Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد کریمی در مراسمی که به مناسبت نخستین سالگرد دانشمند شهید محسن فخری زاده با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده این شهید والامقام و مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی در شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در محل شهادت این شهید بزرگوار برگزار شد، اظهار داشت: شهید محسن فخری زاده علاوه بر مباحث هسته ای در سایر بخش ها نیز فعالیت داشت که بخش زیستی از جمله فعالیت های این شهید بزرگوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، این دانشمند شهید فعالیت خود را در زمینه واکسن کرونا آغاز کرد و از همان ابتدا به ساخت کیت کرونا پرداخت.

این مقام مسوول واکسن فخرا را حاصل مدیریت و آینده نگری شهید فخری زاده دانست و بیان کرد: ایشان ۶ ماه قبل از ورود کرونا، پیش بینی کردند که یک حادثه زیستی در جهان اتفاق خواهد افتاد.

کریمی افزود: در شهریور سال گذشته، واکسن را ارائه کردیم که نخستین پلتفرم کشته شده ویروس بود و بعد از تست های اولیه، شهید فخری زاده اصرار داشت که واکسن را به خودشان تزریق کنیم اما پس از شهادت ایشان نخستین تست فخرا بر روی فرزند این شهید انجام شد.

مدیر پروژه واکسن فخرا با تاکید براینکه شهید فخری زاده  به افق علم و افق های مرزشکنانه نگاه می کرد اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این فعالیت علمی را ادامه داده و به دست مردم برسانیم.

 آیین رونمایی از اِلمان «شهید محسن فخری‌زاده» همزمان با اولین سالگرد شهادت این دانشمند هسته‌ای و با حضور فرزندان شهید فخری‌زاده، سردار جعفری معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار شیخی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، مسئولان شهرستان، خانواده معظم شهدا و جمعی از اهالی شهر آبسرد برگزار شد.

اِلمان شهید فخری‌زاده به منظور اجرای نماد انرژی هسته‌ای آهنی با ۱۲ عدد پرنده با رنگ‌آمیزی اپوکسی لوله‌ها، فرم پرتره و پرنده‌ها و همچنین سه گروه نماد انرژی هسته‌ای اجرا شده است.

امام جمعه آبسرد نیز در این مراسم اظهار داشت: شهید فخری زاده یکی از پنج شخصیت ایرانی بود که نامش در فهرست ۵۰۰ نفر قدرتمند ترین افراد جهان از سوی نشریه آمریکایی منتشر شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد میرشریفی، ادامه داد: ایشان دانشمندی کم‌نظیر و توانا بود و با وجود آنکه تلاش می‌کرد نشانی از او نباشد اما تمام همت خود را گذاشت تا قوی ترین ظرفیت بازدارندگی را برای ایران و جهان اسلام ایجاد کند .

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر آرام و بی صدا ولی مشتاقانه تلاش نمود و تا پای جان ایستاد که به فرموده رهبر معظم انقلاب شهادت نتیجه مجاهدت های علمی ایشان بود.

شهید محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ریاست سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی روز جمعه هفتم آذر ۱۳۹۹ به دست عوامل تروریست در آبسرد ترور شد و در این حادثه این دانشمند هسته‌ای و همراهانش هدف قرار گرفتند.

برچسب‌ها شهرستان دماوند استان تهران محسن فخری‌زاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند استان تهران محسن فخری زاده شهرستان دماوند استان تهران محسن فخری زاده شهید محسن فخری زاده شهید فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی مدیر جدید منطقه ۳ شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی «روح‌الله ابوطالبی» را به عنوان مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان منصوب کرد.

وی پیش از این مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان بود.

«محمدباقر کلاهدوزان» مدیر سابق این منطقه نیز به عنوان مدیر پروژه پارک شرق اصفهان منصوب شد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به روح‌الله ابوطالبی آمده است:

«در راستای تداوم خدمت‌رسانی به مردم عزیز اصفهان و با عنایت به لزوم سرعت بخشی در تحقق و پیشبرد اهداف شهرداری و انجام پروژه‌های شهری شما را که فردی توانمند متعهد و صاحب تجربه در امور شهرداری هستید، به سمت «مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان» منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با نگاهی تحول آفرین و با ارتباط مؤثر با شهروندان و جلب مشارکت آنان در ارائه خدمت صادقانه به مردم همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با استفاده از تجارب همکاران در انجام وظایف آن منطقه موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 745472

دیگر خبرها

  • سالن ورزشی شهید فخری‌زاده در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفت
  • نساجی یک تراکتور صفر
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید صداقت
  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • «کلاهدوزان» مدیر پروژه پارک شرق اصفهان شد
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید