Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: در دوران بیش از سه ساله مدیریت خود بر این دانشگاه جدا از مقابله با همه گیری عالمگیر کروناویروس، بیش از ۱۳۲ هزار مترمربع بر زیرساخت های بهداشتی،درمانی و آموزشی این دانشگاه افزوده است.

دکتر نوید دانایی هفتم آذر ماه، در آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید علوم پزشکی استان که با حضور دکتر دارایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو کشور، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب استان، فرماندار سمنان، جمعی از مدیران کل استان، رئیس شورای شهر سمنان و اعضاء هیأت رییسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سالن اجتماعات زکریای رازی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه برگزار شد در گزارشی به عملکرد بیش از سه ساله خود به عنوان ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره و تصریح کرد: این گزارش، تنها قسمت کوچکی از اقدامات و عملکرد جامعه 5 هزار نفری مدافعان سلامت و جامعه 3 هزار نفری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در جهت ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، دانشجویی فرهنگی، بهداشتی،غذاودارو، توسعه مدیریت و درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خدماتی که در سایه سنگین و شوم کووید 19 برای رفاه و آسایش مردم عزیز استان و زائرین عزیز ثامن الحجج (ع) تحقق یافته نتیجه تلاش ندافعان سلامت و همکاران ما در علوم پزشکی استان است.

؛دانایی با بیان اینکه من خود را سربازی کوچک در نظام سلامت می دانم خاطرنشان کرد: بنده در این چند سال افتخار همراهی مدافعان سلامت را داشته و شاهد تلاش های شبانه روزی آنها بودم.

دکتر نوید دانائی با گرامیدلشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت کشور، شهید اکبر ناظری پور شهید مدافع سلامت این دانشگاه و همچنین با قدردانی از زحمات خالصانه زنده یاد دکتر مجید چگینی رئیس سابق بیمارستان معتمدی گرمسار، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشت.

وی افزود: به منظور رفاه شهروندان، دانشجویان و پزشکان، طراحی، احداث، بهسازی، تجهیز و بهره برداری از 104 پروژه عمرانی با زیر بنای ۱۳۲ هزار و 496 متر مربع از خرداد ماه سال1397 تا کنون به پایان رسیده است.

وی افزود: در سال 1397 هشت دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حال ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان بودند و بحمدالله با همراهی و تعامل معاونین، اعضای هیات علمی و کارکنان عزیز دانشگاه، با راه اندازی پردیس بین الملل و پذیرش دانشجویان غیرایرانی در رشته های دکتری پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی و تاسیس دانشکده داروسازی در سال 1400 و  دانشکده علوم و فن آوری های نوین پزشکی که آماده تاسیس است، تعداد دانشکده ها به 11 دانشکده رسیده است.

دکتر دانائی با اشاره به آخرین ارزشیابی صورت گرفته درخصوص رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سال 1399 تصریح کرد: این دانشگاه رتبه 13 و رتبه 21 بین دانشگاه‌های تیپ دو علوم پزشکی کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را کسب کرده و اخذ نمایه اسکوپوس مجله توانبخشی و سلامت دانشگاه و موافقت قطعی مرکز تحقیقات توانبخشی عصبی عضلانی و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت از دیگر توفیقات مهم این دانشگاه در حوزه فعالیت های پژوهشی است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان از فعالیت کانون ها و انجمن های دانشجویی دانشگاه در زمینه همکاری در طرح شتاب واکسیناسیون کووید19 شهید ناظری پور قدردانی و بیان کرد: در این مدت دو باب خوابگاه دانشجویی در شهرستان های سرخه و دامغان و یک باب خوابگاه برای دانشجویان غیر ایرانی به بهره برداری رسید.

وی گفت: ساخت، بهسازی و تجهیز و بهره برداری از 250 تخت بیمارستانی در شهرستان های تحت پوشش در این مدت انجام شده و 40 پروژه در حوزه درمان با زیر بنای ۱۱۰ هزار و 355 مترمربع احداث، بهسازی، تجهیز و به بهره برداری رسید.

دکتر دانائی ادامه داد: بزرگترین مرکز اورژانس حوادث و مرکز سوختگی استان سمنان با یاری خداوند متعال در سال جاری به بهره برداری رسید و درحال حاضر علاوه بر ارائه خدمات درمانی سوختگی، بیماران مبتلا به کرونا ویروس نیز در این مرکز پذیرش و درمان می شوند. در این مدت از سه بخش VIP با 32 تخت در راستای توسعه خدمات کیفی بهره برداری شد و همچنین توانستیم مجوز پذیرش بیماران بین الملل برای بیمارستان های دانشگاه IPD را کسب کنیم.

