Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@12:08:20 GMT

دارابی: سونامی گردشگر در راه است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۵۵۶۹

دارابی: سونامی گردشگر در راه است

علی دارابی این اظهارات را در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران مطرح کرد. او همچنین با اشاره به مأموریت این شرکت در توسعه زیرساخت‌های اقامتی در کشور، اظهار کرد: با بررسی جامعی که از وضعیت شرکت توسعه گردشگری داشته‌ایم، این شرکت روز‌های سختی را گذرانده و طرحی جامع را به‌زودی برای تحول در همه عرصه‌های کاری این شرکت ارائه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سونامی سفر را عزت‌الله ضرغامی هم حدود سه ماه پیش مطرح کرده بود. او در روز‌های نخست آغاز مأموریتش در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفته بود: ان‌شاءالله اگر واکسن‌ها زده شد و زمینه ایمنی مردم بیشتر فراهم شد، گردشگری را شدت ببخشیم و پرکار به سمت جلو پیش برویم تا بتوانیم از این وضعیت، گردشگری را نجات دهیم. اقدامات لازم در حال انجام است. من حتی نگران این هستم به فضل الهی وقتی کرونا ریشه‌کن بشود در کشور سونامی عظیم گردشگری ایجاد شود. ما باید آمادگی داشته باشیم.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری این وزارتخانه نیز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۱ در استان خراسان رضوی، این پیش‌بینی را مطرح کرده که محدودیت‌های سفر در دو سال گذشته موجب تقاضای انباشته سفر شده است و هم‌زمانی مناسبت‌های ماه‌های رجب، شعبان و عید نوروز، تقاضای سفر زائران داخلی و خارجی را افزایش خواهد داد. او همچنین معتقد است: تمایل به زیارت در نوروز ۱۴۰۱ افزایش داشته باشد.

با وجود این پیش‌بینی‌ها برای میل شدید به سفر در ماه‌های پیش رو، که از آن تعبیر به سونامی شده است، اما ستاد ملی مدیریت کرونا که نسبت به سویه جدید ویروس کرونا نگرانی‌هایی را مطرح کرده و همچنین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به عنوان متولی سفر در کشور هنوز برنامه‌ای برای مدیریت سفر‌های داخلی به‌ویژه برای نوروز ۱۴۰۱ ندارند.   منبع: ایسنا

منبع: فرارو

کلیدواژه: گردشگری سفر سونامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوران آتش‌فشان در اندونزی/ ۱۱ هزار نفر باید تخلیه شوند+ فیلم

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های محلی اندونزی اعلام کردند فوران آتشفشان روآنگ در اندونزی در پی فوران آتش‌فشان «روآنگ»، مقامات این کشور اعلام «بالاترین سطح هشدار» کردند، زیرا نگرانند که گدازه‌های این آتش‌فشان به دریا سقوط کنند و موجب سونامی شوند.

سازمان ملی کاهش بلایای اندونزی اعلام کرد که این کوه آتش‌فشان در بخش شمالی جزیره سولاووسی قرار دارد در ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم ۵ فوران بزرگ داشته است.

اندونزی کشوری جزیره ای با ۲۷۰ میلیون نفر جمعی، دارای ۱۲۰ آتشفشان فعال است. این منطقه مستعد فعالیت‌های آتشفشانی است زیرا در امتداد «حلقه آتش»، مجموعه‌ای نعل اسبی از خطوط گسل‌های لرزه‌ای در اطراف اقیانوس آرام قرار دارد.

به غیر از هشدار سونامی، یک عملیات نجات گسترده در اندونزی در جریان است و به بیش از ۱۱۰۰۰ نفر توصیه شده که منطقه را ترک کنند.

در حالی که حداقل ۸۰۰ نفر از ساکنان منطقه در روز چهارشنبه منطقه را ترک کردند، مقامات از گردشگران و سایر شهروندها خواستند حداقل در شش کیلومتری آتشفشان ۷۲۵ آتش‌فشان باقی بمانند.

کد خبر 6081902

دیگر خبرها

  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد
  • فوران آتش‌فشان در اندونزی/ ۱۱ هزار نفر باید تخلیه شوند+ فیلم
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • امروز هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان پیش برنده‌های علم و فناوری در دنیا مطرح است + فیلم
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • ناهم‌خوانی آمارهای گردشگری سلامت/ امارات و ترکیه رقبایی که همچنان می‌تازند
  • برگزاری مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان/ کردستان مقصد ۳.۵ میلیون نفر گردشگر نوروزی