Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس ظهور سویه‌ی اومیکرون در طول یک دوهفته‌ای آفریقای جنوبی را از دوره‌ای با میزان پایین سرایت کرونا به دوره‌ای از رشد سریع موارد تاییدشده عفونت‌ها رسانده است. گرچه شمار موارد عفونت در آفریقای جنوبی هنوز پایین است و روز جمعه ۲۸۲۸ مورد جدید کرونا ثبت شت، سرعت دچار شدن جوانان به کووید-۱۹ باعث نگرانی مقامات بهداشتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رودو ماتیوها، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان باراگوانات در شهر سووتو در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: «ما شاهد تغییر مشخصی در در سن مبتلایان به کووید-۱۹ هستیم.»

او افزود: «افراد جوانتر بین دهه ۲۰ تا اواخر دهه ۳۰ زندگی با بیماری متوسط تا شدید به بیمارستان مراجعه می‌کننند که برخی از آنها نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند. حدود ۶۵ درصد آنها واکسینه نشده‌اند و اغلب بقیه‌شان فقط یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. من نگران هستم که با افزایش شمار عفونت‌ها، مراکز مراقبت پزشکی با ازدحام بیماران مواجه شوند.»

ماتیوها ابراز نگرانی کرد که سویه «اومیکرون» رفتاری مانند سویه بسیار واگیر دلتا داشته باشد و ورودی زیادی بیماران بدحال باعث کم آمدن تخت‌های مراقبت ویژه شود.

در یکی از موارد انتشار سریع کرونا در آفریقای جنوبی، یک خوشه عفونت که در ابتدا میان برخی از دانشجویان دانشگاه در شهر پره‌توریا پایتخت این کشور بروز کرده بود، به سرعت گسترش یافت و به صدها و بعد هزاران مورد عفونت انجامید که ابتدا این شهر و بعد شهر مجاور ژوهانسبورک، بزرگترین شهر این کشور ر فراگرفته است.

مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی می‌گویند بررسی دانشمندان نشان می‌دهد که سویه‌ی جدید کرونا احتمالا عامل تا ۹۰ درصد موارد جدید است. بررسی‌های اولیه نرخ تکثیر ۲ را در این شیوع تعیین کرده است یعنی هر نفر احتمالا ویروس را به دو نفر دیگر منتشر می‌کند.

سویه‌ی جدید دارای شمار فراوانی از جهش‌های جدید است که ظاهرا باعث واگیرتر شدن آن و کمک به گریز آن از پاسخ ایمنی می‌شود.

 مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی می‌گویند گرچه تا به حال اغلب موارد عفونت با سویه‌ی جدید در استان گائوتنگ رخ داده است که دو شهر بزرگ پره‌توریا و ژوهانسبورگ در آن قرار دارند، اما شواهدی در دست است که این سویه قبلا به سراسر این کشور راه یافته است.

به نظر می‌رسد یک عامل مهم در این شیوع واکسیناسیون است. این سویه‌ی جدید ظاهرا با بیشترین سرعت در میان افراد واکسینه‌نشده انتشار پیدا می‌کند. در حال حاضر حدود ۴۰ درصد بزرگسالان در آفریقای جنوبی واکسینه هستند و پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال بسیار پایین‌تر است.

آفریقای جنوبی حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن شرکت‌های فایزر و جانسون‌ اند جانسون را در اختیار دارد- اما شمار افرادی که روزانه واکسینه می‌شوند حدود ۱۲۰۰۰۰ نفر است که بسیار پایین‌تر از هدف دولت برای واکسینه کردن ۳۰۰۰۰۰ نفر در روز است.

کد خبر 639990 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس آفریقای جنوبی سویه ی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ ارز امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات

نرخ ارز در صرافی ملی و نرخ رسمی ۴۶ ارز توسط بانک مرکزی اعلام شد که بعضی با نوسان همراه بود و بعضی ثبات قیمت را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت هر دلار آمریکا امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳_ در مرکز مبادله ایران قیمت هر دلار آمریکا به ۴۳۸,۹۶۲ ریال رسید، همچنین قیمت هر یورو ۴۶۷,۳۶۹ ریال و قیمت هر درهم ۱۱۹,۵۲۷ ریال است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، آخرین نرخ انواع ارز به شرح زیر است:

نرخ ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

USD دلار آمریکا ۴۳۸,۹۶۲
GBP پوند انگلیس ۵۲,۲۰۸
CHF فرانک سویس ۴۶,۰۶۷
SEK کرون سوئد ۳,۸۷۸
NOK کرون نروژ ۳,۸۴۰
DKK کرون دانمارک ۶,۰۲۱
INR روپیه هند ۵۰۵
AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷
KWD دینار کویت ۱۳۶,۳۴۳
PKR۱۰۰ یکصد روپیه پاکستان ۱۵,۰۷۹
JPY۱۰۰ یکصد ین ژاپن ۲۷,۱۲۸
HKD دلار هنگ‌کنگ ۵,۳۶۰
OMR ریال عمان ۱۰۹,۰۹۵
CAD دلار کانادا ۳۰,۷۰۸
NZD دلار نیوزلند ۲۴,۹۱۷
ZAR راند آفریقای جنوبی ۲,۱۹۶
TRY لیر ترکیه ۱,۲۹۰
RUB روبل روسیه ۴۵۶
QAR ریال قطر ۱۱,۵۳۹
IQD۱۰۰ یکصد دینار عراق ۳,۲۱۱
SYP لیر سوریه ۰۴
AUD دلار استرالیا ۲۷,۲۰۴
SAR ریال سعودی ۱۱,۲۰۱
BHD دینار بحرین ۱۱۱,۷۰۳
SGD دلار سنگاپور ۳۰,۸۴۲
BDT۱۰۰ یکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۲۹۱
LKR۱۰ ده روپیه سریلانکا

۱,۴۰۱

MMK کیات میانمار (برمه) ۲۱
NPR۱۰۰ یکصد روپیه نپال ۳۱,۵۰۱
AMD۱۰۰ یکصد درام ارمنستان

۱۰,۷۶۹

LYD دینار لیبی ۸,۶۰۹
CNY یوان چین ۵,۷۹۸
THB۱۰۰ یکصد بات تایلند ۱۱۳,۶۴۳
MYR رینگیت مالزی ۸,۷۸۸
KRW۱۰۰۰ یک هزار وون کره جنوبی

۳۰,۵۵۲

JOD دینار اردن ۵۹,۲۳۹
EUR یورو ۴۶۷,۳۶۹
KZT۱۰۰ یکصد تنگه قزاقستان ۹,۴۶۴
GEL لاری گرجستان ۱۵,۶۵۵
IDR۱۰۰۰ یک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۰۲
AFN افغانی افغانستان ۵۸۳
BYN روبل جدید بلاروس ۱۲,۸۴۴
AZN منات آذربایجان ۲۴,۶۹۱
PHP۱۰۰ یکصد پزوی فیلیپین ۷۳,۰۶۱
TJS سومونی تاجیکستان ۳,۸۴۸
TMT منات جدید ترکمنستان ۱۲,۰۲۱
کد خبر 746275

دیگر خبرها

  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • نرخ ارز امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • نجات معجزه آسای راننده نیسان از سانحه تصادف + فیلم
  • ۶۲ نفر به دلیل واژگونی قایق جان باختند