Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان و قزاقستان در نشست همکاری‌های  منطقه‌ای که در «ترکستان» برگزار شد،  54 قرارداد به ارزش 611 میلیون و 300 هزار دلار امضا کردند.

«عبدالله عارف‌اف» نخست وزیر ازبکستان و «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان در چارچوب سومین نشست همکاری‌های منطقه‌ای ازبکستان و قزاقستان در «ترکستان» گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 70 درصد از کل تجارت منطقه‌ای در آسیای مرکزی متعلق به ازبکستان و قزاقستان است. مبادلات بازرگانی دو جانبه طی 9 ماه گذشته سال 2021 میلادی از سطح 2 میلیارد و 900 میلیون دلار فراتر رفته که نسبت به مدت مشابه سال 2020 میلادی 28.5 درصد بیشتر است.

نخست وزیران دو کشور توافق کردند مبادلات بازرگانی بین دو کشور را تا 5 میلیارد دلار در سال 2022 میلادی و تا 10 میلیارد دلار طی 5 سال آینده برسانند.

در چارچوب نشست یادشده 54 قرارداد سرمایه گذاری و بازرگانی در زمینه‌های ماشین سازی، مجتمع زراعتی و صنعتی، تولید مصالح ساختمانی، کالاهای الکتروتکنیکی، تجهیزات پزشکی، توسعه  زیربناها و دیگر حوزه‌ها به ارزش 611 میلیون و 300 هزار دلار به امضا رسیده است.

نخست وزیر قزاقستان بر اهمیت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های حفاظت از محیط زیستی، منابع آب و چوب تاکید کرد.

هم‌اکنون قزاقستان یکی از بزرگترین همکاران بازرگانی ازبکستان محسوب می‌شود.

در حال حاضر در ازبکستان 260 شرکت با سرمایه‌گذاری قزاقستان در زمینه‌های ساختمان‌سازی، فرآورده‌های کشاورزی، تجارت، صنایع غذایی، فلزکاری و ماشین‌سازی فعالیت می‌کنند.

همچنین نمایندگی 3 شرکت قزاقستانی از طرف وزارت روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری ازبکستان به ثبت رسیده است.

قزاقستان استقلال این کشور را در تاریخ 23 اکتبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: بین ازبکستان و قزاقستان مامین ازبکستان و قزاقستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند

باواریایی‌ها قصد دارند خیال خود را به طور بلند مدت از حفظ پدیده این‌ فصل‌شان، حفظ کنند. 

بایرن مونیخ تمایل دارد تا قرارداد جدیدی با الکساندر پاولوویچ امضا کند. 

طرفداری | به گزارش بیلد، قرارداد فعلی این بازیکن که حدود ۵ ماه قبل امضا شد، تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد ولی تمدید آن، مزایای اقتصادی بیشتری برای این هافبک جوان به همراه خواهد آورد. پاولوویچ که حتی توسط یولیان ناگلزمان به تیم ملی آلمان هم دعوت شده است، پاییز گذشته اولین قرارداد حرفه‌ای خود را امضا کرد. پاولوویچ ۱۹ ساله که محصول آکادمی بایرن مونیخ است، در فصل جاری رقابت‌های بوندسلیگا در ۱۵ مسابقه به میدان رفته است. او همچنین ۲ بازی در لیگ قهرمانان انجام داده و در مجموع این ۱۷ بازی، ۲ گل زده و ۲ پاس گل هم فرستاده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان