Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@16:59:16 GMT

قرارگاه جهادی قرآنیان لرستان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۴۶۶۹

قرارگاه جهادی قرآنیان لرستان راه‌اندازی شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان از تشکیل قرارگاه جهادی قرآنیان لرستان خبر داد و گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین اتحادیه مؤسسات قرآنی، دارالقرآن تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج سازندگی استان منعقد شد.

روح‌الدین بلواسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهادی قرآنیان لرستان، اظهار کرد: این قرارگاه با هدف جهادی کردن فعالیت‌های قرآنی و آموزش قرآن در بین عشایر و مناطق محروم تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای تشکیل قرارگاه جهادی قرآنیان لرستان تفاهم‌نامه سه‌جانبه ‌فی‌مابین بسیج سازندگی، اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت و دارالقرآن تبلیغات اسلامی لرستان منعقد شده است، افزود: دو جلسه با عشایر برگزار و طی سفر یک هفته‌ای در بین عشایر مطالعات و پژوهش‌های میدانی اجرای فعالیت‌های این قرارگاه قرآنی بررسی و احصا شد.

بلواسی با اشاره به اینکه استان لرستان از استان‌های پیش‌رو در تشکیل قرارگاه جهادی قرآنیان در سطح کشور است، افزود: ترویج و آموزش عشایر در حوزه قرآن در دستور کار این قرارگاه جهادی قرآنی قرار دارد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان با اشاره به برگزاری دوره تفسیر عمومی کوتاه‌مدت قرآن کریم به‌صورت ملی، گفت: این دوره صورت مجازی و در سایت آموزش مجازی قرآن کریم با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی انجام می‌شود و قرآن‌آموزان تا ۱۰ آذرماه می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ایسنا قرآن استان لرستان لرستان قرارگاه جهادی قرآنی اتحادیه مؤسسات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است

محسن محمدی‌پناه، مداح و ستایشگر با اشاره به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان حول برنامه‌های قرآنی و طرح زندگی با آیه‌ها گفت: در ماه مبارک رمضان پیگیر برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان هیئات و تشکل‌های دینی در قالب طرح «زندگی با آیه‌ها» بودیم. هیئت‌ها دو جریان هستند، یک بخش تشیکلات و برنامه‌های هیئت است و دیگری افراد منتسب به هیئت که از فضای قرآنی آن استفاده می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه ما در هیئت انصارالولایه یزد در شب‌های ماه رمضان و به خصوص شب‌های قدر همراه با حضور قاری استانی، کرسی‌های تلاوت قرآن به صورت تدبرمحور را برگزار می‌کردیم، گفت: به نظر بنده در سال‌های اخیر گرایش هیئت‌ها به بحث قرآن افزایش یافته شده و ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است.

این مداح اهل بیت‌(ع) به برنامه تلویزیونی محفل که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی تولید شد، اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد تیم فکری خوبی وارد این عرصه شدند و اولین‌بار است که این سطح گسترده از مردم وارد عرصه قرآنی و مدح اهل بیت‌(ع) می‌شوند. از ابتکارات نوآورانه تیم محفل، این بود که برنامه را همگام و با مشارکت مردم تولید کنند و جلو ببرند. 

وی با بیان اینکه رویداد تجمع قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی کار آبرومند و شایسته‌ای بود، تصریح کرد: مسئولان کنونی سازمان تبلیغات اسلامی بعد از حضور حجت‌الاسلام قمی، متفاوت از سال‌های گذشته هستند. این برداشت من دو حالت دارد یا اینکه تیم تغییر کرده و یا ایده‌ها به‌روز شده‌اند. ماه رمضان امسال سازمان تبلیغات اسلامی و به خصوص سازمان هیئات و تشکل‌های دینی در امور قرآنی بسیار فعال و پویا پای کار آمد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • این افراد معلم می‌شوند
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد