Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "علی بایگانه" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال زراعی گذشته به دلیل کاهش بارندگی، حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان برداشت شد که بخش عمده آن غلات، نباتات علوفه ای، سیب زمینی و چغندر بود.

وی اظهار داشت: سطح اراضی زیرکشت محصولات زراعی استان همدان ۶۲۰ تا ۶۵۰ هزار هکتار است که حدود ۲۰۰ هزار هکتار آن آبی و مابقی به صورت دیم کشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: محصولات کشت آبی استان همدان شامل گندم، جو، سیب زمینی، چغندر قند و نباتات علوفه ای و محصولات کشت دیم نیز شامل غلات است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: همدان قطب تولید سیب زمینی کشور است و سالانه حدود یک میلیون تن سیب زمینی و نزدیک به ۵۰۰ هزار تن چغندر قند در استان تولید می شود.

بایگانه افزود: یک امکانی کشاورزی که در مناطق سردسیر از جمله استان همدان وجود دارد، کشت انتظاری است که از اوایل آذر آغاز و  محصول تولیدی نیز خرداد ماه برداشت می شود.

به گفته وی، محصولاتی چون حبوبات، نباتات علوفه ای و دانه های روغنی همچون گلرنگ را می‌توان به صورت انتظاری کشت کرد، این نوع کشت به واسطه حاصلخیزی خاک و افزایش عملکرد در زمین های آیش انجام می شود.

بایگانه افزود: در کشت انتظاری مراحل رشد گیاه نسبت به کشت بهاره سریع تر است.

استان همدان با داشتن ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است به نحوی که بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی این استان را به خود اختصاص داده است.

 بخش کشاورزی استان همدان همچنین ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان شهر همدان کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان شهر همدان وزارت جهاد کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان شهر همدان کشاورزی بخش کشاورزی استان همدان سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، نصراله پورحسین باقری با اشاره به آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان بابلسر، گفت: 800 هکتار توت فرنگی در اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه محصول دهی توت فرنگی این شهرستان با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی بسیار مطلوب است، افزود: پیش بینی می شود 21 هزار تن توت فرنگی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی تعداد بهره برداران توت فرنگی این شهرستان را هزار و 337 نفر اعلام کرد و گفت: برداشت این محصول که بیشترین رقم کشت شده آن کاماراسو است از اوسط اسفند ماه آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است
  • تولید سالانه ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • تحقق ۷۶ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر