Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در یک سفر کاری وارد عشق آباد شده با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد.

سران کشورها نشستی را برگزار کردند که در آن وضعیت و چشم انداز همکاری تاجیکستان و ترکمنستان و سایر موضوعات مهم جهانی و دستور کار منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طرفین در مورد توسعه روابط در زمینه‌های امیدوار کننده تجارت و اقتصاد، صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، و استفاده از بندر ترکمنستان برای حمل و نقل کالا از تاجیکستان گفت و گو کردند.

همچنین بردی محمداف با «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی دیدار کرد و چشم اندازهای مشارکت منطقه‌ای از طریق منشور ریاست ترکمنستان در اکو را بررسی کرد.

دبیرکل اکو خاطرنشان کرد: اجلاس سران اکو باید به عنوان یک نشست برای تبادل نظر آزاد در مورد تعاملات آینده کشورهای عضو باشد.

بردی محمداف گفت ترکمنستان به تقویت ظرفیت چندجانبه مشارکت بین کشورهای عضو اکو ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد که این کشور با تکیه بر وضعیت بی طرفی خود در حال ایجاد گفت و گو با شرکای خود در راستای منافع صلح، امنیت و پیشرفت است.

 دبیرکل اکو ابراز اطمینان کرد اجلاس سران کشورها از نظر رویکردهای جدید و راه حل‌های سازنده برای توسعه روابط دوجانبه موفق خواهد بود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان تاجیکستان اکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور

رئیسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌ها دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت با تبریک ولادت باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برنامه‌ریزی و برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور سفرهای نوروزی را از جمله بسترهای نشاط‌آفرین در کشور دانست و ضمن تأکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران‌کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده‌ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت بود که رئیسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

رئیس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره‌گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکردها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات ۶ هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودروهای وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به ۲۵ هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۶۰۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده، این در حالی است که تنها در سال گذشته ۶۸ هزار خودرو یعنی ۱۸ درصد بیش از ۴ سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقاء شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که بر اساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد ۴۷ درصدی و ارتقاء ۶ رتبه‌ای داشته است.

وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت ۳۶ درصدی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع‌آوری ۷  میلیون متر مکعب از گازهای مشعل علاوه بر تأمین خوراک پتروشیمی‌ها، برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • افزایش ۵۴ درصدی صادرات به تاجیکستان/ تهاتر گاز با برق ارمنستان
  • رئیس‌جمهور: مشکلات مردم که در حیطه اختیارات مدیران دولتی است، باید حل شود