Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@12:45:00 GMT

◄ گزارش تخلف پارک خودرو در پیاده رو از طریق تماس با 110 + فیلم

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۵۲۱۵

‍‍‍‍‍‍

تین نیوز

پارک کردن خودرو در پیاده رو، یکی از مصدایق عدم رعایت حقوق شهروندی و همچنین از جمله تخلفات رانندگی است که حتی در جرایم راهنمایی و رانندگی برای آن جریمه نیز درنظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز، با این وجود این تخلف به طور متعدد و فراوان در کشور انجام می شود و تا بدانجا پیش رفته است که دیگر اعتراضی نیز از سوی عابران پیاده نسبت به این اقدام رانندگان متخلف صورت نمی گیرد این در حالی است که شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۱۰، توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها را گزارش داده و نسبت به تنبیه فرد متخلف توسط پلیس راهور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جای پارک» در تهران، معضل اساسی شهروندان

هرچند در مورادی نیز دیده می شود مالکان یا نگهبان ساختمان بابت پارک در پیاده روی اطراف ساختمان خود از خودروها کرایه پارک خودرو می گیرند اما این موضوع هم قابل پیگیری در مراجع قضایی و کلانتری است که البته کمتر کسی این پیگیری را به دلیل گرفتاری و بوروکراسی اداری انجام می دهد.

اگرچه برخی رانندگان متخلف، کمبود جای پارک و پارکینگ را بهانه ای برای انجام این تخلف می دانند اما هستند افرادی که حتی در صورت پیدا کردن جای پارک و پارکینگ مناسب نیز پیاده رو ها را به عنوان پارکینگ انتخاب می کنند که این موضوع به خصوص در شهرستان ها و شهرهای کوچک با جمعیت کمتر که از فضای بیشتری برای پارک برخوردارند زیاد به چشم می خورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودرو حقوق جرایم راهنمایی و رانندگی تین وسایل نقلیه پلیس راهور بوروکراسی پلیس راهور جرایم راهنمایی و رانندگی حقوق شهروندی پارکینگ در تهران کمبود پارکینگ پارک خودرو در پیاده رو پلیس 110 کرایه پارک خودرو کمبود جای پارک پیاده رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم

سرهنگ عزت الله عبدلی نسب گفت: ماموران انتظامی و پلیس راهور این فرماندهی طی یک ماه گذشته ۱۱۶ دستگاه خودروی تغییر وضعیت و بدون پلاک و مخدوش و همچنین رانندگی در حالت غیر عادی را توقیف و به پارکینگ انتقال دادند و همچنین ۴۵۸ خودور به دلیل آلودگی صوتی و صدای نابهنجار، شیشه دودی و پلاک مخدوش اعمال قانون شدند.

وی افزود: بیشتر تخلفات صورت گرفته خودرو‌های شوتی و دارای تغییر وضعیت مربوط به حمل سوخت قاچاق، حمل غیر مجاز سرنشین و تصادفات و فرار از صحنه تصادف بودند که قطعا با به خطر افتادن جان همگان و ایجاد حادثه همراه هستند و توقیف این خودرو‌ها با هدف جلوگیری از اینگونه مسائل با توجه به مطالبه خود شهروندان به صورت جدی در دستور کار تیم‌های گشت انتظامی و پلیس راهور نیز خواهد بود.

فرمانده انتظامی بم با بیان اینکه رانندگی در حالت غیر عادی که منجر به تصادفات ناگوار و مجروحیت و فوت تعدادی از افراد در سطح شهرستان شده است، تاکید کرد: برای کاهش این اتفاقات ناگوار و پیشگیری از ایجاد مزاحمت این رانندگان، خودروی آنها به پارکینگ منتقل و با افراد خاطی نیز برابر قانون برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  •  نجات گروگان از مخفیگاه آدم ربایان زباله گرد با تماس شهروند وظیفه شناس
  • خودرو‌ها در این شرایط دچار تخلف ساکن می‌شوند
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • بازرسی بیش از ۵۰ پارکینگ کرمانشاه
  • بهترین مسیرهای پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟
  • پارکینگ های کرمانشاه زیر ذره بین تعزیرات
  • برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز
  • بهترین مسیر‌های پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