Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@04:10:55 GMT

خشونت تسلیحاتی در آمریکای دو‌قطبی

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۴۹۴۰

آمریکا یک کشور چند دسته شده است که حتی در مورد حقایق اساسی هم نمی‌تواند به توافق برسد.

خبرگزاری میزان - همه می‌دانند که آمریکا یک کشور چند دسته شده است که حتی در مورد حقایق اساسی هم نمی‌تواند به توافق برسد؛ آیا جو بایدن به دلیل «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد؟ آیا آمریکا یک کشور برتری طلب سفیدپوست و نژادپرست سیستمی است؟

به گزارش «سی جی تی ان»، برای آمریکایی‎ها، این پرسش‎ها دیگر با بحث عمومی یا حتی در کلاس‌های درس دانشگاه پاسخ داده نمی‌شود؛ در عوض نوع پاسخ به این پرسش‎ها دال بر این شده‎اند که هر فرد طرفدار کدام حزب یا گرایش است؛ و به طور فزاینده‎ای، درگیری‌ها بین طرفداران سرخ (طرفداران ترامپ) و طرفداران آبی (طرفداران بایدن)، فقط با خشونت حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکم تبرئه «کایل ریتنهاوس»، نوجوانی که در اعتراضات منطقه کنوشا ۲ نفر را به قتل رساند و یک نفر را زخمی کرد، همراه با یک روند چندین دهه‌ای برای اجازه دادن به مردم برای حمل سلاح‌های جنگی در خیابان‎ها، اعتراضات عمومی و حتی در کلیسا‌ها و کلاس‌های دانشگاه، آمریکا را به گوشه‌ای خطرناک می‌کشاند.

در آمریکا افراد سفیدپوست می‌توانند به شدت خود را مسلح کنند، از ایالتی به ایالت دیگر سفر کنند و از خشونت برای محافظت از جامعه در برابر هر گونه تهدیدی استفاده کنند.

به نظر می‌رسد که عواقب اعتراضات مرگبار ۶ ژانویه در کنگره به یک امر عادی تبدیل شده است.

اکنون اعضای کنگره به طور معمول تهدید به مرگ می‌شوند؛ والدینی که در هیئت مدیره مدارس محلی خدمت می‌کنند به دلیل حجم بالای تهدید به مرگ به دلیل مسائلی مانند اینکه آیا کودکان باید در کلاس ماسک بزنند یا نه، دست از کار می‌کشند.

بیشتر بخوانید: رشته تیراندازی‎های مرگبار در آمریکا افزایش خشونت تسلیحاتی در آمریکا

با نگاهی دقیق به جزئیات پرونده «ریتنهاوس»، به راحتی می‌توان دریافت که چگونه او تبرئه شد.

اما واقعیت همچنان باقی است که «ریتنهاوس» پس از تیراندازی مرگبار با یک تفنگ نیمه اتوماتیک به سبک نظامی از مقابل افسران پلیس رد شد و پلیس به او اجازه عبور داد و او به خانه رفت.

شاید همه آمریکایی‌ها بدانند که اگر یک پسر نوجوان سیاه‌پوست در همان شرایط با اسلحه به پلیس نزدیک شود، احتمالاً پسر از این برخورد جان سالم به در نمی‌برد.

«دونالد ترامپ»، به ریتنهاوس بابت تبرئه شدن تبریک گفت و اظهار کرد «اگر این دفاع از خود نیست، هیچ چیزی دفاع از خود به حساب نمی‌آید.»

پاسخ او نشان می‌دهد که برخی از جمهوریخواهان چگونه تصمیم هیئت منصفه را می‌بینند.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به این حکم، گفت «سیستم هیئت منصفه کار می‌کند و ما باید به آن پایبند باشیم.»

اما بایدن توضیح نداد که چرا در سال ۲۰۱۴، «تامیر رایس» ۱۲ ساله، یک پسر سیاه پوست، به دلیل بازی با یک تفنگ اسباب بازی در یک زمین بازی توسط پلیس کشته شد.

۷ سال بعد، «ریتنهاوس» که سفید پوست است ۲ نفر را به قتل می‎رساند و اجازه عبور پیدا می‌کند.

با وجود سخنان رئیس جمهور آمریکا، برای بسیاری واضح است که سیستم هیئت منصفه مانند سیستم آمریکا به طور کلی کارآمد نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت ایران به دنبال محو کامل رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • برگه تقلب رئیس جمهور آمریکا لو رفت | سندی برای ابتلای جو بایدن به ‌آلزایمر! | عکس
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در سانفرانسیسکو آمریکا (فیلم)
  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید