Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» اتریش در آستانه مذاکرات روز هشتم آذر ماه «وین» برای احیای برجام تصریح کرد که همچنان احتمال رسیدن به توافق وجود دارد و نهایت تلاش برای تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات برای احیای برجام ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» تصریح کرد: «نگرش‌ها مثبت‌ است به این معنا که باید تمام تلاش خود را برای تکمیل موفقیت‌آمیز این مذاکرات انجام داد زیرا جایگزین از بد تا بسیار بد متغیر است. من مشتاقم آن چه را که شرکای ایرانی ما با آن به دور هفتم مذاکرات آمده‌اند، بشنوم».

سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت که نشست کمیسیون مشترک برجام دوشنبه بعدازظهر هشتم آذر ماه در هتل کوبورگ وین برگزار می‌شود.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه چندی پیش در گفتگویی در پاریس با بیان این‌که ما مذاکرات هسته‌ای نداریم، درباره مذاکرات هشتم آذر در وین گفته بود: موضوع اصلی پیامدهای ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های غیرقانونی این کشور است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه هم در اظهاراتی با بیان اینکه تمامی تحریم‌های آمریکا باید به صورت یک جا، مؤثر و قابل راستی‌آزمایی و همراه با تضمین های عینی برداشته شود، گفت که همه تمرکز ایران و ۱+۴، در مذاکرات وین بر رفع این تحریم‌هاست.

ایران در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای را فراهم کند.

کد خبر 639994 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی هسته ای مذاکرات بین المللی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

نشریه انگلیسی آی نوشت: رئیس‌جمهور جو بایدن همه گزینه‌ها را «روی میز» نگه می‌دارد و در نظر دارد تا توافق برای جلوگیری ایران از تولید سلاح‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌تر برای جلوگیری از جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه را احیا کند.   به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: وزارت امور خارجه ایالات متحده به ما گفت است که بایدن «به هر طریقی» تضمین خواهد کرد که «ایران هرگز به سلاح هسته‌ای نرسد».   یک منبع نزدیک به دولت بایدن گفت که کاخ سفید در حال بررسی توافق هسته‌ای جدید با ایران در ازای لغو برخی تحریم‌های اقتصادی علیه تهران است تا از یک جنگ تمام عیار در منطقه جلوگیری کند.   این منبع گفت: یک دیدگاه در داخل دولت این است که رئیس جمهور فرصتی را برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای ایران می‌بیند.   این منبع افزود: تا آنجایی که من درک می‌کنم، این به عنوان راهی برای مماشات با اسرائیل و ایران در نظر گرفته می‌شود.»   سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در حال بررسی مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای با ایران است یا خیر، گفت: «همانطور که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه [آنتونی بلینکن]به صراحت گفته اند، ایالات متحده به هر طریقی تضمین خواهد کرد که ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.»   دولت بر این باور است که یک مسیر دیپلماتیک بهترین راه رو به جلو است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی
  • ببینید | روایت تسنیم از امنیت در کوه‌های انرژی هسته‌ای در اصفهان پس از شنیدن صدای انفجار
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • اولیانوف: بازرسان آژانس فعالیت خود را در ایران از سر گرفته‌اند
  • خبر تازه اولیانوف از فعالیت بازرسان آژانس در ایران
  • اولیانوف: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران