصور شروع به گریه کرد. در ابتدا فقط از طریق گوشی با دقت به صحبت‌های دیپلمات گوش داد و صحبت‌های سخنران برای او ترجمه شد و سپس با دست شروع به پاک کردن اشک از صورتش کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • افزایش شدید تعداد آوارگان فلسطینی در دیرالبلح
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • فراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید رویارویی با اشغالگران
  • فراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید تقابل با اشغالگران