وی از پایان فعالیت پایگاه های اورژانس کانکسی در مناطق تحت پوشش دانشگاه خبر داد و گفت: بهره برداری از اورژانس هوایی و استقرار هلی کوپتر آمبولانس، بهره برداری از 7 پایگاه اورژانس جاده‌ای و راه اندازی مرکز MCMC دانشگاه گوشه ای عملکرد دانشگاه در حوزه اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار کرد: درصد پوشش واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای 12 سال تا کنون ۹۰.۹درصد در دوز اول و ۸۷.۵ درصد در دوز دوم بوده است و در این مدت سه سال و اندی ۴۷ پروژه بهداشتی شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت احداث شد.

دکتر دانائی ادامه داد: در مدت کمتر از 20 روز از شیوع کرونا ویروس و با استفاده از زیرساخت های موجود و نیروهای تخصصی موجود با همراهی معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه آزمایشگاه تشخیص ویروس برای اولین بار در دانشگاه راه اندازی و از ابتدای سال 1399 تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مورد تست تشخیصی انجام شده است.

دکتر دانائی، خود را سربازی کوچک در کنار سایر مدافعان سلامت استان سمنان دانست و ضمن قدردانی از زحمات و خدمات تمامی کارکنان دانشگاه، اضافه کرد: در این مدت بنده دوشادوش یک تیم مدیریتی همدل، عاشق خدمت و پاکدست به معنی واقعی در هیات رییسه دانشگاه و همچنین خیرین نیک اندیش حوزه سلامت استان کار کردم و خدا را شاکرم که توانستیم رکورد بهره برداری و افتتاح هر ۱۰ روز یک پروژه عمرانی در اقصی نقاط استان را ثبت کنیم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی سمنان در پایان گفت: برای حفظ حرمت حریم دانشگاه تمام تلاشم را کردم و از تمامی مردم استان حلالیت می  طلبم و از تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت، اعضای هیات امنا، کارکنان، اعضای هیات علمی، دانشجویان و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای همیاری و همراهی در راستای ارتقای بیش از پیش این دانشگاه در سطح استان، کشور و عرصه های بین المللی  قدردانی می کنم.

شایان ذکر است:در پایان این مراسم حکم انتصاب دکتر کامران قدس به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و همچنین لوح قدردانی وزیر بهداشت به همراه کلام الله مجید به پاس سپاسگزاری از زحمات خالصانه دکتر نوید دانائی رئیس سابق دانشگاه، به نیابت از مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور توسط دکتر بهرام دارایی معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو کشور تقدیم این دو خدمتگزار عرصه سلامت گردید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان رئیس سابق دانشگاه استان سمنان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق توسط معاونت غذا و داروی این دانشگاه در طرح ستاد نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، کامران قدس اظهار کرد: در طرح ستاد نوروزی، ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق توسط حوزه غذا و داروی این دانشگاه کشف شد.

وی افزود: از بیست‌وچهارم اسفند سال‌جاری ۱۴۰۲ الی هجدهم فروردین سال‌جاری، معاون، مدیران و کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۲۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و ۲۱ مورد گشت مشترک از واحدهای عرضه کننده فراورده‌های سلامت محور در مناطق تحت پوشش این دانشگاه انجام دادند.

قدس با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور ۱۴ مورد بازدید از واحدهای تولید و عرضه کننده ملزومات و تجهیزات پزشکی، شش مورد بازدید از شرکت‌های پخش دارو، دو مورد بازدید از شبکه‌های بهداشت و درمان و ۴۹ مورد بازدید از داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این بازدیدها ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی و ۳۴ قلم فراورده‌های سلامت محور تاریخ گذشته و قاچاق توسط حوزه غذا و داروی این دانشگاه کشف شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: گواهی صادرات برای ۱۰ فقره فرآورده‌های غذایی شامل نمک، لواشک و شکلات به مقدار دو هزار و ۱۸۵ تن صادر و در راستای تشدید نظارت بر فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی موجود، از ۱۰۰ مورد از محل‌های عرضه این فرآورده‌های غذایی بازدید شد.

کد خبر 744452

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • افزایش امید به زندگی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • شناسایی ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در کردستان